augustus

Hallo iedereen!

De tijd gaat zo snel joh! Het is onderhand al weer augustus en zit er dus al bijna 5 maanden. Ik vind dat het nog steeds erg snel gaat en als ik terugkijk op de afgelopen maanden, dan heb ik er geen idee van dat het alweer zo lang is geleden wanneer ik aankwam. Als ik het mag zeggen; ik ben trots op mezelf, haha.

Ik ga weer even mijn hoogtepunten beschrijven, want ik heb er alweer een paar die ik met jullie wil delen!

Vrijdag 27 juli

Dit was een hele leuke dag! Enzo was nog te logeren bij de vrienden van Delphine en Maxime. Matteo, Mathilde en ik hadden bedacht om vanmiddag te gaan schilderen. Dit had ik gisteravond ook al met Mathilde gedaan, maar toen hadden we schelpen om te schilderen. Dat ging al snel over in het intekenen van me tattoo. Maar vanmiddag hadden we echte doeken gekocht en nieuwe verf. We hadden de tafel met kranten bedekt en schilderen maar. Het was onwijs gezellig. Toen we bijna klaar waren met het schilderen van de doeken, werd het kloten met elkaar en al gauw zat mijn gezicht en het gezicht van Mathilde onder de verf! ’s Avonds wilde ik eten in Orange. Toen ik wegging kreeg ik duizenden kusjes van Mathilde en Matteo en ik mocht eigenlijk niet weg haha. Na het eten ben ik nog even naar een feest gegaan in Mornas. Er was eigenlijk niet heel veel aan, dus ben niet lang gebleven. Het feest was gewoon in de straat met een podium. En op straat waren er allemaal banken met lange tafels neergezet waar je ook aan kon eten. Helaas waren deze gereserveerd voor hele families. Verder werd er ook niet echt gedanst, vanwege de tafels natuurlijk. Dat was wel jammer.

Zaterdag 28 juli

Vandaag bleven de vrienden van Delphine en Maxime slapen met alle kinderen. We hadden lekker met ze allen gegeten en ’s avonds gingen we zwemmen! Het water is dan superlekker en we hebben lekker gezwommen. De vrienden van Delphine en Maxime bleven ook slapen, inclusief de kinderen. Het was dus lekker druk! De volgende dag gingen ze weg en ik ging eten in Orange. ’s Avonds kwamen ze weer hier om eten en we hebben weer gezwommen! Het ging dus allemaal een beetje hetzelfde gister. Maandag gingen ze weer allemaal naar huis.

Dinsdag 31 juli

Vandaag ging ik weer naar Avignon. Ik ging expres eten bij het restaurant van die Teddy. Hij hielp me helaas niet, maar toen ik ging afrekenen kwam ie wel naar me toe. Hij zei dat ik de volgende keer naar hem toe moet komen als ik weer kom eten en dat ik maar moest bellen als ik kom. Dus ik ging met een goed gevoel nog even een rondje doen in Avignon. Ook heb ik nog superleuke schoenen gekocht. Toen nog even een colaatje gedronken op het terras. Toen ik daar zat, zag ik een bekend gezicht. En jahoor, het was Teddy! Maar hij was niet alleen. Hij liep nog met een ander meisje die ook ik ook bij het restaurant zag. Ik was dus best pissed. Het hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar hij heeft me nummer tenslotte ook. Dat belletje kan ie dus wel op zijn buik schrijven! Daarna de bus gepakt naar Orange. Daar nog wat gedronken en eenmaal thuis nog even gezwommen. ’s Avonds heb ik nog geskypd met Nicole!

Woensdag 1 augustus

Dit was niet zo’n heel interessante dag, maar ik ging ’s avonds met Delphine en Mathilde mee naar de avondmarkt in Pont-Saint-Esprit. Een supergrote markt. Alleen jammer dat het heel veel dezelfde kraampjes zijn. Het was ook superdruk!

Vrijdag 3 augustus

Vanavond ging ik eerst weer naar het feest in Mornas, maar vanavond vond ik er al helemaal niks aan! Ik ben dus doorgereden naar Orange en heb een roseetje gedronken bij me vaste eettentje. Toen ik aankwam, werd ik uitgenodigd om bij het personeel te komen zitten! Was heel gezellig. Dezelfde jongen die eerder zijn nummer had gegeven, vroeg of ik morgen avond met hem uit wilde gaan. Ik wilde dat wel dus we hadden afgesproken dat ik zou smsen als ik eraan kwam. Alleen bleef hij vanavond me maar de hemel inprijzen. Met dat ik zijn toekomstige vriendin was en dat soort dingen. Hartstikke leuk en goed voor me ego, alleen zie ik hem niet zo. Hij is heel aardig hoor, alleen ik vind hem gewoon niet aantrekkelijk. Had dus maar alvast besloten om morgen niet met hem af te spreken. Na me roseetje, die ik trouwens gratis had gekregen, weer naar me auto toe gelopen. Eenmaal bij me auto werd ik aangesproken door een man. Hij hing een heel verhaal op en omdat hij zo snel praatte, verstond ik hem niet. Hij vroeg om me nummer, waar ik nee op zei. Toen vroeg ie om me facebook, en weer zei ik nee. Toen vroeg ie om een kus en nu schreeuwde ik bijna nee. Hij was helemaal beledigd en ik was ff bang dat ie me wat aan zou doen. Ik kreeg wel een knuffel en een goeie avond toegewenst en ik ben heel snel naar huis gereden. Ik vond het best wel een beetje eng…

Maandag 6 augustus

Vandaag heb ik weer lekker geknutseld met Mathilde. We gingen kleuren en daarna de tekening uitknippen om vervolgens op een groot gekleurd vel te plakken. Ik moest ’s middags Martin halen bij de brasserie. Martin is een neef die deze week Maxime helpt. Ik moest hem alleen halen in de saxo van Maxime! Was echt een gammel ding en ik scheet hem in me broek! De hele koppeling ligt er zowat uit en bij de 30 km/h zit je al in zijn 3e versnelling. Maar ik heb het overleefd gelukkig! En Martin zei zelfs dat ik goed reed haha. Ook kwam deze week Andy weer te slapen. Het was dus alweer lekker druk zeg.

Woensdag 8 augustus

Was weer lekker vrij vandaag en ging weer eten in Orange. Heb nu me 2e vaste eettentje, want ook daar herkennen ze me al! Na het eten nog even wat geshopt en toen bedacht ik me; ik wil wel zo’n oorpiercing boven in me oor. Ik wist al waar een tattoo/piercingshop zat en jahoor; ik heb het gewoon laten doen! Ik ben er superblij mee! Het deed niet heel veel pijn, alleen hoorde ik wel dat kraakbeen kraken en ik kan er niet op slapen helaas. Daarna naar de apotheek voor schoonmaakspul en met een lekker gevoel naar huis. Ik was helemaal blij. Toen ik naar de auto liep, was de kerk open! Dat is die kerk bijna nooit, dus ik ben lekker naar binnen gegaan. Hij was niet heel groot, maar gewoon schattig. Foto’s volgen nog.

Zaterdag 11 augustus

Vandaag zouden we eigenlijk naar de bioscoop gaan, maar de film draaide te laat. Ze gingen namelijk ’s avonds weg. We zijn dus naar l’Ardèche geweest! Het was echt onwijs gezellig. We hadden een waterfiets gehuurd en hebben lekker zitten kloten met ze allen. Ook lekker gezwommen, gegeten en in de zon gelegen. Eenmaal thuis de koffers gepakt van de kinderen. Ze gingen namelijk naar de vrienden van hun en bleven daar ook slapen. Zo werd Andy ook weer thuisgebracht. Dat betekende dus dat ik alleen thuis was! Heb dus een lekker wijntje genomen en ik heb geskypd met Salima en Nicole die bij Jeroen zaten! Had dus iedereen weer ff gezien. Ik verstond er bijna niks van, omdat er zoveel mensen waren. In ieder geval vond ik het wel weer heel gezellig! Ik was onderhand al aan me 3e wijntje bezig en ik voelde hem pittig zitten! Ik stopte dus maar met de skype en ben eigenlijk meteen te bed gegaan. Het was me toch een nacht. Ik had superslecht geslapen, waarschijnlijk door de wijn en werd rond 5 uur wakker en kon niet meer slapen. Toen toch om 7 uur weer in slaap gevallen.

Zondag 12 augustus

Nadat ik weer in slaap was gevallen om 7 uur, ging ik er om 10 uur uit. Ik werd wakker met het gevoel alsof ik een zware avond had gehad. Ik had denk ik dus een kater, oeeeps. Een lekkere douche genomen en naar de supermarkt, die om 12 uur dicht ging. Ik had een lekkere lunch gemaakt. Na me lunch lekker rustig tv gekeken. Ik was nog lekker alleen thuis vandaag. Nadat ik de tv zat was, heb ik nog even een rondje gefietst. Echt heeerlijk. Alleen de volgende dag maar op een ander tijdstip, want ik had het snik en snikheet! Aan het eind van de middag ben ik nog naar het circus geweest! Het begon om 4 uur. Ik dus een kaartje kopen, wat drinken en de circustent in. Het was echt bloedheet in die tent! Ik was blij dat ik me waaier mee had. Het was een beste lange zit; 2 en een half uur! Gelukkig wel een pauze tussendoor, maar ga maar eens 2 en een half uur lang een circus show zitten te bekijken in een tent waar het 50 graden is. Ik had in ieder geval me wijn eruit gezweet haha. Nu beschrijf ik het alsof ik het helemaal niet leuk was, maar dat was het wel! Het was de moeite waard gelukkig! Er waren allerlei soorten acts en vooral met paarden. Ook kwam er nog een act met een olifant. Echt super was dat! Ik kon helaas geen foto’s maken, want dit was verboden. Dit circus is best een beroemd circus in deze regio. Het circus zit aan de N7 en heeft helemaal een eigen terrein. Het heet Alexis Gruss, wat ook bij de ingang van het terrein staat. ’s Avonds was ik dus gesloopt, maar het was een geslaagde dag! Erg leuk.

Donderdag 16 augustus

Een ontzettend geslaagde dag! Gister zijn de jongens vertrokken naar opa en oma, dus Mathilde en ik zijn lekker met zijn tweetjes. We gingen vandaag een meiden dagje doen! Eerst gingen we eten bij me vaste eettentje, Festival Café. Mathilde wilde die ene jongen zien die daar werkt en mij heeft uitgevraagd. Ze was helemaal happy en al het personeel kwam even een praatje maken bij ons. Natuurlijk veel vragen gesteld aan Mathilde. Maar ik vond het heel leuk dat ik haar daar naar toe heb genomen! We hebben lekker gegeten en daarna gingen we naar het industrie terrein in Orange. We hebben daar heerlijk geshopt en Mathilde heeft alle leuke winkels laten zien, ook voor mij! Nou gaat me geld helemaal hard, haha. We zijn in ieder geval heel goed geslaagd en het was ontzettend gezellig. Daarna naar huis gereden en tv gekeken. Toen gingen we ons even verkleden, wat eten en toen weer naar Orange. Er was namelijk een avond markt. Eerst wilde Mathilde weer even wat drinken bij Festival Café en toen zijn we over de markt geweest. Het was niet zo heel groot, maar heel gezellig. Alle terrassen waren uitgebreid en op elke hoek van de straat was wel een live band aan het optreden. Mathilde was alleen een beetje bang, omdat we met zijn tweetjes waren. Wat ik me wel goed voor kan stellen, maar ik was tenslotte bij haar en er waren genoeg mensen in de buurt. Wel wil ik de volgende keer alleen gaan, dan kan ik ook wat langer blijven. Drie kwartier later gingen we weer naar huis en nog even tv gekeken.

Zondag 19 augustus

Vandaag was ik weer lekker vrij en had besloten om weer naar l’Ardèche te gaan. Het was hier dit weekend namelijk echt superheet. Zo rond de 40 graden. Dus een beetje verkoeling zoeken kan dan geen kwaad en dan wordt ik ook nog eens lekker bruin(er)! Daarna weer terug naar huis rond een uur of 4, want ik wilde namelijk naar de film! Hij draaide om 18.30 en je moet een kwartier van te voren aanwezig zijn. Ik ging naar de film Rebelle. In het Engels heet ie: The Brave. Het was lekker rustig en vond het echt een heel leuke film! Het was dan wel een kinderfilm, maar zo kan ik het Frans wat beter begrijpen. Bij de bioscoop raakte ik nog aan de praat met de eigenaar. Hij was geïnteresseerd in wat ik hier deed en ik legde uit dat ik als au pair werkte. Hij vroeg hoelang ik nog bleef, want hij en zijn vrouw zochten ook een au pair. Ik kreeg zowat een baan aangeboden haha. Na de film ben ik wat gaan eten in Orange. Toen nog een ijsje gehaald en een rondje gelopen. Daarna weer richting de auto. Toen ik naar me auto liep, werd ik weer aangesproken. Dus ik maakte ff een praatje en we hebben even een rondje gelopen. Het was in eerste instantie best gezellig, totdat ie bij me ging slijmen en me eigenlijk niet naar huis liet gaan. We hadden op het laatst ook een heel bizar gesprek en ik wilde het liefst naar huis toe. Ik ga nu niet vertellen waar het onderwerp over ging, want ik vind het te bizar om dat in mijn blog te zetten. Uiteindelijk werd ik kwaad en was ontzettend opgelucht dat ik in me auto zat. Eenmaal thuis, heb ik meteen zijn nummer verwijderd. Eigenlijk raar dat één persoon zo’n een leuke dag kan ‘verpesten’. Want het was echt weer een heel leuke dag! Toen ik thuis was, maar meteen te bed.

Verder komt Rosanne zondag met haar vader langs! Ze blijven ongeveer 6 dagen en ik heb er superveel zin in. Alleen jammer dat ik niet de hele week vrij heb, maar sowieso wel de avonden. En de dagen dat ik wel vrij heb, gaat het heeeeeeel leuk worden!

Ik denk dat Delphine en Maxime nog steeds erg blij met me zijn. Er is bijna niks waar ik wat over hoor wat ik fout doe, dus dan zit het wel goed! Ook had ik een telefoongesprek gevolgd waar Maxime over mij praatte en dat was alleen maar positief!

Ik kijk er trouwens erg naar uit als de kinderen weer naar school gaan en ik zelf ook. Dan heb ik weer lekker tijd voor mezelf. De hele dag 3 kinderen om je heen is echt vermoeiend! Af en toe heb ik gewoon ff geen zin meer. 3 september begint hun school weer, dus dat zijn nog maar 2 weekjes gelukkig. Als ik dan zelf weer naar school ga in september, zal ik ook meer weten over het diploma en hoe dat alles in zijn werk gaat. Dus ik weet nog steeds niet hoelang ik hier blijf. In ieder geval denk ik nog wel een tijdje!

Hopelijk lezen jullie weer met plezier!

KUSSSSSSSS

Reacties

Reacties

Rosanne

Woehoee! nog 5 nachtjes slapen en dan mag ik alles met mijn eigen ogen zien en beleven!!!!

Tante Mirjam

Hey niggie!! Kind wat heb jij toch een boel te vertellen iedere keer. En je schrijft er zo leuk over, dat leest lekker weg voor al je volgers.
Je vader en moeder hebben het ook rueze naar hun zin gehad bij jou. Wat jammer dat Paula ziek werd. Zo kon er er veel minder van genieten. Volgende keer beter.
En wat gaaf dat Rosanne over een paar dagen in levende lijve voor je staat!! Voelt aan als een kadootje kan ik me zo indenken!!
Ik heb een familiefoto gemaakt van de hele Glandorfen-kant. Ik heb die aan je moeder gestuurd per mail. Ik hoop dat ze um naar jou stuurt: we hebben jou erop gezet met een grote foto en die is best goed zichtbaar. Sta je er toch op..........
Nou meis, hou je haaks, heel veel plezier met Rosan en ga zo door!!!
XXXXvan je favoriete tante.

I

Karina

Hee Suus!

Je verhalen zijn nog steeds leuk om te lezen! Ook leuk dat je weer bezoek krijgt!! Daar kun je dan echt naar uit kijken! Wel vervelend dat je de hele tijd lastig wordt gevallen door die rare mannen daar! Ik dacht dat ze altijd een beetje romatisch waren, maar eerder vervelend dus! haha
Het lijkt mij ook erg lekker voor je als ze weer naar school gaan, maar je doet in de vakantie in ieder geval wel leuke dingen!!
Hopelijk kun je daar je diploma halen, maar dat komt wel goed! Moeten we je nog langer missen!! Dat kan toch eigenlijk niet! Haha
Nou veel plezier nog en geniet van je weekje met Rosanne!!!

Liefs fam Konijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active