bijna op de helft

En we zijn er weer! HALLLOOOO
Ik zit er gewoon al bijna 3 maanden. Dat is dus de helft! Gaat lekker snel in ieder geval.
Ik heb de afgelopen weken wéér ontzettend veel meegemaakt zeg.
Hopelijk vinden jullie dit verhaal weer net zo leuk als de voorgaande.

Maandag 11 juni
Vandaag ging Enzo voor een week naar Engeland met school. Hehe, eindelijk wat rust. Hij ging om 5 uur ’s ochtends weg en werd gebracht door Delphine. Ik moest de kinderen dus klaarmaken voor school. Ik moest ze ook naar school brengen, vanwege de fiets van Mathilde. Verder alles lekker schoongemaakt, want het was best wel heel vies in huis. Dus was eigenlijk blij dat ik ff mocht schoonmaken.
Dinsdag 12 juni
OMFG! Ik had me vanochtend dus gewoon verslapen voor school! Ik werd rond 10 voor half 8 wakker, terwijl ik dan normaal al in de auto zit onderweg naar het station in Orange. Dus ik schoot in me kleren, tas gepakt en racen naar Orange. Ontbijten deed ik wel in de auto. Ik had gelukkig wel de trein gered en dus ff in de trein wakker worden. Op school mocht ik een test maken, een algemene test, om precies te checken op welk niveau je zit. Ik zit dus op niveau A1, het laagste geloof ik. Mja, wat wil je ook he na nog maar 3 maanden. Evengoed na school nog even de stad in gegaan om te lunchen. Maar dat restaurant was niet echt aan te raden. De mensen die daar werkten, maakten me echt zenuwachtig. Zo stresserig als ze waren. Toen ik in Orange was, had ik nog wel zin om wat te gaan drinken. Onderweg had ik me toch bedacht en dat was maar goed ook. Er kwam een lekkere onweersbui aan zeg! Wel zat ik de hele dag in het stresstempo als vanochtend. Ik moet me maar niet meer verslapen!
Woensdag 13 juni
Vandaag was ik niet vrij. Delphine werkte namelijk vandaag dus ik moest gewoon werken. Wel lekker kunnen uitslapen, omdat de kinderen iedere woensdag vrij zijn. Eenmaal wakker, lekker ontbeten en daarna de kinderen aan het huiswerk gezet. Daarna even naar de supermarkt met Mathilde, aan het eten begonnen en toen maar een beetje wachten totdat Maxime de kinderen kwam halen. Had ik evengoed nog even de middag vrij. Rond een uur of 4 ging ik naar Orange toe. Eerst nog even tanken en toen nog even op het terras gezeten.
Donderdag 14 juni
Vandaag vond ik het weer moeilijk op school! Ik had 120 zinnen gekregen die ik moest herschrijven in de futur met werkwoorden uit de 3e groep. Vandaag ging ik lekker op tijd naar huis en even wat gegeten in Orange. Dit keer weer een nieuw restaurant! Maar erg lekker was het wel. Eenmaal thuis, me klusjes nog snel gedaan en toen Mathilde, Matteo, Lola en Nais ophalen van school. De meiden hadden namelijk dansen. Maar vandaag was het een generale repetitie, dus het was best belangrijk. Het was superdruk in het centrum en het leek wel of alle stoplichten tegen zaten! Maar we hadden het gered en Matteo en ik gingen weer naar huis. De moeder van Lola en Nais zou ze weer ophalen. Het duurde namelijk tot 8 uur! Eenmaal weer thuis wilde Matteo een rondje fietsen. Maar natuurlijk! Dus lekker een rondje gefietst.
Vrijdag 15 juni
Vandaag was een lekker chill dagje. Vanochtend iets langer kunnen blijven liggen, omdat Delphine vrij was. Na het ontbijt me klusjes gedaan met Delphine. Mathilde had ’s middags vrij, omdat ze ’s avonds een voorstelling had van dansen. Onder de middag gingen we bij de brasserie van Maxime eten. Toen had ik voor het eerst gebakken gup gegeten! Bah, vies! Ik had gelukkig een lekker pizzaatje. Daarna gingen we naar het industrieterrein in Orange. Maar dat is niet zoals bij ons met alleen maar IKEA enzo, maar ook gewoon supergrote kledingwinkels enzo! Heerlijk! We moesten er even heen voor wat kleren voor Mathilde. ’s Middags moest ik Matteo van school halen. Hij had namelijk weer een uitje met school. Toen avond gegeten met de ouders van Delphine erbij en toen op naar de voorstelling van Mathilde in Orange! Het was best wel leuk, alleen het duurde 3 uur lang. Dat hoefde van mij nou ook weer niet. Het soort dans dat Mathilde moest doen waren jazz en classique. Toen we terug reden, ging ik stiekem ook even kijken of er wat te beleven was in de stad. Het was onderhand al 12 uur, dus je zou denken dat er wel wat te doen was of open was. Nou mooi niet! Er was gewoon helemaal niks open. Ja, een kebabzaak. Maar daar ga je ook niet op de zaterdag avond ‘uit’. Viel dus erg tegen. Ik was wel ontzettend moe, dus lekker te bed gegaan.
’s Nachts rond half 2 kwam Enzo weer thuis van Engeland. En het was te merken ook. Hij had meteen alweer ruzie met zijn moeder. Achja, dat is Enzo.
Zaterdag 16 juni
Vandaag had ik niet zoveel gedaan. Delphine was weer vrij, dus ze bracht Matteo ’s ochtends naar een partijtje en Mathilde ’s middags. Ik ging ’s middags bij het zwembad van Brigitte zwemmen met Matteo en Enzo. Rond 18.30 weer naar huis en even nog geskypd met mama en spontaan met Nicole haha. ’s Avonds na het eten, ben ik even de camping opgelopen! Het was wel erg rustig en iedereen lag al bijna op één oor. Dat was weer erg jammer. Maar ik heb wel kunnen zien hoe me ouders het straks hebben als ze hier op de camping staan! Verder kun je echt weer merken dat Enzo er is. Je ziet weer van alles rondslingeren van hem en ook de sfeer is veranderd. Ik kreeg vanochtend wel heel schattig cadeautjes van hem uit Engeland! Het beeldje van een telefooncel, een paar kaarten, wat snoep en een magneet.
Zondag 17 juni
Vandaag gingen we naar de ouders van Delphine. Het zwembad was hier nog niet klaar en daar hadden ze wel een zwembad dat klaar was. We gingen eerst met ze allen natuurlijk weer eten en daarna lekker zwemmen. Het was echt heeeeerlijk! Ook lekker in de zon gelegen. Alleen ik hield het maar slechts een half uur uit iedere keer, want dan was ik alweer opgedroogd en lag ik te zweten. Maar het was een chille zondag in ieder geval. Iedereen lag gewoon een beetje op een bedje, of zat een krantje te lezen, of was aan het zwemmen. De ouders van Delphine wonen in Montélimar. Dat is ook echt een super leuke stad! Daar ga ik ook nog wel een keertje heen denk ik.
Maandag 18 juni
Dit was weer een gewone werkdag. Alles weer lekker schoonmaken enzo. Ik had alleen geen fuck zin vandaag. Wilde gewoon lekker lui zijn ff. Dus daar heb ik me grotendeels ook lekker aan toegegeven. Toen de kinderen thuis kwamen, keek ik er van op dat het alweer 5 uur was. De dag vloog dus voorbij. Voor 5e kwam er nog even een vriend van Maxime langs om onderdelen uit de oude Opel te halen die hij dan weer gebruikt voor zijn eigen auto. Matteo was natuurlijk erg nieuwsgierig en had even een praatje met hem. Voor het avond eten, had ik de nagels van Mathilde gelakt met alle soorten kleuren die je maar kunt bedenken. Ze was er natuurlijk superblij mee. Tijdens het eten had Maxime uitgelegd wat Matteo allemaal had gezegd tegen die vriend van hem. Hij had gezegd dat ik zijn au pair was en dat ik mooi was. Haha, echt super schattig. Hij vluchtte ook meteen de woonkamer in. Na het eten nog even met Maxime en Delphine over me ouders gehad, wat heel gezellig was. Ik had de kinderen geleerd hoe je ‘ik hou van je’ zegt. Dus dat zeiden ze de hele avond natuurlijk tegen hun ouders. Was wel heel lachen.
Dinsdag 19 juni
Vandaag weer naar school gegaan en gewoon wat oefeningen gedaan en de test gezamenlijk nagekeken. Ik kon trouwens vanochtend me rust ff echt niet vinden. Ik zat maar te wiebelen of met me pen te kloten. Ik wilde eigenlijk nog wel even de stad in, maar de bus deed een beetje raar. Dus ik heb maar de trein gepakt. Onderweg toen ik naar het station liep werd er echt van alles aan me gevraagd of geroepen; of ik een vuurtje/sigaretje had, of ze me telefoonnummer mochten en er werd zelfs aan me gevraagd of ik getrouwd was! Maar goed, de trein had nog eens 40 minuten vertraging. Zat ik niet echt op te wachten. Toen ik terug naar huis reed, reed er een meisje achter me die allemaal gebaren zat te maken naar me en zat te schelden. Ik reed waarschijnlijk niet hard genoeg, (80km/h en 70km/h is de max) want ze haalde me daarna in. Als blikken konden doden, dan was ik nu al 36 keer doodgegaan. Zo boos als me aankeek. Daarna stak ze nog even lekker haar middelvinger op. Goed joh, los je probleem lekker zelf op. Eenmaal thuis was ik weer super rustig en ook had dit invloed op de jongens. Wat ik wel fijn vond natuurlijk, want ze waren gewoon rustig en lief aan het spelen. Tijdens het avond eten had ik natuurlijk allemaal even verteld wat me was overkomen en Maxime zei echt op zo’n bezorgde manier; Tu fais attention he! Geen zorgen hoor Max! haha.
Woensdag 20 juni
Vandaag had ik ook weer geen vrij. Maar kon wel weer lekker uitslapen. Weer hetzelfde ritueel als de vorige woensdag. Eerst lekker ontbijten en daarna de kinderen aan hun huiswerk gezet. Daarna zelf nog wat huiswerk gemaakt en lekker gedoucht. Ook kwam Enzo eerder thuis, omdat hij een uitvaller had. Daarna aan het middag eten begonnen. Na het middageten alles lekker opgeruimd en om 2 uur kwam Thomas langs; een vriendje van Enzo. Ze moesten namelijk iets voor school samen maken. Mathilde, Matteo en ik moesten om half 4 weg, omdat Mathilde weer dansen had. Vandaag duurde de les anderhalf uur! Dus we gingen weer lekker wat drinken halen bij de supermarkt en wachten maar. Het was echt superduperheeeeet! Ik hield het gewoon bijna niet meer uit en was heel blij toen Mathilde klaar was. Na het dansen Mathilde afgezet bij haar vader in de brasserie en ik ging thuis verder opruimen. Even later kwam de rest ook weer thuis en Mathilde begon meteen weer aan me haar. Ik had haar vanmiddag namelijk gevraagd of ze een vlecht bij me wilde maken. Nou, ze was helemaal in haar nopjes hoor haha.
Donderdag 21 juni
En het is zomer! Hoewel ik het idee heb dat het hier al 2 maanden zomer is. Zo warm als het af en toe is! ik ging weer naar school toe vandaag en het was ’s ochtends al bloedheet! Op school me oefeningen verder afgemaakt en weer naar het station toe. Gelukkig reden de bussen vandaag wel normaal, dus ben de stad in geweest om te lunchen. Toen ik bijna klaar was en op me ijsje wachtte, kwam er een man aan een tafel naast me zitten. Hij was heel aardig, sprak Italiaans, Engels en Frans. We hadden het gewoon een beetje over de koetjes en kalfjes, maar voelde me wel een beetje ongemakkelijk. Toen weer naar de bussen toe, want had alweer 2 uur op het terras gezeten, en op naar huis. Eenmaal terug in me auto, was het in de auto 42 graden!! Ik verbrandde zowat me handen aan het stuur en me voeten aan de pedalen. Ik dacht dat het namelijk wel lekker was om zonder slippers te rijden. Nog even langs Macdan geweest en een colaatje gedronken bij Maxime in de brasserie. Toen kwamen we opeens op het gesprek over langer blijven. Ze zijn namelijk heel erg blij met me. Ze zochten iemand die gewoon heel goed met de kinderen om kon gaan en ze zeiden dat ik dat kon. Dat ik ook beter was dan de voorgaande au pairs. Hij zei ook dat het gewoon prettig is om met mij te leven, dat ik gewoon absoluut niet in de weg loop zeg maar haha. De keus ligt wel helemaal bij mij en ze forceren niks, maar ze zullen het alleen maar toejuichen als ik langer wil blijven. Ook is het een voordeel voor me school, want dan kan ik een diploma halen die internationaal is. Ik moet er nog even goed over nadenken! Het was in ieder geval een groot compliment waar ik heel blij mee was!
Vrijdag 22 juni
Dit was een heel leuke dag! Ik was vandaag vrij, omdat ik woensdag al gewerkt had. Ik ging lekker naar Avignon toe. Zo had ik ook nergens om rekening mee te houden en gaan waar ik wilde! Toen ik bij het station aankwam, zag ik net me trein wegrijden! Grrrrr… toen maar een trein later gepakt die een uur later ging. Ik wachtte dus mooi in de zon met een peukie. Toen kwam er een jongen die vroeg om een sigaretje, dus ik gaf die. We hebben toen ff een praatje gemaakt, maar vervolgens zat ik de hele treinreis aan hem vast! Best ongemakkelijk. Eenmaal in Avignon, zei ik dat ik naar het centrum ging en toen snel ‘gevlucht’. Toen ging ik naar een restaurant op een groot plein. Ik werd geholpen door een wel heel leuke jongen. Hij kwam ook iedere keer een praatje maken enzo tussen zijn werk door en natuurlijk hadden we het ook over de drugs. Zoals ik die vraag wel meer krijg of het echt waar dat het legaal is in Nederland. Toen ik om een ijsje had gevraagd, vroeg hij of ik er slagroom bij wilde. Dat wilde ik wel, dus ik wachtte met smart op me ijsje. Toen ik me ijsje eenmaal had, had ie er echt suuuuperveel slagroom overheen gedaan, het viel bijna allemaal er over heen! Dat was wel echt lachen. Toen ik nog met me ijsje bezig was, kreeg ik opeens de rekening van hem, waar ik nog helemaal niet om had gevraagd. Hij zei dat ie al klaar was met werken, maar dat ie mij de rekening wilde geven omdat hij zijn nummer er had opgeschreven! Haha. Ik moet hem dus een keertje bellen op me vrije dag. Ik ben superbenieuwd! Toen heb ik nog even een peukie gedaan op het plein voor de Palais des Papes. Toen kwam er een man naast me zitten, waar ik helemaal niet op zat te wachten. Hij dwong me zowat om hem mijn nummer te geven. Nou mooi niet, ik sla de jouwe wel op en daarna verwijder ik hem weer. Hij zei dat ie alle kroegjes in Avignon wist en dat ik hem maar moest bellen als ik daar uit wilde gaan. Toen weer verder gelopen door de straatjes, waar ze echt superveel winkeltjes hebben! Ik heb me nog ingehouden, want heb alleen een paar slippers gekocht. De rest koop ik wel als me ouders er zijn, ghehe. Ondertussen was het alweer 5 uur, dus ik ging lekker naar huis. De bus was gratis, want de buschauffeur had nogal haast en we vlogen ook over de wegen. Ging wel lekker snel in ieder geval. Eenmaal thuis, ging ik even chillen bij het zwembad, want hij is klaar!! Fulltime zonnen dus!
Zaterdag 23 juni
Vandaag weer lekker uitgeslapen en voor het middag eten alle me klusjes al gedaan. Ik wilde namelijk ’s middags in de zon liggen en een beetje zwemmen. Enzo en Matteo waren al in het zwembad gegaan. Vanmiddag kwam er ook een vriendje van Matteo spelen; Guigui. Ze zijn lekker wezen zwemmen en natuurlijk op de playstation. Om 18.30 moesten de kinderen klaar zijn, want we hadden ’s avonds een feest van de voetbal. We gingen eerst verzamelen bij de club en toen reden we met ze allen naar ‘Salle des fetes’. Daar aten we dus ook. We aten paella, maar ik vond het deze keer niet zo lekker. Ik heb dus lekker een groot stuk taart genomen. Iedereen was er en het was heel gezellig. Wel waren ze niet zo heel leuk met drank op. Ze deden alsof ze de avond van hun leven hadden, terwijl er niks te beleven viel eigenlijk. Er was ook een man die me wel iets te vaak en te veel in me buurt kwam. Hij gaf me de hele tijd knuffels en kussen. Ik voelde me niet helemaal op me gemak kun je wel zeggen. Ik was best wel gesloopt ’s avonds en ging dus heerlijk slapen!
Zondag 24 juni
Vanochtend was iedereen lekker laat wakker i.v.m. het feestje van gister. Matteo had zelfs tot 12 uur geslapen! Ik ging lekker douchen en weer naar Orange. Even lekker wat eten en een ijsje gehaald. Daarna heb ik weer een kerk bezocht! Nja, de kerk was niet open, maar ik heb een ontzettend grote begraafplaats gezien! Echt niet normaal joh. Maar het was weer bloedheet. Dus ik ben lekker naar huis gegaan en een duik genomen in het zwembad in de tuin en een beetje in de zon gelegen.
Toen dit verhaaltje weer geschreven en ik denk dat ik vanavond weer op tijd in me bed lig. Dit weer maakt je namelijk best wel uitgeput.




Ik heb eigenlijk het gevoel dat ik er nu gewoon bij hoor en dat alles nu gewoon gaat, zoals het hoort te gaan.
Verder is het hier echt bloedheet! Ik zweet me kapot hier. En dan is de zomer nog maar net begonnen. Ben benieuwd hoe warm het gaat worden als het op zijn hoogtepunt is. Ik ben wel al wat meer gewend aan de hitte, maar met iedere inspanning die je levert wordt het nog warmer. En als je dan nog ook nog eens om de kinderen moet denken of voor moet zorgen… pfff, dat wordt nóg rustiger aan doen dus. Ook ben ik gestopt met me ijzer. Het was goed zo en voel me nu gewoon weer helemaal top.

Volgende week zaterdag staan me ouders op de camping! Dus daar kijk ik erg naar uit en we gaan een leuke week beleven. Ik heb namelijk super veel om te laten zien! Bereid jullie je maar alvast voor dus haha!

Ik vond jullie reacties trouwens weer heel erg leuk, dus ga vooral zo door!
Veel plezier en succes weer met het lezen van dit verslag en vergeet vooral de foto’s niet!

Ik zeg nog niet of ik wel of niet langer blijf. Ik moet daar nog ff heel goed over nadenken. Ik wil namelijk best langer blijven, denk ik. Ik weet alleen dan niet of dat dan nog een halfjaar is of dat ik er gewoon een paar maanden aan vast plak. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte!

Bisoussss!
XXXXXXX

Reacties

Reacties

T. Nicole

Hi Suus,
Wat is er met je gebeurd??? Dat er ineens al die mannen achter je aan zitten!
Het is vast je blonde koppie en bruine toet!
Hé eh............ trap er niet in hè, anders weten wij zeker dat je nog niet op de helft bent! Maar..............geniet van al die aandacht!!!!!!!!!
Groetjes uit het veel te koude Spanbroek! Dan kan je maar beter "klotsende oksels"hebben hoor.

ed as en de kids

hee suusie

Wat weer een gezellige verhalen,je maakt een hoop daar mee. Je ontmoet echt de leukste mensen en ik denk als je alleen bent maken mensen ook veel sneller even een praatje met je.Wie weet hou je er nog wel een leuke franse jongen aan over, aan dit grote franse avontuur.Ik ben blij voor je dat je ouders komen want je hebt ze in de korte tijd dat je daar bent wel onwijs veel om aan ze te laten zien.Dat zullen wel tranen met tuiten worden vooral voor mams.Je hebt me alleen niet laten weten of daar veel brocante te vinden is. Maar dat horen we vast wel of we met de bus van ome ed die kat op moeten,want jij weet ondertussen alle leuke winkeltjes van zuid-frankrijk te vinden.Wij waren vandaag naar groningen naar mijn broer fritz en onze luna was bij je ouders.Onze loentje kan niet zo goed alleen heeft ze nooit geleerd,dus als we een dagje weg gaan moeten we iets bedenken voor ons vierde kind.Gelukkig hadden je paps en mams een paar uurtjes tijd,maar om vier uur gingen ze loen weer thuis brengen want toen gingen ze te kermis in hoogwoud. Word je straks daar weer mee doodgegooid met al die gezellige verhalen uit hoogwoud.Moet je maar zo denken volgend jaar is er weer kermis en deze ervaring neemt niemand je meer af,heb je voor de rest van je leven profijt van.Wij zijn wel jaloers op je zwembad je zou er zo een duik in nemen ,en jij hebt dat elke dag WAT VERVELEND ZEG! Nou suusie leuk om je verhalen te lezen van de alledaagse dingen die daar gebeuren en weten wij ook hoe jou leven daar reilt en zeilt.
Dikke kus van ons appelmannetjes en een van diepentje.

mams

Hey Suusje!

Ondanks dat ik dit al van je weet, blijft het leuk de verhalen te lezen, en ook de reacties die er op komen. echt super leuk!
Nou Suus, ik neem de parasol mee hoor! krijg het al warm als ik de temperatuur lees! Pffff.......lekker voor ons! Kun je niet regelen met al die jongens die achter je aan lopen, dat ze achter mij aan komen lopen met een draagbare airco ???? Zou errug prettig zijn voor je moeder!....hahahaha.....ik neem aan dat je wel iets voor me hebt geregeld.

Ik heb de koffers al gepakt!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Karina

Hee Suus,

Leuk weer een verhaal te lezen! Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin en lijkt het nu een beetje normaal en op je eigen leventje!
Best gezellig toch al die jongens achter je aan:P? Haha Maar ik snap dat je er soms een beetje ongemakkelijk bij voelt!
Leuk dat je ouders al bijna komen! Dan ben je pas echt trots op wat je doet omdat je dan alles kan laten zien! Nou die temperaturen zijn beter als hier hoor! Ik mis het zonnetje wel!

Nou tot je volgende verhaal maar weer!

Groetjes Fam Konijn

Jessss

leuk suuuuuusie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active