mei/juni

Daar zijn we weer hoor!

En ook dit verhaal wordt denk ik ook best wel weer lang. Heb namelijk weer ontzettend veel meegemaakt in de afgelopen 2 weken!

Maandag 28 mei
Vandaag was het weer lekker warm. De kinderen waren vrij ivm Pinksteren, dus we aten bij de brasserie van Maxime; een lekker pizzaatje. Na het eten bleef Mathilde bij haar vader en wij gingen weer op naar huis en de jongens gingen spelen in het nog niet afgemaakte zwembad. Er mist namelijk nog een pomp voor het water, dus ook nu is het zwembad nog niet klaar! Matteo en Enzo hadden een klein laagje water in het zwembad gedaan, wat eigenlijk helemaal niet mocht. Uiteindelijk ben ik zelf ook in het zwembad geweest, haha, ik hield het niet meer uit! Rond een uur of 6 gingen we naar het huis van Brigitte en José. Die zijn namelijk verhuisd en dit huis is nu hun vakantiehuis. Bij dat vakantiehuis zit gelukkig wel een afgemaakt zwembad, dus we gingen lekker daar zwemmen!

Dinsdag 29 mei
Vandaag weer naar school! We moesten vandaag een soort presentatie maken. Iedereen was ingedeeld in een groepje van 3 en je kreeg een plaats toegewezen waar je moest uitzoeken wat daar leuk is om te doen. Als iedereen dan zijn presentatie had gepresenteerd, moesten we kiezen waar we heen wilden. Ik zat in het groepje van Erick en Katrine. Met Katrine heb ik nummers uitgewisseld, maar het is lastig om wat af te spreken, want zij werkt op zondag en ik op zaterdag. Maar we zullen zien! Ook heb ik toen ontdekt dat de trein alleen om 13.01 uur rijdt of om 16.19 uur. Best wel lastig dus, maar gelukkig rijden de bussen vaker! Vandaag had ik lekker de trein van 13.01 uur gepakt en nog wat gegeten in Orange. Ik moest namelijk weer Mathilde, Matteo en Lola ophalen van school ivm dansen in Orange.

Woensdag 30 mei
Vandaag lekker vrij en dat was maar goed ook! Ik was namelijk in de ochtend heel duizelig. Waarschijnlijk een tekort aan ijzer. Dat kan best nog wel kloppen, want ik eet bijna geen groene groenten, geen volkorenbrood, etc. Dat hebben ze hier namelijk niet. De rest van de dag ging verder goed gelukkig. Ik ging weer even eten in Orange, bij me vaste eettentje; Festival Café. Ze kennen me onderhand daar al, dus we hebben altijd wel leuke gesprekken als ik daar kom. Het is gewoon altijd gezellig haha.
Onderweg naar huis, kwam ik 2 mannen tegen die me wel een beetje te erg de auto inkeken terwijl ze langsliepen. Toen ik later in me achteruitspiegel keek, kwamen die 2 mannen achter me aanrijden! Helemaal te seinen en te toeteren en maar proberen om me aan de kant laten stoppen. Nou mooi niet mannetjes! Ik ging lekker eten halen en gelukkig moesten zij er eerder af.
’s Avonds wilden Delphine en Maxime even een gesprekje houden. Gewoon over hoe ik het hier vond gaan de afgelopen 2 maanden en wat hun ervan vonden. Het was een geslaagd gesprek en ik was best wel heel erg opgelucht. Ik wist namelijk niet hoe ik het nou deed. Ze zeiden dus dat ik mijn werk goed doe en dat ik meer volwassen ben voor me leeftijd. Top toch om te horen! Ze moesten eens weten hoe ik af en toe ben in Nederland haha. Voorderest viel het ze op dat ik alles in me eentje doe. Maar daar heb ik niet zoveel problemen mee. Hoef ik ook niet rekening te houden met de eisen van iemand anders en heen gaan waar ik maar wil. Wel begrepen ze dat het moeilijk is om wat te doen met andere mensen van me leeftijd. Ook keken ze er erg van op over het feit dat ik thuis niet zo mis. Ik mis het wel, maar niet zo erg als de andere au pairs die ze gehad hebben zeiden ze.

Donderdag 31 mei
Vandaag weer naar school geweest. Ik vond het moeilijk vandaag. Ik had oefeningen gekregen over het bijvoeglijk naamwoord. In het Nederlands is dat niet zo moeilijk, maar in het Frans heel erg! Je hebt sowieso het verschil tussen mannelijk, vrouwelijk en het meervoud(mannelijk en vrouwelijk). Je schrijft het namelijk weer anders als het vrouwelijk is of als het mannelijk is. Ook schrijf je het bijvoeglijk naamwoord achter het zelfstandig naamwoord, maar ook daar heb je weer veel uitzonderingen in. Pffff, werd er ff gek van. Toch maar weer de trein van 13.01 uur gepakt. Het was niet zo’n spannende dag. Ik had het ook ff rustig gehouden ivm me ijzertekort. Daar wordt je namelijk ook meer moe van.

Vrijdag 1 juni
Woehoeee, nu echt 2 maanden! Ik had vandaag wel een dipdagje trouwens. Was ook best wel moe en ben dus nadat de kinderen op school zaten, me bed weer ingedoken en geslapen tot half 12! Ook zat ik er eigenlijk een beetje mee dat Maxime en Delphine zeiden dat ik alles in me eentje doe, meer dan ik zou willen. Maargoed, daar ben ik nu weer overheen.

Zaterdag 2 juni

Yess, ik mocht weer lekker de hele dag voetbal kijken van Matteo. We moesten over landweggetjes waar je gewoon 80 km/h mocht rijden. Heel bizar en ook een beetje eng als er een andere auto voorbij kwam. Het was heel mooi weer, dus had weer een lekkere kleur te pakken. Wel duren die dagen altijd ontzettend lang, dus toen ik thuiskwam was ik weer gesloopt. Eerst nog me klusjes gedaan en toen een lekkere lauwe douche genomen. Toen nog even geskypd met mama. Toen gegeten en ’s avonds nog geskypd met Rosanne. Delphine en Maxime lagen al lekker op tijd te bed; 10 uur! Dus ik had min of meer het huis voor me alleen, hihi.

Zondag 3 juni
Vandaag was het Moederdag hier in Frankrijk! Ik dacht dat het de 10e was, maar niet dus. Het gezin ging weer naar de moeder van Maxime, dus ik ging maar niet mee. Ik ging weer eten in Orange en toen doorgereden naar een paar stadjes waar markten zouden moeten zijn. Ten eerste zijn ze altijd moeilijk aangegeven en ten tweede zijn ze voor mijn gevoel onvindbaar! Wel was er een kermis in Camaret, maar dus geen markt. Toen ik in Violès en Jonquières was, heb ik ook geen markt gezien. Helaas.

Maandag 4 juni
Dit was niet zo’n interessante dag. ’s Ochtends al me klusjes gedaan en voorderest wat aan me huiswerk. ’s Middags Matteo en Mathilde opgehaald ivm de fiets van Mathilde. Wel ging deze dag supersnel voor mijn gevoel.

Dinsdag 5 juni
Vandaag weer school. Ik ben na school eindelijk even Avignon in geweest! Wat een heerlijke stad! Heel bruisend, veel terrasjes, veel toeristen, ontzettend groot en gewoon heerlijk om rond te lopen. Je ziet van alles! Heb dus lekker op het terras wat geluncht en daarna even snel de H&M in voor wat leuke kleren! Daarna de bus gepakt om 14.20 uur. Later kon niet helaas. Dat vind ik wel jammer, dat ik aan een tijd ben gebonden. Dus als de basketbal trainingen van Enzo voorbij zijn, ga ik lekker op me vrije dag!

Woensdag 6 juni
Het was vandaag wel me vrije dag, maar het liep toch anders dan verwacht. Enzo werd namelijk heen en weer gebracht door Delphine, omdat hij later moest beginnen en eerder klaar was. Ik moest dus Matteo heen en weer brengen naar voetbal en ook Mathilde heen en weer brengen naar dansen, omdat Delphine in de brasserie ging werken ’s middags. Tijdens het dansen heb ik weer even wat gedronken op het terras, heerlijk. Na dansen hebben we nog lekker bij de brasserie gezeten, gegeten, gedronken, gespeeld en gekleurd. Echt, het was heel gezellig! Het was een erg goede dag en voelde me helemaal bij de familie horen! ’s Avonds nog even geskypd met Salima. Nouja, even…. 2 uur lang! Haha.


Donderdag 7 juni
En we gingen vandaag weer naar school. Na school heb ik nog even zitten praten en roken met een meisje uit me klas. En toen weer lekker op tijd de trein gepakt. Toen ik uitstapte in Orange en naar me auto liep, wilde ik me blackberry pakken. Maar hij zat niet in me broekzak! Ben toen snel weer naar de trein gerent, maar de trein reed echt voor me neus weg. Toen even een meneer aangesproken en tegelijkertijd me hele tas uitgepluisd. Maar hij zat er echt niet in! De meneer had even wat mensen voor me gebeld en zei dat de volgende trein om 14.30 uur in Orange zou arriveren. Ook zou hij me bellen als hij meer wist. Ik heb dus lekker in de auto gewacht. Rond 14.00 uur werd ik gebeld door het station en ze hadden hem gevonden!!!! Ik was zó ontzettend blij! Ik kon die man wel knuffelen door de telefoon heen! Toen even op het station gewacht en jahoor, daar kwam hij aanlopen met me mobiel! Ik ben hem waarschijnlijk vergeten in me broekzak te doen. Hij lag namelijk op me schoot en tijdens het opstaan is ie dus gevallen. Dat doe ik dus ook niet meer!
Toen even een verlate lunch gehad en weer Mathilde, Matteo en Lola gehaald van school voor het dansen in Orange. Het was bes een bizarre dag!

Vrijdag 8 juni

Vandaag ging ik met de klas van Matteo mee als begeleider naar Le Forteresse de Mornas. Ik moest om 11.40 op de school zijn, dus ’s ochtends al me klusjes gedaan. Toen eenmaal op de school, werd ik eerst voorgesteld en alle kinderen waren natuurlijk zeer geïnteresseerd! Haha. Het leek wel net me stage toen ik ook voor de klas stond. Was erg leuk. We gingen met 2 klassen, dus we hadden 50 kinderen! Eerst gingen we natuurlijk de steile berg op. Pfff, ik had het zwaar hoor. Toen even in een bos gegeten en toen weer verder omhoog. Eenmaal aangekomen bij het fort, kregen we een rondleiding waar ik weinig van heb meegekregen. Die mand praatte namelijk echt heel snel. Het was wel heel leuk om te zien. Het is trouwens niet echt een kasteel, maar echt een fort. Je kon ook geen kamers zien die waren ingericht uit die tijd ofzo. Het was alleen een gebouw van steen, wat half gebombardeerd was. Het uitzicht was wel heel mooi om te zien! Toen weer terug naar beneden, wat een stuk sneller en makkelijker ging haha. Toen nog even op Mathilde wachten en op naar huis. Ik was weer gesloopt na zo een dag hoor! We hebben met ze allen dus de middag/avond doorgebracht door op de bank te luieren. Waar ik ook even een intens gelukkig momentje had. Matteo kwam namelijk helemaal tegen me aankruipen. Gewoon heel lief. De kinderen waren rustig en deden normaal. Dus een heerlijk moment. Rond half 10 (!) kwam Delphine thuis met eten van de MacDonalds. Ik had honger als een paard! Toen maar snel te bed gegaan na deze vermoeiende dag.

Zaterdag 9 juni
Woehoeee, de laatste keer dat ik voetbal had! Iedereen van de voetbal had dus lekker eten meegebracht voor iedereen en we hebben lekker gegeten met de hele club. Ook kwam toen een van de ouders erachter dat ik Susan heette en niet Olga haha. Ook kwam ie erachter dat ik Nederlands was en hij was dus meteen geïnteresseerd in de Wallen en de drugs. Was erg gezellig. Het was niet heel mooi weer, maar dat was niet erg. Dan is het namelijk niet zo heet en vermoeiend. Het was wel een erg lange dag. Want we zaten pas om 6 uur in de auto. Ik dacht dat ik de weg nog wel wist. Maar uiteindelijk zijn we ontzettend verdwaald. Enzo zei dat we richting Nîmes moesten. Dus ik luisterde maar, omdat ik de weg toch niet wist. Uiteindelijk wist ik dat de weg waar we op reden echt niet goed was. Ik stopte dus en Enzo werd superboos, omdat ik niet de richting op ging die hij zei. Ik heb dus even op me mobiel gekeken met de GPS en ik zag dat we bijna bij de kust reden joh!!! Ik keerde dus lekker om. Ik reed namelijk en niet Enzo, dus hij had niks in te brengen. Na een paar rondjes te hebben gereden, zag ik eindelijk een bordje met Orange erop staan en was ontzettend opgelucht. Het is toch heel anders verdwalen als je 2 van die jongens in de auto heb die denken te weten waar we heen moeten. Maar gelukkig waren we weer thuis, na anderhalf uur rijden ipv 20 minuten haha.
Ik heb dus ook de voetbal gemist! Sorry jongens haha. Maar ik was pas rond 8 uur thuis.



Zondag 10 juni
Vandaag regende en heb dus ook niet veel ondernomen. Heb alleen even wat gegeten in Orange, natuurlijk bij me vaste eettentje. Toen weer op naar huis en dit lange verhaal getypt. Straks nog even lekker roken en eten en dan weer te bed. Misschien dat ik nog even snel de camping oploop, maar dat ligt aan het weer.

Verder kan Mathilde een ontzettend pesthumeur hebben. Niemand kan dan wat goed zeggen of doen. Alles is fout. Het raakt me op de een of andere manier wel. Maar ik weet natuurlijk wel dat het haar probleem is, als ze chagrijnig is, en niet de mijne.
Ook heeft Delphine deze week een vloeibare vorm van ijzer voor gehaald. Heel erg lief! Ik moet er elke dag eentje nemen en mengen met water. Het helpt ontzettend goed eigenlijk. Ben veel minder duizelig en minder snel moe ’s avonds. Het gaat nog steeds iedere keer weer een beetje beter en gewoner. Dus ben stiekem ontzettend blij hier zo.

Volgende week donderdag wil ik even naar een kroegje hier vlakbij. Delphine had namelijk even geïnformeerd voor me waar ik heen zou kunnen in de buurt. Weer heel lief!

Jullie hoeven je trouwens niet in te houden met reageren hoor! Ik vind het alleen maar leuk al die reacties! *hinthinthint*

Nou, ik wens jullie weer veel leesplezier en wacht met smart op jullie reacties!

LATAAAAAAAAH
Lieve en warme groetjes uit France

Reacties

Reacties

Myron

Suuuuuuuuus!
Je ben dus nog niet gestopt met roken? Haha
Veel plezier nog de komende tijd ;)
X Mier

janne

Ik vind het leuk om te lezen wat je allemaal doet daar in het verre WARME frankrijk!! YOU GO GIRL! je bent echt een beetje mama suus haha!

Kusjes en knuffels vanuit nl!

mams

Nou,....hier een reactie hoor!...hahhaha. Kind, wat ga je super! nog 2,5 week, dan gaan we elkaar zien!!!!!!
Dikke kusssssssssssssssssssssssss

(mama) suuus

jeeeeej reacties, haha.
jaa, ik rook nog steeds en denk dat ik er hier ook niet mee stop hoor mier, dankjee!

gelukkig vervelen mn verhalen (nog) niet jann!

woow, nog maar 2,5 week?! gaat echt supersnel. maar in dit geval is het goed mam haha!

ik heb er trouwens ook foto's op gezet voor het geval jullie dit misten.

Marije

Suusie!!
Echt leuk al je verhalen! Haha en wat maak je een hoop mee! Vet kut van dat ijzer, das echt z'n raar gevoel net of je zweef! gelukkig heb je dr nu wat tegen! Wel lekker dat je thuis niet al te veel mis, wij missen jou hier wel hoor party animal!!!
Kusjes!

Shannen

Leuk weer hoor Suus allemaal! Van de voetbal heb je weinig gemist, het was een draaaama! Oja, kan je wat zon hiernaartoe sturen? Kunnen we wel gebruiken! Xxx

lisanne

hée susan!

leuk om nu eens al jouw verhalen te lezen! Super dat je het zo naar je zin hebt, en het weer bij jou is ook nog eens mooier dan hier in Australië. ;) Ik heb nog maar 5 weekjes te gaan en dan ga ik alweer terug naar nl, de tijd gaat zoooo snel, dus geniet er maar goed van hoor!

xx Lisanne

Rick

Ha Suus!

Ook ik heb even de tijd kunnen vinden om je laatste verslagen te lezen en weer helemaal up-to-date te komen! Klinkt allemaal goed, geniet er nog maar van!
x
Rick

Nicole

Hè hè, ik kan eindelijk je verhaal lezen! Wat een drama als je internet het thuis niet doet. Maare het klinkt echt als een andere Susan. Haha al die chaotische dagen;-) En wat zal jij goed auto kunnen rijden op dit moment, je bent alles nu wel gewend: rare wegen, slecht aangegeven etc. Leuk dat je ouders bijna langskomen!! :-) Beter blijf je daar niet langer, want je mag nu wel weer een keer terug komen haha! xx

Nina Koeman

Wat leuk Suus al die verhalen! Lijkt mij zo eng om daar te rijden haha ik denk dat ik zeker verdwaald raak. Nou geniet ervan meis! Je komt hier sterk uit en dat weet k uit ervaring. Liefs Nina en me ouders ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active