alweer een maand!

jaaa jongens, ik zit er al weer een maand! wat gaat het snel he! nou voor mijn gevoel in ieder geval heeeeel snel en me dagen vliegen voorbij!

de kinderen hadden nóg een week vrij, dus deze week had ik ze nog een hele week om me heen. pfoe, wat een druktemakers af en toe zeg!

maar goed, ik zal weer even me hoogtepunten van de afgelopen dagen opnoemen!

ten eerste worden al mijn klusjes die ik moet doen steeds makkelijker en ik heb ze sneller af. ik weet nu ook meer wat ik moet doen enzo als het ergens niet hoort, zoals het moet worden opgeruimd of schoongemaakt. dus al een lekkere vooruitgang.

ten tweede gaat het contact met de kinderen al best wel veel beter als eerst. ook vragen ze me nu meer om bijvoorbeeld te spelen!

en ten derde hebben jullie wel gemerkt dat ik internet op me laptop heb! yessss. nu kan ik dus ook lekker skypen en wat meer programma's terugkijken. en natuurlijk savonds in me bed even op de laptop!

goed, iedere zaterdag is het nog elke dag voetbal met Matteo. zoals vorige week; weer de hele dag met de voetbal mee. gelukkig is het niet saai en iedere keer mooi weer, dus geniet evengoed. vorige week zaterdag was het echt superwarm. rond de 28 graden. was natuurlijk weer vebrand en heb van de week dus ook maar even aftersun gehaald. want het gebeurt me wel erg vaak. wel stond er veeel wind, maar dat was juist wel lekker. zo'n lauwwarme wind, heerlijk. ook mocht ik die dag weer een cadeautje uitpakken van Rosanne en Salima! dit keer was het een badhanddoek met een buddha erop en zonnebrand. factor 50, dat heb ik inderdaad wel nodig hierzo, haha!

vorige week zondag kwamen de vrienden van Delphine en Maxime weer langs en hebben we weer met ze allen gegeten en gedronken. weer heel gezellig en het weer was alweer harstikke mooi.

maandag was niet zo'n spannende dag, vooral me klusjes gedaan, want had er me handen vol aan. dinsdag kwam de zus van Maxime langs met haar zoon. en die heeft dus ff overal naar gezocht voor een correct wachtwoord van hun wifi voor op me laptop. echt top! en we gingen weer met ze allen eten en drinken natuurlijk. het was heel gezellig, maar ook een beetje ongemakkelijk. want die zoon vroeg allerlei vragen aan me, maar op zo'n ongemakkelijke, onzekere manier. dus ik vond hem eigenlijk niet zo interessant, haha. voorderest heb ik die dag nog gefietst! op de racefiets van Maxime nog wel, haha zie je het voor je. maar het was heerlijk! na ruim een maand niet gefietst te hebben weer heerlijk even een rondje gedaan, samen met Mathilde en het is hier harstikke mooi om te fietsen joh! ik had opzich me eigen fiets wel mee kunnen nemen, mja dat is achteraf he. ook heb ik die dag nog even met Rosanne geskypd; me eerste gesprek op skype! heerlijk dat ik nu even mensen kan zien van thuis.

woensdag was ik weer lekker vrij en lekker rustig aan gedaan. ben nog even Orange ingegaan en wat gedronken. ook heb ik toen nog veel meer winkels ontdekt! helemaal leuheeeeuuk! donderdag moesten de kinderen sochtends hun huiswerk maken en jahoor, Enzo moest weer moeilijk doen. echt, het kan soms zo op me zenuwen werken dat ie zo moeilijk kan doen. maar goed, hij had het af en daar ging het om. de rest van de dag was ie gewoon pittig bezig. dus ik weet wel dat het niet aan mij ligt gelukkig. pfoe wat een zelfvertrouwen haha. die middag ook nog even geskypd met Salima, wat natuurlijk weer als vanouds ging haha. vrijdag was ook niet zo'n spannende dag. het was ook niet zo lekker weer, dus me klusjes allemaal gedaan en gewoon maar een beetje computeren en tv kijken. zaterdag was er weer de hele dag voetbal met Matteo. en weer verbrand natuurlijk! maar het was weer gezellig en lekker weer, dus no problem! na de voetbal(5 uur) moest ik Mathilde ophalen van een partijtje en daarna Enzo bij een vriendje. ook moest ik nog al me klusjes doen, dus het was een errug drukke dag gister. was ook kapot! tijdens het eten ging het trouwens ziek onweren! dat is hier normaal, maar als dit in Nederland was, dan was dan noemde je het een storm! ook is het normaal dat de elektriciteit kan uitvallen, dus we hadden al allemaal kaarsen enzo aangestoken. het licht knipperde dan ook vaak als er een flits kwam. echt bizar!

zondag (vandaag dus) had ik dus lekker uitgeslapen en daarna ging ik even een markt opzoeken! mja ik raakte natuurlijk weer verdwaald en geen markt gezien! eerst ging ik naar Camaret-sur-aygues, een klein dorpje. daar kon ik geen markt vinden. daarna ging ik naar Cadarousse, maar daar raakte ik al helemaal verdwaald! eenmaal in dat plaatsje heb je superkleine weggetjes, waarvan je je afvraagt of je daar wel mag met de auto en dan waren het ook nog veel eenrichtingsverkeerwegen. dus ik kwam er voor mijn gevoel niet meer uit en ik heb denk ik wel 10 keer hetzelfde rondje gereden, haha. uiteindelijk gelukkig eruit gekomen, niet helemaal volgens de verkeersregels, maar het was gelukt haha. toen maar even wat verderop de auto geparkeerd en lopend gegaan. maar neehoor, ook geen markt gevonden! dan maar even op het terras zitten. het terras zat aan een soort straat waar (denk ik) iedere zondag een soort van vaste kermis is. het werd ook steeds drukker en gezelliger. alhoewel het een klein en oud stadje was. dus even een kleine wandeling over de kermis en terug in de auto. ik wilde nog niet naar huis, dus ben ik nog maar even Orange in geweest waar ik weer terras heb gezeten, wat een leven he! in Orange was het wat levendiger gelukkig en heb dan ook weer genoten. na nog een rondje gelopen, weer naar huis met de auto. eenmaal weer thuis, waren de vrienden van Delphine en Maxime er weer! even wat gedronken en toen lekker op me kamer gezeten en geskypd met Nicole!! het was namelijk al half 7, dus ik vond het wel prima zo. vanavond aten we lekker zelfgemaakte pizza en nu zit ik hier een heel verhaal te typen.

ik heb dus niet zo heel veel ondernomen deze week, maar dat kon ook niet echt vanwege de vakantie van de kinderen.

verder hebben mijn ouders me een pakket gestuurd met boeken en verrassingen! ik ben zeer benieuwd, want me moeder heeft me wel erg nieuwsgierig gemaakt! en de Franse taal krijg ik steeds meer onder de knie. ik versta iedere week weer meer en het praten gaat ook al ietsje beter. maar dat blijft moeilijk hoor!

ik zal proberen om wat meer foto's te maken, zodat er weer een beetje een beeldvorming bij komt!

morgen ga ik even een mail maken om te vragen of ik extra lessen kan nemen. de school eindigt namelijk al 30 juni! dus dan heb ik 6 uur per week les. ik zal het wel ff druk hebben, maar het zijn nog maar 2 maanden. ook wil ik een examen gaan afleggen, zodat ik een soort diploma heb in de Franse taal. ik hoop dat dat mogelijk is in 2 maanden en dat ik er klaar voor ben tegen die tijd! ook zal ik morgen even de partner organisatie bellen hier in Frankrijk om te vragen of ze wat gegevens willen geven van andere au pairs die in de buurt zitten. we gaan het weer beleven!

nou ik spreek jullie weer snel!

kussen en knuffels aan iedereeeen xxx

Reacties

Reacties

mams

Hey Suus!
Kind, wat een verhaal. En dat je zoooo kan verdwalen...hahahaha....ik vind je wel stoer hoor! Je past je al goed aan in dat franse verkeer. Een fransman kan namelijk ook niet rijden. Ik hoop dat je pakket vandaag aankomt. en anders morgen. We hebben gister de camping geboekt. Na 1 week was die al aardig vol! Ik keek er van op zo snel als dat ging. Tegen die tijd zal het wel erg druk dus gezellig zijn.
Succes met je activiteiten die je deze week gaat doen....gaat je lukken!
Dikke kussssssssssssss

Karina

Hee Suus!

De tijd gaat echt snel inderdaad, maar dat komt ook doordat je zo bezig bent met dingen doen, dingen ondernemen en dat alles nieuw voor je is! Ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt en dat het steeds beter gaat! Skype is echt een goede uitvinding he? Hier heb ik zelf ook wat aan! Haha
Ik hoop voor je dat je het examen haalt en dat je het gaat redden want Frans is erg lastig en 2 maanden is erg snel, maar het komt vast allemaal goed!!

Succes maar weer deze week met alles!

Liefs je nicht

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active