update

dag lieve mensen!

echt iedere keer van die leuke reacties, leuk!!

vorige week woensdag was niet echt een geslaagde dag. ik kreeg een beetje op mn kop omdat ik te laat was om Enzo op te halen bij de basketbal. ik had voordat ik hem had afgezet, nog gevraagd hoelaat ie klaar was en hij zei half 7. maar het was dus 6 uur! shiiitttt! en ik kon het natuurlijk niet echt uitleggen of Enzo de schuld geven. mja, een halfuur later was alles weer vergeven en vergeten. maar ik voelde me wel ff kut. donderdag was het hoogtepunt het eten. wat was dat vies zeg! asperges met schaap; IEEEELL! dus maar wat stokboord gegeten en vla. ook had ik die dag me eerste wijntje, maar die sloeg in als een bom! wooow. mja, als je ook al 3 weken niet heb gedronken, dan gaat het wel hard denk ik haha.

vrijdagavond ging ik met een paar van de voetbal van Matteo en de kinderen naar een voetbalwedstrijd in Nimes! was echt heel leuk. wel een oud stadion en het was koud en had onwijze buikpijn. het was ook erg druk en er was een soort van harde kern aanwezig die met vuurwerk enzo begon te gooien naar de tegenstanders, mja dat vond ik wel leuk. heb voorderest wel ontzettend genoten! ik was ook gesloopt toen ik thuis was, haha. ik hoefde gelukkig niet te rijden, want de vader van Delphine reed in mijn auto. ik scheet af en toe wel 7 kleuren bagger hoor. mygott, die man reed af en toe niet helemaal goed hoor; op de vluchtstrook of een afslag net aan missen, waardoor ik dus half door de auto werd geslingerd. mja, ik was thuis en dat was het liefste wat ik wilde, dus lekker te bed en de volgende dag weer fris en fruitig naast me bed. zondag kwamen er hier vrienden langs van Delphine en Maxime. was heel gezellig. lekker een wijntje in de middag waar we mee begonnen en wat brood met tapas. daarna met ze allen gegeten. heeel lekker! Delphine had een pan gemaakt met daarin kip, wortel, champignon en spekjes. deze week hebben de kinderen dus vakantie en maandag en dinsdag had ik ze dus de hele dag om me heen. best vermoeiend hoor! vooral de jongens; dan willen ze weer vuurwerk afsteken of zijn ze aan het schieten met van die neppistolen met van die harde balletjes erin. moest ze dus ff in de gaten houden. ook als ze dus buiten de tuin willen spelen. maar ook wel weer leuk; samen op de wii of gewoon een spelletje doen. maar pfff, ben blij als ze volgende week weer normaal naar school gaan. voorderest zijn de klusjes gewoon hetzelfde nog steeds; opruimen, schoonmaken, de was wegwerken, eten klaarmaken. de echte huiselijke dingen.

vandaag ben ik dus vrij en ik ging rond 12 uur de deur uit naar Orange met de auto. ben even het centrum in gegaan en lekker wat geluncht op een terras; een lekkere pizza.natuurlijk weer schoenen gekocht (oeeeps)en alvast een cadeautje voor Mathilde, want die is binnenkort jarig. het is een klein centrum, maar heel leuk! leuke winkeltjes en terrasjes. heb weer genoten. eindelijk weet ik ook een beetje de weg in Orange, dus maak me geen zorgen meer als ik de weg ff niet meer weet, haha. ik was dus vandaag ook nog even in het dat magazijn wat zo onwijs groot is en heb alles even op me gemakje bekeken. ze hebben echt heeeeel leuke dingen. ik denk dat je zo je hele huis kan inrichten als je alleen al daar heen gaat.

wat er voorderest nog is gebeurd, is dat ik me navelpiercing eruit heb gehaald! hij genas niet helemaal goed en me lichaam was hem naar buiten aan het werken. het deed geen zeer ofzo, maar het was sowieso niet goed! dus ik zie wel weer of ik een nieuwe wil als ik terug ben, maar dit gebeurd natuurlijk ook niet voor niets.

morgen en overmorgen heb ik de kinderen nog om me heen en van het weekend zie ik wel weer wat ik ga doen. het wordt volgende week hier heel mooi weer (zei me vader, haha) dus ik denk dat ik lekker ga bijbruinen!

tot snel weer!

LIEFS <3

Reacties

Reacties

Rosanne

Yo Suuuus,

Leuk om weer te lezen allemaal! Kan me wel voorstellen dat het vermoeiend is, de hele dag die kinderen om je heen. Als jij terug kom ben je een meesterkok merk ik, dus mag je mooi voor mij gaan koken :p. Ik ben mezelf aan het voorbereiden op Koninginnennacht en dag! Dat moet jij helaas missen dus za lwel wat extra borrels op jou drinken! hihi. Nou succes nog deze weeek.
Mis je! Dikke kus

Nicole

Haaaay suus!
Hahaha ik ga stuk.
Asperges met schaap? ieeeeeehh!! Goed dat je stokbrood en vla ging eten!;-)
Oelala eindelijk weer drank! Dat geloof ik, dat het best weer even heftig kan zijn. Haha, dus jij was meteen flink aangeschoten? Hoe is de Franse wijn?
Oei ja.. 3 kinderen om je heen die met pistooltjes en vuurwerk kloten. Kinderen, het is niet niks!
Ach inderdaad, volgende week heb je weer rust en ga je lekker zonnen! (jaloers)
Haha, dat klinkt goed. Tuuuuuurlijk, die doos schoenen die je mee had, is natuurlijk lang niet gemoeg;-) haha
Nee heel leuk dat je Orange nu een beetje leert kennen en dat je er lekker een terrasje kan pakken en een pizzaatje kan eten.
Inderdaad heel jammer dat je er niet bent met Queensday, ga je wel missen hoor!
Ohh en wat jammer dat je navelpiercing eruit is (sarcasme:P).
Nou veel succes deze week met de kids!;-) xxx

mams

Hey truusje!
Lekker bezig meid, ik mag wel op kookles gaan met jouw internationale eten daar! Kennen ze daar geen wortelen met rosti en een kipfilet? hahahahaha.
Geen schoenenwinkel is veilig bij jou, evenals dat grote magazijn waar je het steeds over hebt.
Moeten we al verhuizen of zo....met een extra schuur.
Ik ben heel blij dat je geniet, want dat is het belangrijkste. Have fun!
Ik bel je snel!
Kussssss

Tante Mirjam

Hey Niggie!!
Daar ben ik weer met een stukje proza!
Je hebt het er allemaal maar druk mee daar in Frankrijk Die Fransen nemen het volgens mij niet zo nauw met een stoffie hier of daar, dus ik raad je met klem aan de huishoudelijke taken vooral met de Franse slag te doen!! Ben je wat eerder klaar om..................nieuwe schoenen te kopen of zo.............(tis maar een tip)
Vraag: hoe gaat het eigenlijk met die Franse taal van jou?? Merk je al veel verschil met de eerste week?
Kun je goed met de kids communicaren? En hebben ze behang in dat huis?..........Ja??.......kun je ze daar tijdens vakanties permanent achter plakken en kun jij.........nieuwe schoenen kopen of zo !1
Nou meis, we horen weer van je.
Ik hoop wat te lezen omtrent mijn vragen.
Hou je haaks...Au revoir!! X xx tante Mirjam

Susan

hehe, heb eindelijk door hoe ik op me eigen bericht kan reageren en vragen kan beantwoorden, haha.

hele leuke berichtjes weer!
ik denk er trouwens helemaal niet bij na dat het al bijna koninginnedag is! mis het dus ook niet voor mijn gevoel.
ik zal zeker goed kunnen koken, en ook lekkere echte Franse gerechten. haha nee mam, geen kipfilet met wortelen en rosti!
de wijn hier is best heel lekker, en ja ik was nogal aangeschoten. ben ook meteen te bed gegaan na het eten! haha.

nou ik zal je vertellen tante Mirjam; de taal gaat steeds beter. ik begrijp bijna alles wat ze zeggen, maar echt verstaan doe ik nog niet. ook mijn eigen Frans is best vooruit gegaan. dat vonden Delphine en Maxime ook, ze stonden er van te kijken dat ik al zo Frans kon praten na 3 weken. de communicatie met de kinderen is soms nog makkelijker als met de ouders, omdat zij dingen laten zien als ik het niet begrijp of ze doen het voor. ze begrijpen me wel gewoon, maar echte gesprekken zijn er nog niet hoor! hahahaha, helaas helaas helaas hebben ze geen behang in huis!

veel plezier alvast met koninginnedag!!

KUSKUS

neef ricardo

bonjour (dat is frans voor hallo)

goed om te horen dat alles goed gaat. gelukkig verveel je je daar niet. al 3 weken niet gedronken? je zal wel afkick verschijnselen hebben gehad. nog een afterparty gehad na dat wijntje? lekker eitje enzo..

ricardo

ed,as en de kids.

Hé,suusie
Zo te horen gaat alles daar lekker op wat hobbeltjes na
die leuke winkeltjes dat lijkt mij ook wel wat kunnen we niet een weekje ruilen? maar ja dan veranderd er voor jou niet zo veel.Wij zijn blij voor je dat je het zo naar je zin hebt.Het kan natuurlijk niet alledagen feest zijn. Zonder dalen geen toppen moet je maar denken.Maar waar je voor gekomen gaat goed je komt straks thuis als een volleerde francaise. Zijn er by the way nog leuke brocante markten daar want daar is je tante dol op.Nou suus spreek je snel weer kus van ons.

Susan

hahaha, ricardo ik ga stuk van het lachen van je reactie!! helaas geen afterparty, en het zou ook geen afterparty zijn zonder jou/jullie !

hee tante as! idd, zonder de dalen ook geen toppen! dankje. haha, er is wel een markt iedere zaterdag! een soort rommelmarkt denk ik. ik zal eens een kijkje nemen als ik de tijd heb.

xxxxxx

Karina vanuit Tanzania

Hee Suus!

Wat leuk om je berichten te lezen zeg! Jij maakt ook alweer van alles mee zo te lezen! Echt goed dat je zoveel zelfstandig onderneemt en dat je het zo naar je zin hebt! Ik vind het ook knap dat je inderdaad na 3 weken al zo goed Frans spreekt want het is echt geen gemakkelijke taal. Wel lekker dat het meisje op school Nederlands spreekt want daar zul jij (net als ik) ook wel eens behoefte aan hebben!!
Gezellig al die winkeltjes, terrasjes en cultuur dingen die je bekijkt!
En tsja,, Frankrijk staat nu eenmaal bekent om zijn wijnen he, dus je zult vast nog wel eens vaker dronken/aangeschoten worden! Haha
Nou asperges met schaap valt nog meer hoor:p Vergeleken wat ik wel eens heb gehad! Haha
Maar evengoed lijkt het mij niet zo lekker.. Gelukkig kreeg je daarna wel lekker te eten! Want ik heb gemerkt dat je toch wel behoefte hebt aan lekker eten! Heb ik hier ook hoor!!

Leuk dat je het zo goed kunt vinden in je gastgezin en dat ze je meevragen enzo.. Echt super!
Goed dat je naar school gaat, hopelijk vind je daar een maadje waarmee je de weekende kunt doorbrengen! Lijkt mij wel fijn!

En tjsaa,, van die tijd kan jij toch ook niks aan doen! Komt vast allemaal wel goed!
Wel relaxt trouwens dat je een eigen auto hebt hoor! Kun je mooi overal heen!!

Het lijkt mij ook erg vermoeiend om die kinderen de hele dag te moeten vermaken maar gelukkig vinden ze film kijken en wiien ook leuk! Dus daar vermaak jij je ook weer goed mee! En dat schoonmaken en huishoudelijke dingen is alleen maar weer een voordeel voor later! En je moeder zal er erg blij mee zijn als je weer terug komt! Haha

Nou je gaat ook maar eens een lekker Frans receptje maken voor mij als je weer in Nederland bent!!

Nou Suusje, succes maar weer deze week en ik lees je verhalen wel weer :)

Dikkekus!!

danique

hey saus
hoe gaat het met je ?
we hebben je gisteren echt gemist met q day (volgend jaar ben je der zeker weer bij :P)
ik zie dat je het erg naar je zin heb.
En je verhalen zijn leuk om te lezen (ben stiekem best jalours op je )
En dan heb je ook nog super mooi weer afentoe.
En ga je vet vaak te shoppen en lekker lunche !!!
#good life#
komt allemaal goed suus
en geniet er van !!!


dikke kus daan banaan :p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active