oktober

Bonjour! Je suis la encore!

Ca fait longtemps!

En we zijn weer een maand verder, wat gaat de tijd toch snel zeg!

Ik ga weer proberen om mijn hoogtepunten met jullie te delen.

Woensdag 3 oktober

Vandaag was ik weer lekker vrij en heb heerlijk uitgeslapen. Na het middag eten ging ik op weg naar Orange. Ik moest even wat met de tennis regelen. Ik wilde precies weten hoe het nou in zijn werk ging en hoeveel het allemaal ging kosten. Helaas is het gewoon te duur en ik ga een andere sport zoeken. Daarna heb ik nog heerlijk een terrasje gepakt, het was gewoon nog 25 graden, en ik ben daarna weer die tuin in geweest boven het Théâtre Antique. Ten eerste moest ik weer al die trappen op, echt wat een hel. Eenmaal boven, heb ik een lekker bankje gevonden met een pracht uitzicht. Muziek in me oren, een heerlijk zonnetje, mooi uitzicht en gewoon genieten. Lang duurde dat niet helaas. Er kwam een jongen bij me die vroeg om een vuurtje, dus ik gaf die. Opeens begon ie vragen te stellen zoals; ken je me niet meer, herinner je me nog? In eerste instantie zei ik van niet, maar toen ik beter keek was het die viezerik! OMFG… ik scheet ‘m echt in me broek hoor jongens. Ik bleef gelukkig wel rustig en zei dat ie eens normaal moest doen, dat ik van hem walg en dat ie me nooit meer hoeft te bellen. Hij snapte niet waar ik het over had en toen ik het uitlegde, zei hij dat het niet waar was en dat het een grap was. Ik zie dat het dan niet mijn humor is en dat ie zoiets niet meer hoeft te proberen. Meteen daarna zei ik dat ik moest gaan en ben weggelopen. Daarna stond ik dus te trillen op me benen! Ik ben nu wel opgelucht, want ik was de hele tijd bang om hem tegen te komen en nu heb ik hem ff heel duidelijk kunnen maken dat ie op moet rotten.

Woensdag 10 oktober

Vandaag een lekker regeldagje. Ik ging vandaag even kijken bij Chambres d’hôtes in Mornas voor me ouders. De camping is namelijk dicht en het dichtstbijzijnde hotel zit in Orange. Dit zijn een soort verhuurkamers die ik ging bekijken. Het zag er allemaal ontzettend goed uit en het is ook nog eens goedkoop! Dus die kamer hebben me ouders nu in bezit. Het zit 2 minuten rijden van mij vandaan, dus eigenlijk helemaal goed.

Vrijdag 19 oktober

Vanavond vierden we de verjaardag van Enzo. We gingen lekker eten en natuurlijk Enzo als middelpunt. Helaas was ie echt super vervelend zeg. Ik had hem een horloge gegeven en oordopjes. Van zijn ouders had ie een laptop gekregen. Echt super mooi. Alleen omdat Enzo zo moeilijk deed en het niet ging zoals op zijn manier, waren Delphine en Maxime natuurlijk pissed en Enzo toonde niet zoveel respect. Hallo?! 12 jaar en dan en laptop als cadeau, wees ff dankbaarder. Maar goed, evengoed een leuke avond gehad.

Zaterdag&zondag 20, 21 oktober

Zaterdag ging het hele gezin naar Frontignon naar de vrienden van hun. Dus ik had het rijk alleen! Zaterdag avond heb ik even lekker tv gekeken en me malibu en disaronno (pakketje die ik had gekregen) en zondagochtend heb ik genoten van de stilte en heerlijk geslapen. Ik werd pas laat wakker en heb dus niet heel veel gedaan die dag. ’s Avonds ging ik even eten halen bij Mamma Pizza. Daar kom ik wel vaker en dit keer werd er weer om me nummer gevraagd. Door een jongen die daar werkt. Hij is wel leuk, dus ik wacht maar af hoe het zou gaan verlopen.

Dinsdag 23 oktober

Vandaag werd er aan de open haard gewerkt. Ik ging dus na school even wat eten in Orange. Eenmaal thuis was het een slagveld in het huis zeg. Gelukkig was ik niet lang thuis, want ik moest Enzo weer van school halen. ’s Avonds kreeg ik trouwens een smsje van Idir. Ik had al een hele tijd niks meer van hem gehoord en ik wist dat hij een vriendin had. Dus mijn hart stond heel ff stil. Hij vroeg zich af waarom ik niet meer reageerde of smste. Nou sorry hoor, maar dat snapte ik echt niet. Ik vroeg dus hoe het met zijn vriendin ging en hij zei dat hij geen vriendin had. Ik zei toen dat ie eerlijk moest zijn en dat het niet uitmaakt of ie een vriendin heeft of niet. Toen kwam de aap dus uit de mouw. Hij was weer terug bij zijn ex, omdat ze hem weer had overgehaald ofzo. Hij zei dat ie voor mij wilde gaan en dat ie beloofd om niet meer zoiets te doen. Ik wist ff niet wat ik ervan moest denken.

Woensdag 24 oktober

Vandaag moest ik alleen ff Mathilde brengen naar dansen en haar opwachten. In dat uurtje had ik afgesproken met Idir. Hij smste vanochtend of we even konden praten. Dat vond ik wel beter, want over de telefoon in het Frans is het best wel lastig om alles te begrijpen. Face to face is beter. Hij vertelde dat ie nu meer geen vriendin heeft en dat ie binnenkort weggaat voor zijn studie. Dus ik was weer opgelucht en het was gewoon goed. Eenmaal weer met Mathilde in de auto, natuurlijk alles vertelt.

Donderdag 25 oktober

Noooooooo, ik had me vanochtend weer verslapen voor school. Gelukkig maakte het niks uit, want ik had een smsje van Erick(man uit me klas) en hij zei dat er geen treinen reden. Voor de bus was ik ook al te laat, dus ik ben met de auto naar Avignon gegaan. Wat een hel zeg! Echt tering druk op de weg en af en toe vond ik het ff eng! Eenmaal in Avignon moest ik nog een parkeerplaats zoeken. Ik ben helemaal het centrum in gereden. Dat waren supersmalle weggetjes, waar ik doorheen moest. Ik moest gewoon af en toe de auto keren om een bocht te kunnen maken. Gelukkig had ik wel de parkeergarage gevonden en daarna nog even 10 minuten lopen en ik was op school. Met maar 15 minuten te laat. Ik was weer trots! Na school weer goed teruggereden en in Orange nog even naar de piercingshop. Me piercing deed al een hele tijd zeer en er zat een bobbel op me oor. Ik kreeg dus te horen dat ik naar een dokter moest. Eenmaal thuis heb ik het even aan Delphine laten zien en we hebben besloten om hem er maar uit te halen. Ik heb dus nu geen piercing meer. Ik kan er gewoon helemaal niet tegen denk ik. Het was ook al zo met me navel piercing…

Vrijdag 26 oktober

Vanavond gingen we lekker uit eten! We gingen naar de wok in Bollène. Het was best lekker, alleen het is wel heel anders dan in Nederland zeg. Veel kleiner en minder keus. Ik vond het wel heel leuk om met hun uit eten te gaan. Ik voelde me er echt helemaal bij horen en net alsof ik er al jaren ben. Het was wel ontzettend kutweer en op de terugweg reed Delphine heel voorzichtig. Maar goed ook, want verder op was er net een ongeluk gebeurt.

Zondag 28 oktober

Vandaag vierden we de verjaardag van Enzo voor de familie. Heel erg gezellig was het. Eerst hadden we ons geïnstalleerd in de woonkamer met champagne en lekkere dingetjes en even later ging we middag eten. Het was ontzettend lekker zeg! Daarna hebben we ons weer geïnstalleerd in de woonkamer en hebben we een film gekeken. Het was een heerlijke en rustige dag zo.

Maandag 29 oktober

Vandaag werd er weer aan de openhaard gewerkt. Alle meubels aan de kant en bedekt met een laken. Ik ging daarom met de kinderen naar oma en opa in Montélimar. Dat is ongeveer een uurtje rijden vanaf Mornas. Ik heb het helemaal goed gereden en ik was weer ontzettend trots! Eenmaal aangekomen hebben we lekker gegeten en daarna ben ik met de kinderen naar de bioscoop geweest. We gingen naar de film Astérix&Obélix. Het was eigenlijk een heel erg leuke film! Toen weer terug, even een goûter genomen en weer naar huis. Ook helemaal goed gereden. Eenmaal thuis was het natuurlijk een puinhoop in de woonkamer en we konden niet ff lekker tv kijken. Het vond het eigenlijk niet zo erg, want ik was gesloopt.

Dinsdag 30 oktober

Ook vandaag werd er aan de openhaard gewerkt en gelukkig is ie vandaag af! Toen de werkmannetjes weg waren heb ik met de kinderen het hele huis opgeruimd, gesopt en helemaal schoongemaakt. Wat een tering werk zeg! Echt overal, maar dan ook overal lag stof! Eerst dus alles afstoffen en stofzuigen, toen het eerste deel gedweild en de meubels teruggezet. Daarna het tweede deel gedweild, waar de meubels stonden en ook dat deel weer in de originele staat gebracht. Daarna moest de keuken ook even gesopt worden. Toen later moest eigenlijk ook nog het terras gedaan worden. Ze hadden daar van die klinkers zitten slijpen, dus overal lag er van die rode stof! Matteo en ik hebben dus op onze blote voeten en met een waterslang het terras gedaan. Ook dat was een hele klus! Gelukkig was alles nu schoon en Maxime en Delphine waren ontzettend blij en trots! Ik voelde me weer even goed.

’s Avonds in bed, toen ik op facebook keek, zag ik dat Idir had gelogen. Hij heeft nog steeds een vriendin dus ik had hem een smsje gestuurd dat ik van hem walg en hem veel geluk wens met zijn leven. Ik kreeg erop terug dat ie heel veel spijt had, dat ie wel wat met mij wil beginnen maar dat ie nog niet kan stoppen met de relatie. Gelukkig gaat ie dus voor een paar maanden weg en heb ik ff rust. Ik was echt boos. Wees gewoon eerlijk en ga geen dingen zeggen die je toch niet waar kan maken. Echt een eikel. We laten elkaar nu met rust en we zien het wel als ie weer terug is, of niet.

Maandag 5 november

Jaaaaaaaaa!!!! Me ouders zijn er weer. Ik was weer ontzettend blij natuurlijk. Vanochtend zijn ze rond half 12 aangekomen en hebben we eerst even een koppie gedaan. Alle spullen die ze voor me hadden meegenomen weer uitgeladen en toen op weg naar de kamers. Nou, ze vonden de kamer super aangenaam en het vrouwtje die het verhuurt erg aardig. Ik was heel blij dat ze er blij mee waren en dat ik het goed had geregeld.

De rest van de week vertellen mijn ouders weer in een volgend verhaal!

Daar ben ik erg benieuwd naar. Succes oudertjes van me!

Zoals je kunt lezen heb ik het nog erg naar me zin hier. En het wordt eigenlijk alleen maar leuker. Ik voel me echt thuis hier en zie dit gezin als me 2e familie. Een erg fijn gevoel. Me plek heb ik ook helemaal gevonden. Ook komt er een leuke tijd aan. De kerst is hier namelijk heel belangrijk en ik heb al een aantal dingen gezien die er gewoon voor een maand zijn. Zoals avondmarkten helemaal verlicht en in kerstsfeer, concerten en allemaal dingen voor de kerst. Het is veel groter als in Nederland. Dat is ook logisch, want in Nederland zit Sinterklaas er ook nog tussen en hier dus niet.

Ik heb er weer zin in!

Verder wil ik als sport pilates gaan doen. Ik moet het alleen nog even regelen en uitzoeken en al dat soort dingen. Maar komt goed!

Ik hoop dat jullie me verhaal leuk vinden en ik weet dat er een aantal met smart op zat te wachten!

PLEIN DE BISOUX!

Reacties

Reacties

Nina

Haaai Susen!
weer een erg leuk verhaaltje! leuk voor jou om te horen dat ze daar zo blij met jou zijn en het belangrijkste, dat jij het daar naar je zin hebt! :)
Er komt je in ieder geval een gezellige tijd te gemoed met die kerst markten en concerten, leuk leuk!


En de volgende keer maar grote flessen malibu en disaronno? Om alvast weer te oefenen voor thuis haha.

dikke knuffel!

Karina

Hee Suus,

Gelukkig heb je het nog erg naar je zin daar en voelt het alsof het je tweede familie is.
Helaas zijn de mannen in Frankrijk hetzelfde als in Nederland! Haha
Maar dat komt ook vast wel goed!

Oohh wat leuk zeg, met kerst enzo!
Ben benieuwd!

Ook ben ik benieuwd naar je volgende verhaal, hoe je het gehad hebt met je ouders.. vast heeeel leuk!!

Xx

Eline

Wat een gedoe met die jongen zeg, pfff.
Maar gelukkig gaat verder alles wel goed zl te zien, leuk hoor, om je over avignon eno orange te horen praten, ben er een aantal keer geweest, vooral avignon. :)

Jess

Moppie!
Super leuk dat je het zo naar je zin hebt..
en dat je daar ook echt op je plek zit!
heb je wel gemist met m'n feestje hoor, ons 'feestbeest' haha. Ik hoop dat je deze maand ook heel veel plezier gaat hebben.. maar ik denk dat dat wel gaat lukken als ik het zo hoor! GENIETEN SUUSIE.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Oudertjes van Susan....

Wat hebben we weer genoten!

Maandag rond 12 uur kwamen we bij haar aan.....en je raadt het al: Daar staat gewoon een Franciase van bijna 20 jaar !!!! Gelukkig weten wij dat ze toch echt in Nederland is geboren, want je gaat bijna twijfelen.

Afijn....lekker koffie gedaan, daarna boodschappen want Suus ging voor ons het middag eten klaar maken. Er was verder niemand thuis, de gastouders aan het werk en de kids waren de hele week bij opa en oma, zodat Susan de hele week met ons kon optrekken: Dat hebben we wederom weer geweten!
Jack heeft nog de auto van haar her en der gerepareerd, je bent als vader niet voor niets automonteur, en in de avond zijn we lekker gaan eten en wandelen in Orange.

De tweede dag: Susan had bedacht om eens even flink te gaan shoppen in Avignon. Uiteraard wist ze precies in welke winkels en ik hoef denk ik niet toe te lichten hoe Shoppen met Susan gaat.
En voor de vriendinnen: Ook dáár is geen schoenenwinkel veilig!

Derde dag: We zijn naar Marseille geweest! Wat een aanrader! echt een prachtige , oude stad. Echt heel mooi. De temperatuur daar is zo rond de 17/18 graden. Dus lekker buiten koffie drinken en lunchen.
In de middag een rond tour gemaakt en dan boven op een berg uitkomen waar een werkelijk prachtige kerk staat met uitzicht over heel Marsielle.

In de avond: Susan en Jack hadden wel zin om in Marseille naar het voetbal te gaan, tegen Duitsland.
Ik vind alles best, dus met de metro naar het Stadion van Marseille. Wat een toestand en wat een wedstrijd zeg!
Ze hadden de Duitsers op de bovenste ring geplaatst. Lekker slim want iedereen daaronder, de Fransen én dat waren wij dus ook, werd gebombardeert met lege flesjes, stukken brood en ander etenswaar.
Ook vond men het leuk om vuurwerk naar beneden te gooien. Nou, je raadt het al: een klein brandje en alle Fransen zitten er als vliegen op! De wedstrijd was erg spannend en in de laatste minuut maakte Duitsland nog de gelijkmaker, 2-2.

Vierde dag: Zijn we de bergen ingegaan! Daar waar de tour de France langs gaat. Helemaal bovenin, uit de auto en een stuk gelopen. was erg mooi....een heel ander landschap is te aanschouwen!

Vijfde dag: De laatste alweer!
We zijn naar het krokodillen reservaat geweest.
Daar zijn 350 krokodillen die met elkaar leven en een leuk parcour was uitgezet zodat je zoveel mogelijk kon zien. Daarna nog even naar een parfum makerij.
Lekkere luchies gekocht........
In de avond gingen we met zijn allen eten bij Susan haar thuis. De kinderen waren er ook en het was met elkaar echt ontzettend gezellig.

Zaterdag......tja.....dan weer afscheid nemen. Het blijft iets lastigs hebben. We weten dat ze het daar meer dan goed heeft maar we weten ook dat we elkaar een lange tijd niet gaan zien en dan wordt het emotioneel.

Suus, wij hebben weer genoten van én met jou!
Terwijl ik dit schrijf weet ik inmiddels dat je afgelopen weekend met 2 klasgenootjes naar de bios bent geweest en hebt gegeten. Echt heel leuk voor jou!

Wij zijn super trots op je en ik kijk nu al uit naar het voorjaar!!!!!! Kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz paps en mams.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active