een halfjaar !!!!

En jahoor, weer een verhaaltje van mij.

Het is alweer meer dan een maand geleden!

Heb natuurlijk weer ontzettend veel meegemaakt en Rosanne en Hans zijn langs gekomen!!!

Dus hier zijn mijn hoogtepunten weer van de afgelopen maand.

Woensdag 22 augustus

Vandaag was ik lekker vrij en had heerlijk uitgeslapen. Daarna ging ik even eten in Orange. Ik was nog wel bang dat ik die viezerik tegen kwam. Maar goed, het was gewoon overdag dus zoveel kon er niet gebeuren. Het was weer heel gezellig om bij me vaste eettentje te eten en ik was deze keer weer op date gevraagd. Nu door die leuke jongen die daar werkt. Had het eerlijk gezegd niet verwacht, maar ik was heel blij! Eenmaal weer thuis heb ik nog even lekker gezwommen met de jongens en lekker in de zon liggen lezen. Toen kwam Mathilde ook weer thuis. Ze was namelijk bij oma en opa te logeren voor een paar dagen. Ik kreeg meteen een dikke knuffel en ze had zelfs een cadeautje voor me meegenomen! Het was een klein armbandje met daaraan een vlindertje en een groen balletje. Echt super schattig van haar! ’s Avonds ben ik nog even naar de avondmarkt in Pont-Saint-Esprit geweest. Het was helaas de laatste keer.

Donderdag 23 augustus

Dit was echt ff een kutdaggie. Mathilde en ik waren er namelijk achter gekomen dat we luis hebben! Dus ik heb de hele dag het haar van Mathilde gekamd en mijn eigen haar ook. Wat een werk joh! En dat voor een week lang… Ook het beddengoed telkens verschoont en met zo’n vieze stink shampoo wassen. Gelukkig heeft het wel geholpen en zijn we weer helemaal luisvrij!

Zaterdag 25 augustus

Woehoeeeeee! Rosanne en Hans zijn gearriveerd! Eigenlijk zouden ze de volgende dag aankomen, maar ze hadden lekker doorgereden! Toen ze aankwamen, zaten we net te eten, maar ik rende er natuurlijk naartoe. Rosanne kwam de auto uitgesprint en we hebben elkaar een dikke en lange knuffel gegeven. En ja, daar zijn ook wat (blijheids)tranen bij gevallen! Ik was zo ontzettend blij om me beste vriendin weer eens in levende lijve te zien! Daarna heb ik ze even aan Maxime en Delphine voorgesteld. De kinderen waren alweer gevlucht haha. Ze hebben nog even wat gegeten bij ons en toen hebben we de tent in de achtertuin opgezet. Het was namelijk niet zeker of ze de camping al opkonden, dus ze mochten van Delphine en Maxime in de tuin slapen! Echt super van ze.

Zondag 26 augustus

Rond een uur of 10 werden Rosanne en Hans wakker en hadden meteen de tent opgeruimd. Toen hebben we even ontbeten en daarna ben ik met ze de camping opgelopen om ze te helpen. Handig he, zo’n vriendin die Frans kan praten?! Haha. Terwijl hun zich gingen installeren, ben ik weer naar huis gegaan en wat gegeten. Toen waren Hans en Rosanne ook weer klaar en we gingen lekker naar l’Ardèche. Zo konden ze ook nog ff bijkomen. We hebben lekker wat gezwommen en in de zon gelegen. Toen weer terug naar huis, even opfrissen en op naar Orange om wat te eten. Het was echter superdruk in Piolenc, dus we hebben daar geparkeerd en een pannenkoek gegeten. Er was namelijk geen enkel restaurant die eten serveerde. Het was niet anders. Daarna nog even een borrel gedaan en op naar het vuurwerk spektakel. Dat was aan het meer in Piolenc, daarom dat het ook zo druk was in dat plaatsje. Het was best mooi om te zien, maar eigenlijk was er nog iets veel interessanter! Het was namelijk heel droog door de hittegolf de afgelopen week en er stond een beste wind. De vonkjes van het vuurwerk werden dus de bomen in geblazen en er ontstond dus een bosbrand! Eerst waren het kleintjes, die ze na een paar minuten onder controle hadden, maar later werd het alleen maar groter en groter totdat je ook helemaal de vlammen kon zien boven de bomen! Het was een best grote brand geworden en daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Er kwam namelijk allemaal brandweer van andere plaatsen en de weg er naar toe was afgesloten. Gelukkig is het wel goed afgelopen en de wind stond voor ons de goeie kant op.

Woensdag 29 augustus

Vandaag gingen Rosanne en ik naar Avignon toe. Hans ging namelijk de Mont Ventoux fietsen! Hij had gister al een route uitgekozen (de moeilijkste) en het was hem nog gelukt ook! Echt super! Lijkt me erg gaaf om te doen. Rosanne en ik hebben natuurlijk even wat geshopt en we zijn het Palais des Papes in geweest! Ook deze keer vond ik het weer erg leuk om te bekijken. Daarna hebben we even lekker wat gegeten en daarna zijn we de draaimolen in geweest!! Ik wilde daar namelijk altijd nog een keertje in, maar niet alleen. Het is zo’n echte oude draaimolen met van die bewegende paarden en koetsen en alles van goud. Ik vond het helemaal top, haha. Toen zijn we nog even de tuin in geweest van Palais des Papes en die mooie kerk. Dit keer was er nog een andere deur open ook! Daar kon je allemaal servies en van die verfraaide kruisen zien. Ook hingen er van die gewaden die ze vroeger aan hadden tijdens een dienst. Ik vond het heel erg mooi om te zien. ’s Avonds gingen we eten in Orange bij me vaste eettentje. Het was helemaal leuk en we hebben ook ontzettend gelachen! Hans wilde namelijk een vegetarische pizza, maar mét salami, haha!

Donderdag 30 augustus

Vanavond gingen we weer eten in Orange, maar bij een ander restaurantje. Er was namelijk een avondmarkt. We zaten heerlijk; de markt om ons heen, een goeie live band en de muur van Théâtre Antique. Heel gezellig was het. Daarna nog even wat gedronken op de camping. Het was namelijk de laatste avond alweer! We hadden weer heerlijk gelachen.

Vrijdag 31 augustus

En wat was het vroeg vanochtend! Om 7 uur vertrokken Rosanne en Hans en ik ging dus speciaal me bed uit, om er daarna weer in te duiken. Ze waren er helemaal klaar voor, behalve nog een kort afscheid met mij. Het was deze keer niet zo emotioneel, maar ik vond het wel heel jammer!! Het was anders dan met me ouders; dat was ‘normaal’ bij aankomst en janken bij vertrek en bij Rosanne en Hans was het janken bij aankomst en ‘normaal’ bij vertrek. ‘Normaal’ is niet het goeie woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven, in beide gevallen. Misschien kwam het wel doordat het normale leven de week daarna weer ging beginnen en daar keek ik erg naar uit. Verder heb ik die dag niet zo heel veel gedaan.

Het was helaas niet zo mooi weer die week. ’s Avonds was het gewoon koud en overdag was het ook niet heel warm. Ook was er een tijdens een nacht een soort van storm! Heel veel regen en harde wind en dan ook nog eens zieke onweer! Ik vind het altijd heel leuk om dat mee te maken eigenlijk, maar het was daarom minder weer en dat vond ik heel jammer. Het was namelijk die week ervoor super warm, zelfs een hittegolf van rond de 40 graden. Je kon dan wel afkoelen in het zwembad, maar na 5 minuten was je alweer opgedroogd en kon je er weer in.

Zondag 2 september

Vanochtend weer heerlijk uitgeslapen en gewoon thuis middag gegeten. Ik ging daarna namelijk naar La Ferme Aux Crocodils. Dus ik ging na het eten op pad. Het was in Pierrelatte en ik had het gelukkig snel gevonden. Wel even me TomTom gebruikt, want het was namelijk op een industrie terrein wat best moeilijk te vinden was. Eenmaal aangekomen, een kaartje gekocht en bij binnenkomst mocht je op de foto met een persoon verkleed als krokodil. Daar maakten ze dan later een sleutelhanger van die ik uiteraard heb gekocht! Eenmaal binnen was het subtropisch warm en er waren echt superveel krokodillen zeg! Ze lagen en zwommen echt overal! Er was volgens mij net eten gegeven, want overal op het terrein van de krokodillen zag je dode vissen en hele kippen. Die kippen waren dan wel geplukt, maar de rest was allemaal lekker rauw. Ook zag je af en toen wat darmen drijven in het water. Echt super goor. Ook kon je reuze schildpadden bekijken. Verderop in de kas, want het was een kas waar het in was gebouwd, kon je ook baby krokodillen en schildpadden zien. Zo schattig! Ik vond het eigenlijk leuker als ik had verwacht, dus ik had weer lekker genoten!

Maandag 3 september

Dit was een hele leuke dag! Eerst ging ik vanochtend met Matteo naar de kapper toe. Het was de vorige keer niet heel goed geknipt en deze keer wel.

Ook heb ik vandaag me kamer veranderd! Hij is echt heel erg leuk nu en praktischer.

Die avond had ik een date met die leuke jongen! Hij heet Idir en is 25 jaar. We hadden afgesproken bij een tentje in Orange. Eenmaal aangekomen, zat er nog een vriend bij maar die was superchill. We zaten lekker aan een roseetje met ze allen en ook kwam er nog een vriend bij. Ook die was heel chill. Ik had echt een heel gezellige avond. Even later zaten Idir en ik nog even alleen, want zijn vrienden gingen al weg en hij had me later naar mijn auto gebracht. Daar hebben we het ook nog heel gezellig gehad. Eenmaal thuis, heerlijk te bed.

Dinsdag 4 september

Vandaag was de dag dat de school begon van Matteo en Mathilde! Ik ging natuurlijk mee, ook al was het me vrije dag. Het beviel me nog best wel zwaar zeg. Na elke dag er rond 10 uur uit en nu weer half 8, was het een omschakeling hoor. Ik was blij dat ik vrij was en heb ook de hele dag op de bank gelegen. Dat kwam ook doordat het gister niet al te vroeg was. Voordat ik sliep was het half 3…

Woensdag 5 september

Wat een dag zeg! En ik was er niet tevreden over. Ik had Louna en Andy vandaag ook voor de oppas. Ik moest ze rond half 12 ophalen bij de brasserie. Brigitte en José gingen namelijk werken bij Maxime. Het gaat niet zo heel goed met de zaak de laatste tijd. Hij kan dus wel ff wat hulp gebruiken. Rond kwart over 1 kwam Enzo thuis van school en hebben we meteen gegeten. Daarna heb ik me klusjes gedaan en de kinderen waren ontzettend druk. Matteo was gelukkig te spelen bij zijn beste vriendje, maar die andere 4 kunnen het je echt moeilijk maken. Enzo was bijvoorbeeld weggegaan zonder mij iets te zeggen. Toen ik erachter aan ging, was hij gelukkig wel gewoon in de straat. Hij had goed de wind van voren gehad van me. Ik was echt boos! Later ging ik nog even de tuin in om te zonnen. Eenmaal weer binnen hadden de kinderen alle luiken dicht gedaan, zodat het overal donker was. Ik had ze nog even zo laten spelen, totdat ik het genoeg vond en ze weer opendeed. Toen had ik dus oorlog met Mathilde. Ze hadden ook gespeeld in kamer en de bedden van de jongens die ik net helemaal had opgeruimd. Ik zei dus dat ze het daarna moesten opruimen, maar dat hebben ze dus gewoon niet gedaan. Later moest ik Andy en Louna weer naar de brasserie brengen. Ze gingen gelukkig weer naar huis. Op de terugweg kregen Enzo en Mathilde ruzie met elkaar en Mathilde kreeg een ontzettende woede aanval. Ze gilde zowat de hele buurt bij elkaar en schopte zo hard tegen het dashboard dat ik bang was dat de airbag eruit knalde. Toen ze uitstapte, sloeg ze de deur superhard dicht en ik kreeg hem niet meer open. De hele gordel zat namelijk tussen de deur. Het was een ontzettende hectische dag en ik was heel blij dat ik hem had overleefd!

Donderdag 6 september

Jaja, ik ben naar de kapper geweest. Mijn haar was ontzettend dood en nadat het geknipt was, was het weer heerlijk opgefrist. En ze heeft het heel goed geknipt gelukkig. Ik was daar namelijk nog best wel bang voor; een nieuwe kapper, een Franse kapper. Het was allemaal nieuw voor me.

Maandag 10 september

Deze week is weer helemaal het normale leven begonnen. Vanochtend eerst de kinderen afgezet bij school en thuis al me klusjes gedaan. Was er bijna de hele dag mee bezig. Rond half 5 begon de drukte. Ik moest eerst Matteo, Mathilde en Lola ophalen van school. De meiden hadden namelijk dansen. Dus thuis even een goûter genomen en op naar Orange. Tijdens het dansen weer met Matteo wat drinken gehaald, zoals gewoonlijk en daarna weer naar huis. Eenmaal thuis Matteo en Mathilde aan hun huiswerk gezet en Enzo laten douchen terwijl ik kookte. Daarna lekker gegeten en te bed.

Dinsdag 11 september

Woehoee! De dag dat mijn school ook weer begon! Dat ik er ooit nog blij van kon worden zeg, haha! Het was lekker vroeg vanochtend en ik nam de trein van 8.07 uur in Orange. Toen lekker naar school gelopen en eenmaal in de klas vond ik het eigenlijk heel leuk! Er waren allemaal nieuwe gezichten, ook een paar oude natuurlijk, en ik voelde me een keer niet de nieuweling! Heerlijk gevoel. We moesten de persoon die naast je zat voorstellen aan de klas en zo ben ik erachter gekomen dat er nog 3 andere au pairs in me klas zitten! Helemaal top natuurlijk. Na school heb ik de trein weer gepakt naar huis toe. Even wat boodschappen gedaan en me lunch gemaakt. Daarna snel al me klusjes gedaan en Enzo opgehaald van school om 4 uur. Om half 5 moest ik weer bij de school van Matteo en Mathilde staan om die op te halen. Toen iedereen dus thuis was, aan het huiswerk gezet en wachten totdat Delphine thuis kwam en aan het eten begon. Toen ze thuis kwam, nam ze even heel lief de tijd voor me om mijn dag door te nemen. Het was tenslotte ook mijn eerste dag weer en ze was erg benieuwd hoe het was gegaan. Super pittig natuurlijk.

Woensdag 12 september

Vandaag was ik weer lekker vrij en heb dus ook lekker uitgeslapen. Thuis lekker gegeten en daarna naar Orange toe. Eerst moest ik me piercing laten controleren en hij was super, zei ze. Ik mag hem dus al veranderen! Daarna nog even een leuke, rode broek gekocht en ik heb even geïnformeerd bij de tennisclub in Orange! Ze had helaas nog geen planning van welke dagen er lessen zijn. Ze zal me dus een smsje sturen wanneer ze de planning wel heeft en dan kan ik ook lessen volgen. Als dat zo uitkomt natuurlijk! Heb er zin in. Eenmaal thuis, moest ik Matteo alsnog afzetten bij de voetbal, omdat Delphine geen tijd had i.v.m. de dansles van Mathilde.

Donderdag 13 september

Dit was een ontzettende drukke dag zeg. Eerst ging ik vanochtend weer naar school toe. Toen ik naar huis wilde gaan, reed de trein niet! Gelukkig was er wel een bus geregeld voor de mensen die naar Orange moesten. Dus ik snel naar de bushaltes gelopen en de bus gepakt. Maar dit allemaal duurde natuurlijk veel langer dan met de trein. Ik was dus ook pas rond 3 uur thuis. Toen ik thuiskwam, zag ik dat gelukkig alles was gedaan behalve dan het stofzuigen en de kamer van Mathilde. Dus in een halfuurtje stofgezogen en de kamer van Mathilde gedaan en toen naar de school van Enzo om hem op te halen. Daarna meteen door naar de school van Mathilde en Matteo om ze op te halen, plus Lola. Toen dus weer naar huis. Ik heb de kinderen aan hun huiswerk gezet en om 6 uur moest ik met de meiden naar Orange toe voor het dansen. Het duurde tot 8 uur ’s avonds! Eigenlijk was dat veel te laat. We waren pas 9 uur thuis en er moest ook nog gegeten worden. Maar goed, Maxime kwam ook op hetzelfde moment thuis van zijn werk en is aan het eten begonnen. Het was een errug lange dag en ik was gesloopt.

Zondag 16 september

Een hele leuke dag! Het was vandaag een dag voor heel Europa. Hier heette het Patrimoines. Dat houdt dus in dat allemaal museums, kerken, oude hotels open zijn met gratis entree. Ik had dus al een paar dingen uitgezocht waar ik heen wilde gaan. Ik ging vroeg op pad en ik wilde de trein van half 10 nemen. Dus ik kwam aan bij het station, reed de trein niet. Ik dacht, dan neem ik de bus. Ik reed supersnel naar de bushaltes, maar daar kwamen geen bussen langs in de ochtend omdat het zondag was. Dus ik weer terug naar het treinstation en wachten op de eerstvolgende trein. Die reed om half 11. Toen ging ik buiten ff roken en ik hoorde wat mensen praten over dat de trein helemaal niet reed naar Avignon toe. Er was namelijk een aanrijding met een persoon en de trein zou pas weer rijden rond 12 uur. Dus ik had eigenlijk geen andere keus dan met de auto naar Avignon te rijden. Pfff, nou daar ging ik hoor! Ik wist al een beetje de weg doordat ik vaak met de bus ga, maar ik vond het superspannend. Maar ik was er in één keer helemaal goed naartoe gereden en had me auto in het centrum kunnen parkeren! Ik was echt trots hoor. Daarna ff een koppie koffie gedaan en op naar alle dingen die ik in planning had! Als eerste ging ik naar le musée Calvet. Daar kon je allemaal schilderijen bekijken en een paar oude beelden. Ook was er een apart gedeelte waar je mummies kon zien en allemaal van die Egyptische schriften. Ik vond de schilderijen echt heel indrukwekkend, net een foto die gewoon is afgedrukt. Er waren ook super grote schilderijen bij en ik vroeg me de hele tijd af hoeveel verf daar aan is opgegaan. Toen ik weer in een andere ruimte kwam, zag ik allemaal schilderijen hangen die gemaakt waren in Amsterdam! Daar verbaasde ik me echt over joh. Dus ik vond het heel mooi om te zien en het was nog eens gratis ook!

Daarna ben ik naar le musée Lapidaire geweest. Dat is een soort vervolg van Calvet, maar dan archeologisch. Ik vond het eigenlijk niet heel indrukwekkend. Wel veel oude beelden die ze vroeger hadden en van die muurversiersels. Ik had daarna nog best veel tijd over en ben toen naar een oud hotel gegaan; Hôtel de Ville. Bij binnenkomst stond je in een enorme hal met allemaal mooie pilaren die de bovenverdieping ondersteunden. Aan de muur aan de overkant waren allemaal namen gegraveerd van kinderen en volwassen die waren overleden voor Frankrijk. Echt ongelofelijk hoeveel namen daar waren! Toen ben ik de trap opgegaan naar de feestzaal. Wat ik daar aantrof… wat een ontzettende mooie zaal zeg! Grote, hoge spiegels aan de wanden, het plafond beschilderd met engelen en overal super veel details en beschilderde bloemen. Ik vond die zaal super, maar dan ook super mooi! Ik had daarna best wel honger gekregen en ik ging een lekker restaurantje opzoeken. Alle dingen die ik wilde bezoeken waren tenslotte toch dicht van 12.00 tot 14.00 uur. Heb heerlijk gegeten en lekker mensen zitten bekijken. Daarna ben ik naar een kerk geweest. Hij zat heel goed verstopt, maar ik had hem gevonden! Eenmaal binnen was het een mooie kerk en je kon heel veel bekijken. Er werd ook nog eens orgel gespeeld! Helemaal top natuurlijk. Daarna ben ik weer naar een kerk geweest, maar deze vond ik niet zo boeiend, dus ik ben na 5 minuten weer weggegaan. Om die kerk heen lag wel een hele mooie tuin. Daar ben ik dus nog even ingelopen.

Het was nog maar 3 uur, dus ik wilde nog wel wat bezoeken. Ik kon het alleen niet vinden en ik had al de hele dag gelopen, dus ik vond het wel mooi geweest. Ik ging lekker de auto in om terug te rijden naar Mornas. Ook dat ging weer in één keer goed! Vond het zo cool dat ik er gewoon heen ben gereden. Ook al had ik geen andere keus, dit is weer een stap verder. Eenmaal thuis, heb ik me even omgekleed en opgefrist. Er was namelijk een feest in Mornas. Het was een feest dat ging over de Middeleeuwen. Met van die vechtende mannen op paarden en iedereen was verkleed zoals bij het thema hoorde. Er waren allemaal kraampjes die uitbeelden wat voor werk er in die tijd was en er waren ook spelletjes georganiseerd voor de kinderen. Ik ging er eigenlijk laat heen, want het was om 7 uur al af en ik was er om 5 uur. Maar het was zeker niet minder gezellig! Ik heb nog een optreden kunnen bekijken van een middeleeuws gevecht en even later een optreden van een rockband. Die waren ook verkleed zoals het thema en hadden allemaal instrumenten die ook uit die tijd kwamen. Het was ontzettend leuk om die rockband te zien. Ze maakten er echt een show van en er zat veel humor in. Voor ik het wist was het alweer af! Vond ik heel jammer. Toen maar gewoon naar huis gegaan en lekker na het eten me bed in. Ik was kapot na zo’n leuke dag!

Zaterdag 22 september

Wat was het weer een dag zeg! Vandaag had Matteo weer de hele dag voetbal. Helaas is het alweer begonnen. Om 9 uur hadden we afgesproken met alle ouders bij de school. Om 10 uur begon het toernooi in Bollène. Enzo was vandaag ook gezellig mee en hij was gelukkig een beetje rustig. Ik heb dus eigenlijk weer de hele dag in de zon gezeten en gewacht totdat de dag voorbij was. Had wel weer lekker een kleur te pakken en de zon in me gezicht. Eenmaal thuis, eerder als verwacht, al me klusjes gedaan en de berg was helemaal weggewerkt. Daarna heerlijk gedoucht en daarna was ik gesloopt! Deze dagen moeten ook allemaal weer wennen. Hoewel ik me afvraag of ik er wel aan kan wennen. Het zijn namelijk altijd super lange dagen en ik kan voor de rest niks doen dan af te wachten totdat we naar huis kunnen.

Zondag 23 september

Rustig dagje maar het hoogtepunt was de avond! Ik ging namelijk met mezelf uit eten in Avignon. Was eerst bang gemaakt door Delphine en Maxime die zeiden dat ik echt heel erg moest uitkijken. Ik ging evengoed heen. Had me auto weer in het centrum geparkeerd en toen liep ik het centrum nog verder in. Ik vond het in het begin wel een beetje eng en ik vroeg me af hoe het ging verlopen als ik weer naar me auto toe liep. Maar dat kwam wel weer later. Ik ging eten bij het restaurant van Teddy en hij vroeg of we vanavond wat konden gaan drinken. Hij was alleen pas rond 12 uur klaar en ik ging niet 2 uur zitten wachten. Terwijl het eigenlijk ook veel te laat was, 12 uur. Ik moest nog eens een uur terug rijden en de volgende dag gewoon weer werken. Dus ik zei dat ik maar naar huis ging en dat we een andere dag zouden doen. Maar dat zien we nog wel, want ik heb daar eerlijk gezegd niet heel veel zin in. Toen ik dus naar me auto liep, raakte ik in gesprek met twee zwervers. Ik zei dat ik naar me auto toe ging en er liep er zelfs eentje helemaal mee. Hij was echt cool en ook niet zo oud. Dus hij had me veilig naar de parkeerplaats gebracht. Vond het echt jammer dat ie een zwerver was, want hij was echt cool gewoon. Toen naar huis gereden, wat me nog tegenviel. Ten eerste voelde ik me 2 roseetjes en ten tweede was er gewoon echt nergens licht langs de wegen! Maar ik had het overleefd gelukkig.

Vrijdag 28 september

Woehoeeee, papa is jarig! Nogmaals gefeliciteerd namens je liefste dochter!!

Vanochtend had ik voor het eerst tennis! Ik moest om 11 uur in Orange zijn en ik had privéles helemaal! Het ging allemaal heel goed en ik heb er veel van geleerd. Het meisje dat me lesgeeft is ook heel aardig en gelukkig was het mooi weer. Ik had er alleen niet op gerekend, want het was nog koud vanochtend en had dus een lange trainingsbroek aan… Het deed me wel weer ff goed zeg. Weer lekker te sporten en in de weer zijn. Na de les hadden we het over de tarieven. Voor de inschrijving is het dus €150,- en dan per les ook nog eens €25,- omdat het privéles is. Dat is natuurlijk veel te duur! Daarnaast had ik niet eens om privéles gevraagd. Woensdag ga ik daar weer heen om me in te schrijven en dan ga ik natuurlijk even informeren of dat niet anders kan. Eenmaal thuis, even lekker gegeten en een heerlijke douche genomen. Toen alle vesten bij elkaar zoeken voor vanavond. We gingen namelijk weer naar een voetbalwedstrijd in Nîmes. Ik moest eerst Enzo van school afhalen om 4 uur en vervolgens meteen door naar de school van Matteo en Mathilde om daarna gelijk door te rijden naar de brasserie. Daar hebben we even een goûter genomen en rond 6 uur gingen we weg. We waren wat aan de late kant, dus Maxime hield goed het gas erop zeg! Lekker 150 km/h! Ik scheet ‘m af en toe in me broek zeg! Eenmaal aangekomen, te laat, onze plaatsen opgezocht en van de wedstrijd genieten. Ik vond het weer heel leuk om te zien en we zaten dit keer dichter op het veld. Ook was de wedstrijd spannender en dat kijkt natuurlijk altijd leuker, in tegenstelling tot de vorige keer. Daarna weer naar huis en nog even lekker op de bank gezeten.

Zondag 30 september

Vandaag had ik weer gegeten bij me vaste eettentje. Dat was alweer een tijdje geleden, maar het was weer als vanouds. Toen ik ging afrekenen, kreeg ik nog een lekker drankje aangeboden. Dus ik ben weer op het terras gaan zitten. Toen ik dat drankje op had, kreeg ik er nog eentje! Allemaal hartstikke leuk, maar ik moest daarna wel weer naar huis rijden. Gelukkig ging het allemaal goed. Toen ik nog op het terras zat, gebeurde er iets met een paar vogels. Er liepen namelijk mensen door de stad met zo’n roofvogel op hun hand. Alleen was de roofvogel weggevlogen en hij had een duif aangevallen! Ze waren dus aan het vechten en al vechtend vielen ze uit de boom vandaan. Die mensen renden er dus heen en de duif was al half dood. Daarom vond zo’n mannetje het wel goed om zijn nek om te draaien! Echt goor zeg. Maar het was wel cool om te zien!

Ik keek heel erg uit naar de tijd dat de kinderen weer naar school gingen en het bevalt me heel goed! Nu heb ik weer lekker tijd voor mezelf. Dat ik zelf ook weer naar school ga, vind ik ook super. Zo kan ik me diploma tenminste halen in de Franse taal! Ik heb het nu wel weer lekker druk. Alle sporten zijn weer begonnen en die van mij dus ook!

En ja, ook hier is de zomer voorbij. De zon laat zich nog wel geregeld zien, maar er is ook veel regen en wind. Hoewel het dan niet heel koud is. Overdag is het zo’n 20 graden. Dus gewoon goed! Je merkt wel echt dat het zomerseizoen over is. Je kunt niet meer ff lekker een terrasje pakken en genieten van de warmte, terrassen zijn ’s avonds eerder gesloten en er is veel minder reuring omdat de toeristen er ook niet meer zijn. Ik moet dus wat andere dingen gaan verzinnen! Maar ook dit zal allemaal wel gaan wennen.

En ik weet hoelang ik nog blijf! Ongeveer tot volgend jaar juni. Zo kan ik een heel jaar meemaken op me school en lekker de tijd nemen voor me diploma! Ik ben heel erg benieuwd hoe het hier in de winter eraan toe gaat. Ik heb er eerlijk gezegd heel veel zin in!

En dan nog een nieuwtje; ik zit hier al een halfjaar! Een raar idee eigenlijk dat ik deze maand thuis zou komen… Maar het begint allemaal net helemaal te wennen; met de kinderen, met Delphine en Maxime, met me werk. Het is eigenlijk zonde om dat nu achter te laten. Wel heb ik af en toe nog een baaldag, zoals gister. Dan komen er weer allemaal vragen bij me naar boven of ik het echt wel moet doen en of ik het echt wel wil. Allemaal twijfels. Ik mis Nederland wel, maar ik heb hier nog niet me doel bereikt. Daarom moet ik van mezelf gewoon doorzetten en niet me doel gaan vergeten! Ik kom sowieso terug, dus ik hoef me helemaal geen zorgen te maken. Maar zo af en toe heb ik zo’n dagje. Dat ik naar huis wil en weer iedereen ff zien. Maar als het alleen om dat moment gaat om iedereen weer ‘ff’ te zien, dan is de vraag eigenlijk al beantwoord; blijven in Frankrijk!

Poehee, weer een lekker lang verhaal. Hopelijk verveelt het niet!

En vergeten jullie de foto’s niet?!

Kussen en knuffels aan iedereen!!

Reacties

Reacties

tante Mirjam

Heeeeeeeeeeee meissie !!!

Nee hoor vervelen doen je verhalen nooit! Jij schijft zoals je praat en dat leest lekker weg.
En al die leuke en mooie dingen die je meemaakt.........staat later leuk op je CV hoor !!
Je bent gewoon je kansen aan het benutten.
Wat leuk dat je je hartsvriendin kon omhelzen!! Natuurlijk mis je je familie en vrienden, maar als je later weer terug bent in Nederland, mis je die Fransen weer.........en zo is de cirkel weer rond.
Nou niggie, ga zo door zou ik zeggen.
Ik wacht wer op je volgende brief en foto's X Tante Mirjam

Jesssss

Suuusie!
wat ben je goed bezig.. en natuurlijk moet je blijven om de ervaringen en natuurlijk je diploma!
maaaaar.... ik had het ook leuk gevonden als je een deze dagen weer even gezellig hier was, haha!

Ga weer lekker genieten, veel lunchen, daten en vooral goed frans leren komende weekjes. En hopelijk kunnen we dat snel weer met z'n alle doen. tot snel! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Jess

Eline

Wat leuk om te horen hoe het daar is in Orange.
Ik ben zelf aan het kijken om als Au Pair naar Frankrijk te gaan, en dan het liefst in de regio waar jij zit (Orange, Avignon, Arles, die buurt) vandaar dat ik je blog volg.
Ik ben zelf meerdere keren in Avignon geweest, en Orange heb ik ook wel eens bezocht. Vandaard dat ik graag daar Au Pair wil zijn.

Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.(Ik moet alleen alles hiervoor nog 'even' lezen)

Oh, enne, Hotel de Ville, dat is het gemeentehuis ;)

Susan

Hoi Eline,
wat leuk dat je me blog volgt! Hopelijk vond je de rest ook leuk om 'even' te lezen, haha.
Het is echt een onwijze ervaring en als je de kans krijgt zou ik hem met beide handen aangrijpen!

Zelf heb ik het geregeld bij Travel Active. De site daarvan is: www.travelactive.nl. Het is heel fijn om via een organisatie naar het buitenland te gaan. Zo heb je altijd een soort van back-up als je niet tevreden bent of als er problemen zijn waarvan je niet goed weet hoe je ze moet oplossen.
Hopelijk help ik je zo bij je zoektocht.

Wees niet bang om me te contacten als je nog meer wilt weten. Alle contactgegevens staan in dit profiel :)

Eline

Hoi Susan,
ik heb de voorgaande blogs met veel plezier gelezen.

Ik zie het Au Pair zijn zeker als een kans, en nu ik bijna klaar ben met m'n studie ga ik die zeker pakken.

Travel Active ken ik inderdaad, via hun website kwam ik bij de blogpagina's uit waar die van jou ook bijstaan. De meeste mensen zitten in Parijs, maar die streek trekt me totaal niet, mooie stad hoor, maar zo vervuild, ik krijg er gewoon last van de vieze lucht!
Ik vond het daarom extra leuk om jou blog tegen te komen, omdat je in een streek zit waar ik graag kom en heen wil.

Ik heb me nog niet ingeschreven, omdat ik eerst wil af studeren (deze maand) daarna kan ik me daar rustig op focussen. Ik heb wel wat vragen wat dat betreft, maar ik heb nu je e-mail adres, dus ik mail je wel.

Fijn dat je wil helpen :)

mams

Hheeyy Suus!

Jouw verhalen kunnen mij niet lang genoeg zijn. Tante Mirjam leest beduidend sneller dan mij want ze is meestal de eerste die reageert. En wat heb je een leuke blog volger!
Veel succes Eline....

Oke Susan, even voor jouw beeld vorming: Morgen ga ik achter je mobiel aan. En eind van de maand komen wij weer live bij jou in Frankrijk!!!!

Gelukkig bellen we heel veel met elkaar en blijf ik goed op de hoogte.

Spreek je snel weer xxxxxxxxx mams xxxxxxxxx

nicole

Jeeeeezus suus, kon je niet een boek schrijven?! Haha.
Je bent lekker druk bezig! Heel leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad met roos! Pff nog 8 maandjes. Veel te lang! Maar ga jij maar lekker je doel verwezenlijken:-) kan je niet een paar daagjes terug in opmeer komen?! en ja we moeten weer snel skypen!! Trouwens, ik heb al een tijdje niet meer over je gedroomd, dat wordt wel weer eens tijd:-p tot snel op skype oke? Dikke kus

nicole

En, sorry dat ik niet op je verhaal inga. Maar het is gewoon te veel om overal op te reageren! Haha. Maar ik lees het wel allemaal hoor met liefde;-)

Sita

Hoi Susan, laat ik ook eens wat me horen, ik zit nu toch al zoveel op de computer, want Marloes zit sinds 4 weken in Australië en dan wil je ook niets missen he? Maar jij hebt het dus ook naar het zin in het buitenland, lees ik. Goed hoor dat je zo doorzet en wat maak je wat mee zo geweldig!! Ga zo door, groetjes van Douwe en Sita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active