een feit

de eerste week is een feit! maar ik heb het gevoel alsof ik hier al een maand zit, zoveel als ik doe en meemaak zeg!

zaterdag moest ik met matteo mee naar de voetbal. de hele dag! van 10 tot ongeveer 4 uur. het was supermooi weer dus vond het niet erg om mee te gaan. ben ook flink verbrand in me nek!

het was dus al met al een erg leuke dag! er was meer reuring om me heen en het was leuk om matteo te zien voetballen. eenmaal thuis waren we allebei bekaf. ik had er al een werkweek op zitten van 6 dagen, dus ben savonds ook lekker op tijd te bed gegaan en dus geen uitgaan voor mij!!! haha

vandaag gingen Delphine en Maxime naar hun ouders toe met de kinderen en ze vroegen of ik mee wilde. ik wilde echter thuis blijven en even naar Orange toe! nadat ik alle moed had verzameld, omdat ik de vorige keer erg verdwaalde en tot overmaat van ramp was mijn navigatie systeem uitgevallen en wilde niet meer aan. ik had dus mijn mobiel erbij gepakt als wegwijzer en ben gelukkig thuis gekomen!

maar vandaag ging het goed!! ik kon de weg vinden (na een aantal rondjes te hebben gelopen) en ben dus naar een museum geweest van een oud theater; Théatre Antique. voordat ik naar dat museum ging, liep ik (all by myself) in een hele grote en mooie natuurtuin. moest ontzettend veel trappen op, want het was waarschijnlijk een tuin/grond waar vroeger een kasteel heeft gestaan en die stond dus op een berg. toen later heb ik even de weg gevraagd naar het museum.

echt, het was super mooi! super groot en heeeeeel oud! het was zo`n oud theater van vroeger, die ze toen nog in eenhalve cirkelmaakte. de muur die nog op het podium stond was erg indrukwekkend. later ben ik nog ergens binnen geweest waar allemaal mooie tekeningen en schilderijen hingen. ook was er een kamer die vol stond met oude meubels; WAUW. maar goed, daarna ben ik weer naar huis gekeerd en heb ik even met me moeder gebeld. ik moest natuurlijk even me verhaal kwijt.

ik ben erg benieuwd hoe volgende week gaat verlopen, want woensdag ga ik naar school toe!

ik wens iedereen nog een fijn Pasen!!

heeeel veeeeel kusjes

Reacties

Reacties

Mirjam uit Nieuwpoort

Hoi Suus!!
Wat leuk dat je op stap bent geweest. Met dit soort initiatieven kom je nog eens ergens.
Je maakt wat mee en komt met cultuur in aanraking waarvan je het bestaan nog niet eerder wist. Wouw!! Wat een verrijking!!
Doen ze in Frankrijk nog wat aan Pasen of gaat het gewoon voorbij?? Zoeken ze nog eieren of zo of maken ze paasbomen?? Hebben ze eigenlijk dieren in dat gezin??
Ik hoop hierover nog iets van je te lezen.
Hou je haaks, blijf op onderzoek gaan, je komt er wel......XX Mirfjam

Mams

Lekker bericht MirFjam....hahahaha

Suus, het is fantastisch te lezen en te horen dat je je draai kunt vinden.
Je bent een expert aan het worden!

Enne,....veel plezier op je nieuwe school.
We belle!!!!!

xxxxxxxxxxx paps en mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active