drukdrukdruk

oeps, een beetje lang geleden dat ik hier weer op zat voor mijn gevoel!

veel foto's heb ik nog niet kunnen maken helaas, had het heel druk met van alles en nog wat. ik ben dus niet veel weggeweest.

ik wil even weer me hoogtepunten met jullie delen:

dinsdag 8 mei had ik wéér de hele dag voetbal met Matteo. dit keer was het bij de voetbalclub van Matteo. dus eigenlijk was ik die dag een beetje alleen, omdat de ouders het eten en het drinken moesten regelen voor de 'gasten'. rond de middag kwam er bij mij aan de tafel waar ik aan zat, een gezin zitten. er waren 3 kinderen bij; 2 jongens en een klein meisje. die kinderen waren aan het spelen met een poort die het veld scheidde. opeens raakte die poort los en viel bovenop dat meisje! ze had een bloedneus, gescheurde lip en wat schaafwonden op haar gezicht. de ziekenwagen van Mornas en Bollène kwamen meteen aangescheurd op het terrein en er was dus een hoop commotie. ik verveelde me in ieder geval totaaaal niet op dat moment! gelukkig was alles goed, maar het meisje en haar ouders gingen toch maar even mee met de ziekenbroeders.

voorderest duurde die dag best lang; van 8 uur tot half 6! het was ook helaas niet zo mooi weer. het begon namelijk te regenen aan het eind van de middag. toen we thuiskwamen was ik helemaal kapot! ik ging even lekker op me kamer zitten. ik merkte toen dat er iemand op me kamer was geweest en dat er spullen gebruikt waren. niet dat ik dat super erg vind, maar ik vind wel dat ze dat eerst moeten vragen. ik vroeg dus aan Enzo of hij op me kamer was geweest en hij zei van niet. hij zei dat het Mathilde was geweest. maar Mathilde was naar dansen, dus ik kon het niet vragen. toen heb ik eventjes een huilbui gehad, want ik kan er altijd slecht tegen als mensen ongevraagd aan me spullen zitten. en toen kwam Enzo me heel lief troosten. hij zei dat ie absoluut niet wilde dat ik hierdoor naar huis ging en dat hij het leuk vond met me en dat de rest van het gezin er ook zo over dacht. dat was zoooo schattig. hij heeft ook wel ze leuke kanten hoor! hij is alleen af en toe (heel) lastig. voorderest heb ik er geen punt van gemaakt. want met mijn (nog) gebrekkige Frans kan ik niet goed uitleggen wat er was gebeurd en ik wilde er geen drama van maken. ik denk ook trouwens niet dat het nog een keer gebeurd, want dit was zo'n dag dat de kinderen de hele dag alleen waren en dat komt niet snel voor.

woensdag was niet zo'n spannende dag. ik was die dag op en top vrouw, dus lekker op de bank vertoefd. wel had ik die dag me pakketje ontvangen van me ouders!! was heeel leuk. in de doos zaten kranten, een leesboek, een puzzelboek, me woordenboeken (want ja, die was ik vergeten, haha), een stripboek, een magazine, dropjes, snoepjes, chocola (wat goed uitkwam!), kaas en pindakaas! errrug leuk en lekker!

donderdag was een leuke dag. sochtends alles lekker rustig aan gedaan en smiddags moest ik Matteo, Mathilde en Lola van school halen, omdat de meiden dansen hadden. even snel naar huis voor een gôuter en naar Orange met ze 4en. het duurde een uur, dus te kort tijd om nog naar huis te gaan. we moesten dus even wachten. ik wilde wel even een rondje lopen en had Matteo overgehaald dat ie ook wilde lopen. we gingen even naar de supermarkt om drinken te halen. bij de kassa sprak een jonge man me aan. ik verstond hem natuurlijk niet en hij had dat door. toen ik wilde betalen, met 20 euro, vroeg de caissiere of ik het niet kleiner had. helaas had ik dat niet en toen ging die man achter me in de kassa voor ons betalen!! ik keek er echt helemaal van op. hij had gewoon ff ons drinken betaald terwijl ie ons helemaal niet kenden. nou super toch haha. savonds natuurlijk het verhaal verteld tijdens het eten en Delphine en Maxime moesten erg lachen. na het eten vroeg Delphine of ik was afgevallen! altijd leuk als die vraag wordt gesteld. ze had het opgemerkt de laatste paar dagen en het klopt ook wel hoor. al me broeken zitten losser, shirtjes wijder. niet verkeerd toch haha. maar ik denk dat Delphine zich een beetje zorgen erover maakte, omdat ik sowieso al niet veel eet. maar ik eet genoeg voor mijn doen. ik eet alleen niet meer zoveel snoep en chips enzo. en natuurlijk geen drank, dat scheelt denk ik enorm.

vrijdag was Mathilde jarig! we vierden het die dag niet, maar afgelopen zondag hebben we het gevierd. ze is 10 jaar geworden! het was die dag tering heet! wel 34 graden. ik ging lekker in me bikini in een tuinstoel liggen, maar het was bijna niet te houden joh! onder de middag ging ik nog ff een koude douche pakken, want ik moest Enzo halen van school. snikheet in die auto, dus de arco gebruikt haha. toen Enzo afgezet bij zijn vader in de brasserie die ik later weer ophaalde met Mathilde. ik moest deze dag voor het eten zorgen, en we hebben lekker buiten gegeten. na het eten kwamen Delphine en Maxime thuis en die gingen toen ook eten. ik zat bij hun aan de tafel en Maxime vertelde dat dat ene neefje me wel een erg leuke dame vond. zit ik helemaal niet op te wachten! haha, mja he.

zaterdag weer voetbal van Matteo en gelukkig niet tot zolaat. rond 12 uur waren ze al klaar. Enzo was die dag ook mee. het was sochtends al bloedheet en ik kreeg het even zwaar hoor. inene van bloedheet naar superbloedheet, begon te trillen, was duizelig en me benen voelden heel zwaar aan. weet niet waar dit de kenmerken van zijn, maar ik ging maar even zitten en water drinken. was blij dat het niet tot zolang duurde die dag en even later ging het alweer beter.

zondag was dus de verjaardag van Mathilde. was een heel gezellig dag. er kwam wat familie en ik had voor het eerst paella gegeten! was echt lekker. en ik denk dat ik sinds die dag fan ben van garnalen haha. tegen een uurtje of 7 gingen iedereen een beetje weg. na het avondeten stortte ik een beetje in en ging ik op de bank liggen waar ik in slaap was gevallen! snel maar naar bed dan haha. ik had voor de verjaardag van Mathilde trouwens een sjaal gegeven, kralen om kettingen mee te maken, een leuk opbergdoosje, een vijl, een spiegeltje, nagellak en haarklipjes. alles roze natuurlijk haha.

maandag en dinsdag (afgelopen) waren heel drukke dagen! maandag moest ik de bedden weer verschonen en wassen/strijken. ik had bijna alles weggewerkt die dag! om 3 uur Enzo opgehaald van school en naar Brigitte gebracht (vrienden van Delphine en Maxime) en om half 5 Matteo en Mathilde opgehaald en ook naar Brigitte gebracht. kon ik nog even aan de was en had ik het nog lekker rustig. daarna de kinderen weer opgehaald, laten douchen en toen kwamen Brigitte en de hele famille eten! heel gezellig was het. dinsdag ging ik weer naar school! na een maand niet geweest te zijn, haha. ik had me oefeningen af en die is Madame rey nu aan het nakijken voor me. gister kreeg ik ook een soort van test om te kijken bij welk niveau ik ga beginnen. dat is ze nu aan ook aan het nakijken. voorderest heb ik geregeld dat ik op donderdagochtend ook nog naar school kan. het geld voor mei en juni moet ik trouwens in 1 keer betalen! gelukkig heb ik al wat gespaard, maar zit nu wel eventjes krap. maar komt goed. ik ben niet meer de stad in geweest, want ik moest natuurlijk me klusjes in huis nog doen en Enzo ophalen van school om 4 uur en wilde niet zo aan een tijd gebonden zijn. dus lekker de trein gepakt en maar even naar de winkel voor het middageten. daarna dus me klusjes gedaan en nog Enzo opgehaald van school. die thuis afgezet en ik moest weer naar de school van Mathilde en Matteo. die moest ik weer ophalen voor dansen, samen met Lola. even weer thuis voor een gôuter en weer naar Orange. ik dacht ik dat uur wel even snel een terrasje te kunnen pakken. het was tenslotte mooi weer. maar eenmaal in het centrum was het echt suuuuuperdruk. heb er een halfuur over gedaan om op de plek te komen waar ik heen wilde, dus ben maar meteen weer teruggekeerd want moest ook weer uit die chaos vandaan haha. dus weer terug en wachten op de meiden. eenmaal thuis was ik geslooopt! een errug lange dag en ook veel gedaan. ik had het idee alsof ik de halve wereld heb rondgereden haha, gelukkig was ik vandaag dus vrij en heb ik lekker uitgeslapen tot half 11. daarna gedoucht en naar Orange voor het middag eten. daarna even snel geshopt, oeeeeeepss! mja, heb me nog wel ingehouden hoor haha.

wauw wat een lang verhaal zeg! maak nog steeds iedere dag veel dingen mee en verveel me nog lang niet haha. ik weet soms ook niet waar ik moet beginnen met het typen van een verhaal.

voorderest had Oliver Twist, de partnerorganisatie in Frankrijk, geen gegevens voor me van andere au pairs helaas.

ik zal wel zien hoe ik op andere manieren contact leg. misschien dat ik nog wel een soort van, weet ik veel, schildercursus ofzo neem. ff kijken wat er inde buurt is. of ik ga tennissen! nja zien we dan wel weer.

ik hoop dat iedereen weer gaat genieten van me verhaal en ik spreek jullie snel.

heeeele lieve groetjes!

xxxxxxxx

Reacties

Reacties

Jess

je bent goed bezig suusje!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rosanne

Schat! Leuk om te lezen weer, ook dat je je nog niet verveeld. Hoop dat je je in september wel verveel en dan weer snel naar huis kom :p. Mis je echt super erg! En ga van de week even kijken hoe duur die vliegtickets zijn enzo! Ook fijn dat je nu weer naar school kan!

Kussie

Shannen

Ik vind het iedere keer weer leuk om je verhalen te lezen Suus, je bent goed bezig!! Succes weer met alles. Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Liefs

Karina

Hee Suus,

Je bent weer lekker druk bezig! Doe je goed want dan gaan de dagen lekker snel en verveel je je niet! Dan mis je thuis ook niet zo erg en dat is wel prettig! Vind je echt dapper hoor dat je dit zo in je eentje allemaal onderneemt! Die spullen komen me heel bekent voor! Ik hou daar ook echt niet van en heb dat hier helaas ook meegemaakt dus ik begrijp je helemaal! Echt lief dat Enzo je kwam troosten!!
0ow lekker gegeten zeg!! Mm.. En altijd leuk zo'n pakketje van thuis!
Geniet er maar van!

Dikke kus je nicht!

Tante Mirjam

Jaaaaaaaaaaaa daar is je favoriete tante weer ff !!!
Kind wat heb jij toch een leuk, druk, gezellig, lekker warm en knus onderhoudend leventje momenteel. Geniet er vooral van.............. dit maak je maar 1 X mee in je leven!!! Mocht jij ooit moeder worden: je draait je hand er niet meer voor om !!! Een stuk of 6 moet je met gemak aan kunnen!!! Wat word ik dan??? Achtertante of zo........???
Vivre la France !! XXXX tante Mirjam

Luc

Hoi Susan

Jammer dat we niet naar je toe konden!
Leuk dat je zoveel leuke dingen meemaakt.

Wij hebben ook een hele leuke week in Frankrijk gehad.
Het was prachtig weer! Ik ben nu een bruine poepert.
Ook heb ik veel gezwommen.

Nu ga ik lekker slapen in mijn eigen bedje!

groetjes Luc

susan

wat leuk! een berichtje van me neefje!
jaa inderdaad erg jammer Luc.

jullie hebben superweer gehad en ik geloof ook meteen dat je nu een bruine poepert bent, haha!
leuk om te horen dat je het naar je zin hebt gehad.

hopelijk bevalt je eigen bedje weer?!

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active