eerste dagen

halloootjes!

het is nog steeds allemaal wennen hier zeg. maar het gaat redelijk snel hoe ik me hier thuis voel enzo. ik vind het het lekkerst als ik alleen thuis ben. dan kan ik lekker me eigen gangetje gaan en doen wat ik wil. dan heb ik wel vaak een emotioneel hoogtepuntje, wat logisch is. het komt dan toch wel erg hard aan, als je alleen bent, dat je hier in Frankrijk zit voor een halfjaar. maar ook dat gaat steeds beter!

gister waren de jongens vrij van school en Enzo had basketbal dus die moest ik naar een stadje brengen genaamd Bollène. het is nog best zwaar als je 2 van die druktemakers om je heen hebt en niet met ze kan communiceren!

als de jongens wel naar school gaan ben ik dus de hele dag alleen.wanneer de jongens dan thuis komen, moeten ze aan hun huiswerk en daarna douchen, zodat ze na het eten meteen te bed kunnen. we eten namelijk altijd rond 9 uur; dus dat is dan wel logisch.

het communiceren gaat wel steeds beter, ik begrijp steeds meer en meer. en ja je moet wel proberen om frans te praten, anders leer je het nooit. dus dat gaat ook steeds makkelijker!

volgende week woensdag heeft Delphine een afspraak voor me gemaakt om naar school te gaan. ik moet dan een klein testje afleggen en aan de hand daarvan wordt gekeken hoe en wat voor les ik krijg. zit ik eindelijk eens in een andere omgeving dan alleen dit huis. ik wil vandaag dus ook even naar Orange rijden om te kijken of daar iets leuks is om te doen. zoals uitgaan en wat meer reuring om me heen. hier in de buurt is dat niet zo erg helaas. wel zit er valkbij een mooie camping en van de zomer zal het daar heel druk zijn, wat betekend dat er wat meer reuring is!

voorderest is het best lekker weer. gister was er wel regen, maar zoals in nederland is er dan niet zo'n waterkou. vandaag is het wel te doen, niet al te veel zon maar ook nog geen regen. het zwembad kan ik dus nog niet uitproberen. dat kan soieso niet, want er ligt nog regenwater in.

elke dag doe ik eigenlijk dezelfde klusjes; de kinderkamers opruimen, ontbijt opruimen, de keuken doen, wassen/opvouwen/strijken. maar omdat het vaak kleine klusjes zijn, ben ik altijd lekker snel klaar.

in ieder geval gaat alles steeds een stukje beter waar ik heel blij om ben. verder heb ik nog steeds geen internet op me laptop en het signaal op me mobiel is best wel heel slecht! mja, is niet anders.

ik spreek jullie weer snel!

dikke kuss suuuus <3

Reacties

Reacties

mams

Helemaal goed Suus!
En goed dat je naar Orange gaat. Heb je de organisatie al gebeld voor contact met andere au-pairs in de buurt? Zet hem op meid!
Dikke kus xxxxxxx

Shannen

Goed bezig Suus! Lekker dingen ondernemen en de buurt verkennen. Ik vind het stoer. Leuk om je verhalen weer te lezen. Succes met alles!! X

Marije

Suus, wat leuk om elke keer je verhaaltjes te lezen! geniet nog maar lekker, en straks ga je lekker beesten met al die franse chicks! ;) kusjes

Laura

Suusie!! Gelukkig heb je een beetje je plek gevonden. Alle begin is moeilijk! Maar als je straks wat beter frans kunt dan loopt dat vanzelf wat soepeler!! En in contact komen met au-pairs is natuurlijk helemaal leuk :) Is het eten al wat beter? Mis je ons al een beetje? Beaucoup de plaisir mon bebe!!

beriggie uit Nieuwpoort!!

Hey nicht !!

Ik leef gewoon een beetje met je mee door je blog te lezen. Een hele stap heb je gezet en ik kan me voorstellen dat de impact ervan nu pas meer voelbaar is voor jou. Zeker als het wat stiller is om je heen. Maar een sterke stoere en slimme meid als jij vindt haar weg wel.
Hoe prachtig is het als je straks op je CV te kunt bijschrijven:
-jaartje gewoond en gewerkt in Frankrijk
-verstaat en spreekt de Franse taal vloeiend
-is super zelfstandig
-kan bergen knoflook op
-weet te overleven tussen de stugste Fransen
-wordt nooit dronken van Franse wijnen
-loopt zonder kompas door alle lavendelvelden
-geeft workshops stokbroodbakken

Nou?? Wie kan dat denk je??...........Jij dus!!

Dus als het heeeel soms een beeetje moeilijk is denk dan aan de volgende waarheid:
"De beste zon is je eigen blije gezicht!!"

XXXXX (tante) Mirjam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active