2e week

de tweede week zit er dan nu ook alweer op! ik voel me eigenlijk al helemaal op me plek hierzo dus ik heb het in ieder geval naar me zin. ik mis alleen wel iets van een maatje waar ik mee opstap kan ofzo of dingen ondernemen. maaaaar, dinsdag ga ik naar school, dus dat moet wel goed komen denk ik.

maandag waren de kinderen vrij ivm Pasen, dus kon ook lekker even wat langer blijven liggen. even lekker een slappe dag gehad; de jongens op de playstation en ik en mathilde gingen een filmpje kijken. dinsdag moest ik Mathilde, Matteo en Lola van school halen, omdat Mathilde en Lola dansles hadden in Orange. natuurlijk weer fout gereden, maar ik had gelukkig de kinderen bij me die de weg wisten. woensdag ging ik dus naar school! delphine reed mee, dus ik kon lekker in de auto zitten te kijken. ik moest een soort van gesprekje houden met die lerares en daarna nog een klein schriftelijk testje. aan de hand daarvan wordt ik in een klas geplaatst die a.s. dinsdag gaat plaatsvinden dus! ik was best wel zenuwachtig hoor, maar ben blij dat ik naar schoolga en kan. dan heb ik even wat nieuwe gezichten die ik moet leren kennen. ik wilde woensdag ook even gaan tanken, maar mijn pinpas deed het daar niet. ik dus delphine bellen en ze kwam eraan. wat bleek nou; was ze haar pas vergeten! haha die lag nog thuis. dus terwijl ik wachtte heb ik nog even met me moeder gebeld. donderdag was niet zon spannende dag. gewoon een beetje alles rustig aan enzo. vrijdag ging ik naar de winkel die achter het resaurant van Maxime is. ik dacht dat het niet zo groot was, maar mijn god!! je heb daar van alles, wauw. van tuinstoelen tot lingerie, van make-up tot kleren. echt alles gewoon en super groooot! dus ik denk dat ik daar wel veel te vinden ben, haha. delphine had deze dag ook komijnenkaas gehaald! dat miste ik al; de echte kaas van Nederland. dus ik heb het er even lekker van genomen! zaterdag was het een en al hectiek in de ochtend!! delphine zei vrijdag avond dat Matteo voetbal had en dat ik om half 2 bij de school moest staan, want daar spreekt het team iedere keer af. daarvoor moest ik Mathilde afzetten bij haar vader in het restaurant, want die had later een partijtje. dus ik ging douchen rond kwart over 10. wat bleek nou? moest Matteo om half 11 bij de voetbal club zijn in Piolenc!! whaaaa, dus ik snel me kleren aan, Matteo zijn voetbalkleren, wat eten pakken en hup in de auto. Mathilde reed mee voor de weg. om 11 uur waren we dus aangekomen. toen Mathilde nog even naar haar vader gebracht en daarna Matteo weer ophalen. pfoeeee, leek wel alsof ik er een wereldreis op had zitten! ik mocht ook een cadeautje openmaken van het pakket wat ik had gekregen van Rosanne en Salima op me afscheidsfeestje! foto's van me konijn, hamster en me ouders en zusje! echt heel leuk. en vandaag zit ik dus weer home alone, want het gezin is naar een paar vrienden toe.

ik ga nu even lekker een lunch maken voor mezelf, want ben net naar de winkel geweest! morgen ga ik op sigarettenjacht, want ik ben er bijna doorheen!! en ik hoop dat ik snel internet heb! van de week nog geprobeerd, maar het lukte alweer niet. waarschijnlijk gaan ze nu even iemand bellen die er meer verstand van heeft. jullie horen het wel!

ik spreek jullie later!

dikke kussen

Reacties

Reacties

francien

ahh super leuk suuss!!
geniet er van en hoop dat er genoeg stokbroodjes in je klas zitten voor je:P

dikke kus

Shannen

Klinkt allemaal weer goed Suus! Fijn dat je plaatsen en routes aan het ontdekken ben. Heel veel plezier en succes daar op school. Ik weet zeker dat je daar wel een maatje zal vinden, wie vind jou nou niet gezellig!

Liefs

Nicole

Suuuuus!
Ten eerste, ik heb al 2 keer over je gedroomd. haha.
Maar wat doe je het goed zeg. Echt! (Ach, en dat fout rijden.. dat doe ik zelfs in hoogwoud dus ja haha)
Je klinkt heel enthousiast en ik weet zeker dat jij dinsdag wel een stapmaatje gaat vinden. Het is heel leuk om te lezen!
Hahaha, ohjee die sigaretten.. Ik hoop dat je ze kan vinden haha. Dus je mag daar wel gewoon roken? Heel chil :-)
En wat een leuk cadeau van Roos en Saliem. Heel lief.
Heb je je boek al uit trouwens? ;-)
Overigens, ik heb het gevoel alsof je al een maand weg bent. :-( nu begin ik het toch wel te merken hoor suusss.
Ik wens je veel plezier/succes dinsdag! Gaat helemaal goedkomen chick.
Bye gorgious!

Astrid en Edwin en de kids

Ha Di Suusé

Schampra'di santrerré de frec di la prénne. WAT ?
Effe Slap ouwehoere hoor Suus, wel gaaf hoor, ik zie je alpino pet al op je hoofd staan met..... o ja mijn klompen nog aan, wat een combi.
We zijn benieuwd naar je omgeving maar dan komen we gewoon wel even om de koffie lijkt mij, toch? Inderdaad leuk om je verhalen te lezen hoor en wat mij betreft je mag het ook wel in het Frans schrijven hoor, zoals je zie ik heb het ook al aardig onder de knie, en waarschijnlijk is deze taal je al machtiger geworden dan het Nederlands of .. ? nou ja misschien dat de andere er meer moeite mee hebben, hou je het maar bij de Hollandse versie. Wat een drukte met je kinderen ik wist niet dat je het er zo druk mee kon hebben, de kilometers maak je wel. Zo leer je wel goed links rijden toch, of rij je net als hier nog steeds gewoon aan de rechter kant, misschien dat de kinderen daarom achterin wat spannend uit hun ogen kijken.
Nou we zijn wel heel erg trots op je hoor, je staat daar toch even alleen je dingen te doen, knap hoor en als je een paar weken verder ben past alles wel in jou plaatje hoor, let maar op! o ja voor ik het vergeet hebben ze nog Shutters nodig ik kom ze vrijblijvend in meten op kosten van..
Nou geniet ervan Suus en mocht je er niet uitkomen wat erboven staat dan mail ik het je wel even hoor, of je vraagt het gewoon even hé daar, maar niet zomaar opgeven hé, veel plezier Suus en succes en tot je volgende reisverhaal. groetjes.

Vous êtes notre rayon de soleil dans le monde français!

mams

Ha die Suus!
Wat is het toch enig om je verhalen te lezen én de reacties erop vind ik ook heel erg leuk!
Lekker geluncht, hoop ik, lekker veel geitenkaas en zo....hahahahaha. Papa moest ook erg lachen om dat verhaal met de kaas! Ik bel je dinsdag weer hoor! In ieder geval veel plezier op je eerste schooldag.
xxx Mams

Tante Mirjam

Hey niggie !!!

Allereerst dank voor je mail. Vond ik erg leuk.
Zeg, hoeveel kinderen hebben die lui daar nou?? Ik lees zoveel namen.....stuk of 4 of zo??......... Tis je in ieder geval wel toevertrouwd en kun je vast lekker oefenen voor "later".
Ik begrijp dat de ontdekking van de winkel achter het restaurant zo ongeveer het hoogtepunt tot nu toe is: Make-up, kleding......de omzet van die winkel gaat per onmiddellijk flink omhoog!! Ik neem aan dat ze je al goed kennen Suus? De deur wordt voor je opengedaan, je krijgt een kopje koffie, en ze dragen al je tasjes..........als dat nog niet het geval is, zie ik dat in de nabije toekomst wel gebeuren hoor!! Of een krantekop in de Franse weekendbijlage met: "Winkel van Sinkel gered van de ondergang door Nederlandse aupair"..........
Alle gekheid op een frans stokbroodje (met komijnenkaas)..........leuk dat je je eigen winkelcentrumpje hebt.
Je doet het super!! Ga zo door XXXXTante Mirjam

Rosanne

Hey Suuuuuus!

Leuk om te lezen weer! Je bent lekker in de weer :) Ik zag gister je mams en je zusje lopen door het dorp en dacht gelijk weer aan jou! dat jij waarschijnlijk aan het zonnen ;). Succes morgen op je eerste schooldag!

mis jeee

Dikke kus van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active