week ouders

Wij zijn bij Suus geweest! En alweer een week thuis! We moesten echt weer wennen in Nederland.
De reis viel mee, in principe ben je er zo met de auto als je kunt doorrijden. Paula werd uitgerekend in die week ziek, een flinke keelontsteking maar dat mocht de pret niet drukken. Jack en ik zijn dag om dag met Susan op pad geweest. En dat hebben we geweten! Susan wilde en heeft ons ook alles, maar dan ook alles laten zien van Orange en Avignon. Ik had 's avonds geen poten meer over, om het even plat te zeggen.
Wij konden trouwens geen betere gids krijgen, zoveel en met zoveel enthausiasme als ze over de dingen praat, de oudheden die er zijn, het eten, de Franse cultuur.
Daarnaast is haar Frans al gewoon haar tweede taal geworden! Ongelooflijk, zo vloeiend als het er al uitkomt!

Dan een klein overzicht van onze week bij Susan:

We kwamen aan. Mijn God, daar staat ze ons op te wachten bij haar huis waar ze woont. Bruin, bruin, en nog eens bruin! Lang, blond haar, 3 a 4 kilo lichter en al helemaal thuis op haar stek! We hebben een rondleiding in het huis gehad, ze zet koffie en we spreken voor de avond af dat ze bij ons op de camping komt. Dat is 500 meter lopen bij haar vandaan. Wij ons op de camping installeren, daar lekker gegeten en 's avonds kwam Suus ons ophalen en zijn we Orange ingedoken. daar was een Jazz festival. Lekker ijs gegeten, nog een borrel op haar vaste terras en toen naar huis.

Zondag: Hebben wij weer.....regen, regen,regen. Het had er al weken niet geregend! We zijn met de auto her en der heen gereden. Ze zit in een prachtige omgeving, midden in de bloeiende lavendel velden, veel oude kastelen dus er was genoeg te zien. De school van de kinderen bekeken, het dorp Mornas helemaal gezien en Orange.

Maandag: Droog en zonnig weer. We zijn naar Orange gegaan om daar Het Theater te zien. Ik kan ff niet op de Franse naam komen, maar wat een indrukwekkend en kollosaal gebouw. Goede nederlandse uitleg erbij, en natuurlijk Susan als gids! In Orange heerlijk gegeten, Suus weet de lekkere tentjes en daarna weer naar huis.

Dinsdag: Het was vandaag een heerlijke warme dag dus we gingen ZONNEN.
De hele dag aan het zwembad gezeten en de illusie laten vallen dat we Suus wel in konden halen in het bruin worden! Zij werd bruiner, bij ons is het witte eraf....

Woensdag: Eerst voor Paula medicijnen gehaald. De keelontsteking is erg pijnlijk en de koorts wil niet zakken. Jack bleef bij Paula en ik ben met Susan mee gegaan met de trein naar Avignon. In 1 woord: ADEMBENEMEND!! De stad op zich, de oudheden in die stad, het PausenPaleis waar we in zijn geweest. Het Christendom is namelijk ontstaan in Avingnon en de eerste drie Pausen hebben daar gewoond en zijn daar opgebaard. Echt prachtig!
Susan heeft haar school laten zien, de universiteit wat aan de buitenkant al een schitterend gebouw is. Daarna met de bus weer terug naar Orange en daar uitgebried gegeten. Een heerlijke dag!

Donderdag: Vandaag ging Jack met Suus op stap.Ook naar Avignon. Zij hebben de tuinen van het Paleis en omgeving gedaan. Zelfs dat is al een dag werk! ook zijn ze de Lavendel-buurt ingegaan. Omdat het daar de Lavendel streek is, kun je van alles en nog wat kopen met Lavendel. Ons hele huis ligt nu dus vol met lavendel zakjes/zeepjes/gedroogde lavendel, etc, etc. Ruikt heerlijk.

Nu ik dit zo op schrijf, mis ik een dag en dat is vrijdag. Is niet zo belangrijk want ik heb me vergist in de dagen....ze gingen ook zo snel! Afijn, Paula was deze dag wel wat beter, ik ben nog even met haar naar die geweldige winkel geweest waar ze echt van alles hebben. Paula heeft wat leuke kleren uitgezocht voor in Nederland....moet het wel 30 graden worden!

Zaterdag eerst bij Susan koffie gedronken en na een wederom emotioneel afscheid zijn wij in 1x naar huis gereden. Het was rustig onderweg dus we konden goed doorrijden. We hadden er weer aardig wat moeite mee om haar daar achter te laten, hoewel we weten dat ze daar echt in goede handen is.

We zijn namelijk een avondje bij haar gastouders geweest. Lekker barbequen en wijn gedronken. We konden erg goed met ze opschieten en Jack en Maxim hadden in de wijn hun beste vriend gevonden.

Als ik dan zie hoe de kinderen met Susan om gaan, dan weet ik dat ze geen betere au-pair kunnen krijgen:
De oudste is een beetje stoer, Mathilda is echt een meisje, gek op Susan haar nagels en haar haar, en de jongste heeft zichzelf zo ongeveer al uitgehuwelijkt aan Susan.......kom niet aan Susan!
Dat vonden wij ook van haar gastouders, ze voelen zich verantwoordelijk en vinden het byzonder prettig dat ze bij hun in huis woont, het geeft een prettige sfeer. Daarnaast gaven zij aan dat Susan de eerste is die zo goed en leuk met de kinderen is en de taal al in zo een korte tijd echt goed spreekt! Susan was ook de hele avond onze tolk! En dat gaat haar echt heel makkelijk af ook al zegt ze zelf: Het valt wel mee hoor.....

En dan het autorijden......mijn God.....ze rijdt echt als een frans- man.....ze scheurt die bergen op en af en ga je te langzaam dan zit ze of te schelden of ze haalt in met nog net geen welbekende vinger in de lucht.....Jack vond het geweldig!

Suus, wij zijn super trots op jouw hele ontwikkeling daar. De vraag van jou wat wij er van vinden dat je langer blijft kunnen wij heel goed voorstellen. Dan kun je 1 schooljaar afmaken en heb je een diploma op zak van de internationale school. En dat is super voor doorstroming hier in Nederland.

Uiteraard gaan wij in het najaar weer heen, de zomer kleren inwisselen voor de winter kleren en dan gaan we weer genieten!!! Enne Rosanne,...mocht jij nog heen gaan: Ik ben nu al jaloers!!!

Reacties

Reacties

Nicole A.

Leuk verhaal José, ik zie jullie al helemaal gaan!
Suus, wat leuk hè zo'n trotse familie!

Groetjes Nicole

Susan

nou mam, een erg leuk verhaal! ik vond het superleuk om allemaal te doen met jullie.
jullie prijzen me trouwens helemaal de hemel in haha. mag gerust hoor!
ik hoop dat iedereen nu nog een beter beeld heeft en vooral gaan genieten van dit verhaal!

ps. vergeet je de foto's niet? ;p

loet A.

klinkt allemaal super leuk. ik hoop dat je het daar heel gezzelig is. en dat je ook veel zal leren.

groetjes loet

Jess

super leuk jooo!!!! heel leuk geschreven.
en suusie, ik denk dat je het super goed doet daarzo.
ik denk het niet alleen.. ik weet het!
ben trots op je. xx

Smarrie

Super leuk verhaal!
Dat stukje over de nieuwe rij manier van saus bevalt me wel, dat doet me gelijk denken aan het moment dat zij met piepende banden weg reed met die dikke volkswagen polo nadat we hadden gekart. Ze schrok er toen zelf van maar nu is dat dus haar nieuwe stylo, niceeee. Ik zeg; goed bezig saus! X

salima

Vet leuk verhaal José! ik heb lekker gelachen! Suus heeft het allemaal meegekregen want ik ben op dit moment met haar aan het skypen=D. En die manier van rijden van Suus ik zie het al helemaal voor me hahaha! Maar echt leuk dat jullie het zo leuk hebben gehad!
En Suusje ik mis je heeeel heeeel erg en ik ben blij dat je het zo leuk hebt daar!
Dikke smakkerd Salima

Nieno

Heel leuk verhaal Jose, als ik dit lees wil ik ook graag langs komen Saus!!! En die rij styl was inderdaad in Nederland ook al in je bovengekomen haha ff driften toen ik met jou en Saliem mee ging sporten haha. En met én na het karten inderdaad. En zoals ik al zei op whatsapp maar volgens mij heb je dat niet meer gelezen, heel jammer dat je blijft :(:( maar wel beter dat je dan met een diplomaatje terug komt! :D heel veel plezier nog dikke kuss!

faiza

Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen Jose. En Suus ik kan me voorstellen dat je nog wat langer blijft. Want het lijkt me erg leuk daar in dat verre Frankrijk.
Veel succes nog met alles. Enne, voorzichtig in het verkeer hoor, want we willen je wel graag heel terug hebben......

Mams / Jose

Suus, je bent nu op vakantie met het gezin naar de franse kust. We hebben al gebeld en je vindt het heerlijk. Wat een baan heb jij toch!.......
Geniet maar lekker! Pap en Mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active