school

dinsdag was natuurlijk de dag dat ik naar school mocht!

maandag al een treinkaartje gehaald, maar de rest van het treinreizen is gewoon gratis. ikben vanaf afgelopen dinsdag natuurlijk student. wie had dat gedacht; student in Frankrijk! en heb meteen een maand vakantie, haha.ze hebben volgende week vakantie, die dinsdag is het hier dag van de arbeid en die dinsdag daarna is het hier bevrijdingsdag. dus 15 mei moet ik pas weer naar school.

om 07.15 uur ging ik de deur uit, want ik moest de trein hebben van 08.07 uur en nog een parkeerplek zoeken enzo. eenmaal in Orange had ik al meteen moeite om een parkeerplek te vinden, maar het was gelukt! ik was wat aan de vroege kant, maar ik mocht die trein echt niet missen! toen kwam dus de trein, op tijd, en stapte ik mooi rustig in. ongeveer 20 minuten later was ik in Avignon. daarna nog even 10 minuutjes lopen en ik was op school. de weg was niet moeilijk; alleen maar tout droit!

eenmaal op school werd mij verteld dat het geen normale les was. zondag wordt er hier een nieuwe president gekozen als ik het goed heb begrepen, dus er waren vooral presentaties. daarna moesten we in kleine groepjes werken, ook weer over het presidentschap. heb dus vooral geluisterd die dag. in het groepje waar ik in zat, zat nog een vrouw die Engels kon praten en een meisje, Yasmine, die half Nederlands, half Egyptisch was. dus kon ik mooi in het Nederlands praten! na de les hebben we nog even gepraat en toen ging zij weg. ik moest nog even wat met mijn lerares regelen. ook heb ik om wat oefeningen gevraagd die ik kan maken in mijn 'vakantie'. daarna liep ik richting het station. het was ongeveer half 1 en mijn trein die ik moest hebben, vertrok pas om 14.18 uur en ik vroeg me dus al af wat ik in godsnaam die 2 uur zou moeten doen. toen kwam ik Yasmine weer tegen, haha. ze was op zoek naar een eettentje en vroeg me mee. ik had ook beste honger en we zijn dus even het centrum van Avignon in geweest. zij woont daar, dus liet ze me een aantal dingen zien. echt een leuke stad; met winkeltjes, eettentjes en terrasjes! ik denk dat ik daar nog zeker wel een keer heen ga en niet alleen voor school. maar om dingen te bezichtingen. lekker op me eigen gemakkie. onderweg belde me vader ook nog even, heel leuk!! daarna ging ik weer richting het station en ik kwam een H&M tegen! heb dus even lekker gekoekeloerd en wat gekocht, hehe.

Eenmaal thuis heb ik nog even met me moeder gebeld en daarna moest ik weer de kinderen her en der ophalen/wegbrengen.

in de avond was ik dus best wel kapot. was weer een onwijs drukke dag en ben blij dat ik vandaag dus ook vrij ben. kon lekker uitslapen en geen klusjes die ik hoef te doen.

maar aan de andere kant was ik blij dat ik weer eens wat anders kon ondernemen en wat mensen heb ontmoet die ik ga leren kennen.

ik ga jullie weer spreken!!

DIKKE KUS XX

Reacties

Reacties

nick langedijk

Hee suus klinkt allemaal leuk:D!. Lijkt me zeker lastig om die taal zo te begrijpen daar moet je wel ff wat aan doen!. Wel goed van je dat je wat oefenmateriaal hebt mee genomen dan kan je daar nog wat van opsteken. Nu heb je dus een stap maatje gevonden, of is het niet zo’n kroeg tijger als jij? Zo iemand is ook moeilijk te vinden:p en hoe is het weer daar? Een beetje knap? Hier vriest het gewoon nog als je in je bedje ronkt…
Veel plezier!!
we wachten je verhaal weer af. xxxx

Rosanne

hey lieve Suus! super leuk weer allemaal. Lekker verwend ben je weer met je maand vakantie.. Ga je dit weekend al een keertje uit? Straks krijg je ontwenningsverschijnselen :p Ik heb nu al lekker weekend. Je moet snel je internet fixen, dan kunnen we Skypen!!!
Groetjes en kussie van Rooooos (en van mijn zus haha)

Rosanne

ps. waar blijven de foto's???

mams

Heeyyee Suus!

Lekkere reacties krijg je! Ik zit te gieren achter de computer! Wist niet dat alle familie jou zo goed kenden...en zoveel creativiteit bezat......echt heel leuk! Paps zit nu zich een slag in de ronte te kijken naar voetbal bij Sjaak Berkhout, Paula zit in Amsterdam, haar vakantie is zo goed als begonnen en ik ben home alone....je kent dat wel......hahahaha. Veel plezier vrijdag bij de voetbal.....papa had uiteraard op internet gekeken naar wat voor wedstrijd je zou gaan......hij heeft het gezegd maar zijn Frans lijkt wel op Chinees dus ik heb hem niet begrepen.....ik hoor het wel van jou.

xxxxxxMama

marije

Suuusjee!! Wat leuk dat je ook weer naar school ga! Lekker om ook weer ff nederlands te spreken zeker, en een maatje te hebben! By ons is het byna koninginnendag! Ga je ook nog partyyen? En heb je al foto's! Heel veel plezier en succeks nog! Ik wacht je volgende verhaaltje weer af! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active