bijna 2 maanden!

Ja ja, weer een verhaaltje van mij!
Ik maak zoveel mee dat mijn verhalen inderdaad erg lang zijn!
Hopelijk verveelt het (nog ) niet.
En ohja, op verzoek van Rosanne Pronk, ga ik me best doen om alles in correct Nederlands te typen, haha.

Donderdag 17 mei
De kinderen waren vandaag vrij vanwege hemelvaart, dus kon lekker wat langer blijven liggen. Na het eten ging ik mijn nagels even lakken en Mathilde deed lekker met me mee! Heel leuk. Daarna nog met zijn tweeën compote gemaakt van appels en bananen. Het was echt heel erg leuk en we hebben veel gelachen! Weer een wat betere band opgebouwd. Aan het eind van de middag had Mathilde dansen, dus heb ik daar weer heen gebracht en gehaald. De jongens hebben het iedere dag heel druk met al hun spellen op de playstation en computer. Ook heb ik vandaag mijn auto uitgezogen en gesopt. Was wel ff nodig.
Vrijdag 18 mei
Vandaag waren de kinderen ook weer vrij. Dus weer lekker gerommeld in het huishouden en voor de rest niet heel veel meegemaakt. Gewoon lekker rustig. ’s Avonds kwamen Mathilde en Matteo naast me liggen op de bank. Dat deed Delphine denk ik wel goed om te zien. Was ik zelf ook blij mee!
Zaterdag 19 mei
Vandaag was er geen voetbal, jeeeej! Maar uitslapen was er ook niet echt bij. Delphine ging al om 8 uur de deur uit en de kinderen waren ook al wakker. Dan maar even wakker worden op de bank. Me klusjes gedaan en gedoucht en daarna het middag eten gemaakt. Aan het eind van de middag gingen Mathilde, Matteo en ik naar de bioscoop! Enzo wilde helaas niet mee. De bioscoop was in Orange en heb ontdenkt dat het Théatre Antique met maar één straat verbonden is met het centrum waar ik altijd eet. Helemaal te gek dus, haha. Het was een klein bioscoopje en ook een beetje verscholen in een straatje. Het was geen los gebouw zoals in Heerhugowaard ofzo, maar gewoon een gebouw dat tussen andere terrasjes en winkels zat. Ook was het binnen klein, met één zaaltje voor ongeveer 30 man denk ik. De popcorn kon je zelf doen en er was een automaat waar je drinken kon halen en wat lekkers, dus geen kassa waar je je lekkernijen kon halen. Het was echt heeel erg leuk! We moesten nog even wachten totdat de film begon, dus we hebben lekker een ijsje gehaald, die Mathilde later liet vallen haha. Het was een kinderfilm die we gingen kijken, dus ik kon het nog best volgen!
Vind het trouwens wel raar om met de kinderen zo over straat te lopen hoor. Je ziet mensen zich gewoon afvragen of ik nou de moeder ben of een oppasser. Mja, kan mij het schelen haha.
Zondag 20 mei
Vandaag gingen we naar de ouders van Maxime toe. Het was een super groot huis waar ze dan met zijn tweeën wonen. Super groot land erbij enzo, echt wauw. Wel was het echt oud en overal, maar dan ook echt overal, lagen van die lange kattenharen. Echt vies!! Gelukkig viel de keuken wel mee waar we aten. We aten heel erg lekker; meloen met ham, aardappelschotel en kip. Als toetje natuurlijk een taartje, want de vader van Maxime was jarig. Daarna nog even met de kinderen gespeeld en toen weer op naar huis. ’s Avonds nog even met mama en papa geskypd.
Maandag 21 mei
Nou de maandag is weer begonnen en was te merken ook. Kwam moeilijk uit me bed haha. Werd er zelfs half uitgeroepen door Delphine, oeeeps. ’s Ochtends meteen maar alles al gedaan, want wilde even lekker chillen ’s middags. Was wel een werk hoor, haha. Weer alles afstoffen, zuigen en dweilen. Maar wel lekker dat het gedaan was! Toen Mathilde en Matteo thuiskwamen, kregen ze een beetje ruzie. Mathilde gooide toen met een koekje, waarop ik weer boos werd op Mathilde en ik zei dat ze het op moest ruimen. Ze zei echt op zo’n bekakte toon ‘NEE’, dus ik werd nog wat bozer en uiteindelijk verloor ze haar geduld en werd ze dus boos op mij. Het mooie aan kinderen, is dat ze het altijd snel weer vergeten dat ze boos waren. Wel was dit trouwens de eerste keer dat Mathilde zo’n toon tegen me sloeg, mja heb ik dat ook weer een keer meegemaakt. Maar voor de rest een lekker rustig dagje ff voor mezelf.
Dinsdag 22 mei
Dit was me een dag joh! Ik ging om 7.15 uur de deur uit om weer met de auto naar Orange te gaan voor de trein naar Avignon. Ik moest namelijk weer naar school! Ik ging er dit keer wat zelfverzekerder heen en daar was ik wel blij om. Eenmaal in de klas, waren de mensen wat meer geïnteresseerd en ik kreeg eindelijk wat werk waar ik wat mee kon. Na school heb ik met nog wat meiden wat gegeten in de stad, wat heel erg gezellig was, en toen ben ik weer naar het station gegaan. Eenmaal op het station, snapte ik natuurlijk weer niks van die treinen, dus heb ik het even gevraagd. Wat bleek nou? Reed de trein pas om 16.19 uur richting Orange en het was ondertussen rond half 2. Dus ik half in paniek, want ik moest ook weer om 5 uur thuis zijn voor de kinderen die thuis kwamen van school. Dus ik heb maar even bij de bussen gekeken of er een bus reed naar Orange. Sowieso eerder dan 4 uur. Nou wat ik daar aantrof! Het busstation was onder een hotel, dus het was een soort kelder. Het stonk er verschrikkelijk, het was er donker en er zaten overal zwervers. Echt, ik werd gewoon misselijk. Maar gelukkig reed er wel een bus om 14.20 uur! Pfff, had ik even geluk. Ik was erg blij met de bus dus. Ook al duurde de rit 50 minuten, kon ik wat van de omgeving zien. Ook was de bus niet zo duur; €2,-.
Eenmaal thuis, om 4 uur, mama natuurlijk even gebeld om me verhaal kwijt te kunnen. Was eigenlijk best wel trots dat ik het zo allemaal had geregeld en gevraagd! Weer een stapje verder in de goede richting! Nou, ik dacht eindelijk uit de chaos te zijn, toen Matteo niet met de bus arriveerde om 5 uur! Even voor 5e had Maxime me nog voor de zekerheid gebeld dat hij met de bus zou komen. En ik wist dat Mathilde dansen had, dus dat die niet thuiskwam. Ik dus weer Maxime bellen en ik als een malle naar de school gereden! Hij dacht dat ik hem kwam ophalen en was dus de bus vergeten! Argggghh, maar gelukkig was hij er nog en niet door 1 of andere gek meegenomen ofzo. Hij is namelijk nog maar 8 jaar. Snel dus weer naar huis, cadeautjes gepakt en weer naar school. Meneer had namelijk een partijtje en ze hadden afgesproken op het schoolplein. Was dus ff weer haasten en alles snel. Maar dat hou je met die kinderen he haha.
Woensdag 23 mei
Vandaag weer lekker vrij en dus lekker uitgeslapen, wat ik wel nodig had na zo’n dag als gister! Lekker thuis gebleven, want het weer is niet zo heeel erg mooi. Wat trouwens de hele week al niet is. Alleen maar regen! Ik moest alleen Enzo even heen en weer brengen naar basketbal. Nou heerlijk toch?! Had dus even lekker een rustdag.
Donderdag 24 mei
Vandaag moest ik weer naar school toe. Weer om 7.15 uur op pad naar het treinstation. In Avignon even een lekkere verse croissant gehaald en lopend naar school toe. Op school kreeg ik weer allemaal opdrachten. In de pauze ging ik even roken en ging naast een meisje zitten die ook op de donderdagochtend in mijn klas zit. Zij bleek ook een au pair te zijn! Ze woont in Carpentras, is 24 jaar en komt uit Polen. We hebben wat gegevens uitgewisseld en het zal mij benieuwen wat daar van zal komen. Ik zie haar in ieder geval donderdag weer. Verder ging ik meteen uit school weer naar het treinstation, want als het zo’n chaos werd als dinsdag, dan weet ik niet echt wat ik moet doen. Dus heb gewoon maar de trein gepakt. Eenmaal thuis nog even naar de supermarkt voor de lunch. Toen ik al een tijdje thuis was, kwam Maxime ook opeens thuis. Hij ging even een douche nemen, want het was vandaag erg warm. Hij vroeg hoelaat ik thuis was en ik zei dat ik er om 2 uur was. Nou, hij keek er helemaal van op dat ik niet de stad in was gegaan en dwong me zowat om per direct terug te gaan als het ware haha. Ze vinden blijkbaar dat ik niet veel onderneem. Ten eerste onderneem ik best wel veel dingen, vind ik, en ten tweede was ik bang dat het net weer zo’n dag werd als dinsdag. Maargoed, volgende keer weer.
Vrijdag 25 mei
Het was vandaag echt supersuper heet! 33 graden was het. Ik wist dit al, dus vanochtend me klusjes en het strijkwerk gedaan zodat ik ’s middags in de volle zon lekker kon zonnen. Toen ik dus eenmaal lag, was het niet om uit te houden! Ik werd gewoon levend verbrand en de zweetdruppeltjes liepen als straaltjes over me hele lijf. Heb dus telkens tussendoor een koude douche genomen, want het zwembad is nog niet klaar helaas! Rond 3 uur moest ik Enzo weer ophalen van school en het was in de auto wel 43 graden. Verbrandde zowat me handen aan het stuur!
Zaterdag 26 mei
Weer de hele dag voetbal, in de volle zon en ongeveer 35 graden. Wow. Het was wel een gezellige dag en eindelijk zijn me benen ook een beetje bijgekleurd. Me armen natuurlijk ook, dus dat is weer een voordeel dat ik met de voetbal mee moest. Enzo was vandaag ook mee. Rond half 2 moest ik Mathilde ophalen bij haar vader en naar dansen brengen. Kon ik ff wat anders doen en heb daarna nog even bij de supermarkt een ijskoude ijsthee gehaald. Heeer-lijk. Daarna weer terug naar de voetbal. Gelukkig duurde het niet zo lang meer en waren we rond half 6 weer thuis. Daarna met Matteo nog op een paar matten gelegen, die ik had neergelegd op het terras, en hebben lekker even gechild met de laptop erbij, wat eten en wat drinken. Voordat we gingen eten heb ik nog even met mama en papa geskypd en daarna ook, want het gesprek was nog niet helemaal af haha.
Zondag 27 mei
Vandaag was het weer een mooie dag! Eerst alles lekker rustig aan gedaan en lekker ontbeten. Daarna lekker gedoucht en ben ik toch maar op pad gegaan. Ik ging eerst even naar Orange om te lunchen op het terras. Dit keer een ander terras als dat ik eerst altijd had. Het was erg lekker en zat in de volle zon, wat af en toe wel vervelend was met eten. Had het namelijk superheet. Daarna ben ik naar Caderousse gereden. De vorige keer dat ik daar was, was ik hopeloos verdwaald. Maar vandaag ging het goed. Het is niet zo’n heel grote plaats, maar wel leuk. Helemaal rondom het stadje is een grote dijk gebouwd, omdat er vroeger een grote overstroming is geweest. Er zijn dus 2 (soort van) poorten waardoor je heen kan met de auto. Ik had op internet gelezen dat er een kerk was. Eerst natuurlijk weer wat rondjes gelopen door de smalle straatjes, toen ik op een klein pleintje uitkwam. En jahoor, daar was een kerk! Helaas was hij niet open, maar ik heb er evengoed wat van gezien en over gelezen. Delphine had ook verteld over een kasteel in Mornas die op de berg van Mornas staat. Dus op de terugweg ben ik daar nog even langs geweest. Maar o mijn god zeg… Het was supersteil, dus heb ik de auto maar beneden geparkeerd, wat ik achteraf gezien maar beter niet had kunnen doen haha. Ik ging dus de berg op en het werd alleen maar steiler en steiler. Had het dus bloedheet en had geen water ofzo bij me. Dus eenmaal boven, waar ik las dat ik nog 2.6 km moest lopen (op me slippers), ben ik maar weer terug gekeerd haha. Komt wel een andere keer als het wat minder warm is. Op de terugweg naar de auto heb ik nog wel een kerk bezichtigd. Deze was gelukkig wel open. Ben eerst over de begraafplaats gelopen, wat ontzettend mooi was en supergrote familiegraven. Daarna ben ik de kerk in gegaan. Er was net een mis bezig met een tiental mensen, dus heb heel stilletjes wat foto’s gemaakt. Het was maar een klein kerkje en ook heel oud. Er waren geen mooie versieringen of schilderingen op het plafond en oude, stoffige banken. Ook de vloer stamde denk ik nog uit de prehistorie. Maar het was mooi om te zien, dat zeker wel! Het was dus een geslaagde dag met weer veel dingen meegemaakt!

Verder hebben ze hier echt rare steekvliegjes. Ze lijken op fruitvliegjes, alleen steken deze wel. Toen ik er van de week eentje doodmaakte, zat er dus bloed in dat beestje, net zoals bij een mug. Het vervelende is, is dat ik er niet zo goed tegen kan (denk ik), want nadat ik was gestoken op me hand, kreeg ik supergrote bulten. Het jeukte ook als een gek, het prikte en daarom heen was een grote rode plek. Heb dus maar even een zalfje gevraagd bij Delphine. Ik heb géén idee wat het voor beestjes zijn, maar ze zijn wel erg vervelend. Heb er al weer een paar te pakken deze week. Verder denkt Delphine dat ik nog gestoken ben door een spin op me enkel. Dat plekje zag er inderdaad ook niet helemaal zoals gewoonlijk uit. Zat ook een dikke bult op, was daaromheen ook erg rood en het werd zowat paars. Zoals in een blauwe plek. Echt heel bizar. Gelukkig zijn ze niet heel schadelijk, want anders had ik het wel al gemerkt. Het is alleen echt heel vervelend.

Volgende week wil ik even wat meer van Avignon gaan zien in plaats van alleen maar de school. We gaan weer zien wat ik allemaal mee ga maken!

Ik hoop dat jullie weer van me verhaal kunnen genieten en van de foto’s!
Veel plezier.

BISOUSSSSS!!!

Reacties

Reacties

mams

Heeyy Suus!

Ik kan niet wachten om die kerken te zien zeg! Moet ik dan ook zo veel lopen...hahahaha. Ik huur wel een ezel! Je verhalen zijn super leuk om te lezen! Had je de foto 's nog gehad van Bart op je mobiel?
We skypen van de week weer ff!!

Liefs van mams en paps en paula.

Nicole

Even wat vertraging met het lezen van je GROTE verhaal haha. Tentamens.. Haha mama Susan. Pfoe ik weet niet waar ik allemaal op moet reageren, want je maakt zoveel mee;) 2 maanden alweer zeg, de tijd gaat snel! Wel missen we je nog steeds hoor! Ik ben ook heel trots op je, en wat zal jij hier veel van leren! Fijn dat je nu wat schoolwerk heb, en dat je wat contact heb met andere studentern. Sterkte met al die rare beestjes, zonse, schoonmaakse, genietse en ontdekse in Avignon! xx nicole

suus

haha, jaaa mam. je mag dan ook zoveel lopen. vooral die berg moet je op! zal je goed doen, ghehe. jaa we skypen van de week, morgen ofzo?

jaaa niec, het zijn inderdaad erg lange verhalen. sorry! ;p
hoe zijn je tentamens gegaan?
jaaa, de tijd gaat erg snel. nog maar 4 maanden en dan keer ik weer terug naar het kikkerlandje (als het goed is) haha, dankje!!

ricardo

hee suus

je heb het wel druk hoor. dan zit je in zon vakantie land, moet je nog steeds zware arbeid verrichten. zelfs op je vrije dage een hele wandeltrip maken. goed hoor!

au revoir (frans voor tot ziens)

beriggie van je favoriete tante !!!

Hey niggie!!!

Je doet het heeeeeeeeeel erg leuk daar Susan!!!!
Wat een indrukken en ervaringen en wat gezellig om je enorme lappen tekst te lezen. Ik ga er gewoon ff voor zitten met een flinke pot thee!!
Leuk dat je pappie en mammie en Paula binnenkort naar Frankrijk afreizen. Kun je naar uitkijken en je op verheugen lijkt me. Ik neem aan dat je mij ook enorm mist.........er is een foto van mij op deurposterformaat naar jou toe onderweg.........die behoefte is er wel denk ik..........Nou kanjer..........tot de volgende verhalenbundel DOEHIE XXXXX

Kees, Nicole & kids

Inderdaad jammer Suus dat we niet ff een bezoekje konden combineren! Wij hebben vorige week groene pesto kaas ontdekt, ken je die ook al?
Nog steeds leuk om al je verhalen zo te lezen en zeker ook voor jezelf voor later als je "groot" bent, ha ha! Nee alle gekheid op een stokje; ik vind je een stoere meid hoor. Zo vanuit een westfries durpie in je ééntje naar een heel ander leven en dan van alles en nog wat in je uppie ondernemen!
Ik hoop dat je wat gezelligheid vindt bij de andere studenten uit je klas.
Nou succes maar weer met alles, wij lezen de story wel weer! Ooievaar (= ned. voor Au Revoir)

susan

jaa, het had wel gezellig geweest, ff met me oom en tante en de kids een koppie doen! doen we wel weer als ik dan in Nederland ben.
haha, neee die kaas ken ik nog niet. hoewel ze hier hele vreemde, en soms ook vieze, kaasjes hebben.

jaaa, het is heel wat! in ieder geval bedankt voor het compliment!

tot me volgende verhaal!

a bientôt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active