juli

Daar zijn we weer!

Ik heb al een tijdje niks meer laten horen. Slecht he haha.

Ik ga nu niet al mijn dagen beschrijven, anders wordt dit wel een errug lang verhaal.

Dus hier zijn mijn hoogtepunten van de afgelopen weken.

Veel plezier!

Donderdag 28 juni

Vandaag had ik een uitje van school. Het was namelijk de laatste dag en we gingen met de hele klas naar Roussillon en Gordes. Ongeveer een uurtje rijden. Ik moest om 9 uur op school zijn, de normale tijd. Toen met ze allen verzamelt en daarna op weg. Eerst gingen we naar Roussillon. Daar is een gebergte die allerlei soorten kleuren heeft: roze, oranje, rood, geel. De huizen in Roussillon zijn ook gemaakt van deze soort kalksteen. Een heel mooi gezicht. We hebben even een rondje gelopen daar in het bos en toen gingen we de markt op. Er was er toevallig net eentje. Daar heb ik wat sieraden gekocht. Na 12e gingen we door naar Gordes. We hebben daar gepicknickt en daarna hebben we de kerk van de paters bekeken. Deze kerk werd ook nog echt gebruikt, maar ik vond hem niet zo indrukwekkend. Voor die kerk is een supergrote lavendelveld wat ik echt heel mooi vond. Ik had nog nooit eerder een lavendelveld gezien namelijk en zoals je je kunt voorstellen, rook het er heerlijk! Ik trok deze dag een beetje met Daniel op. Een Mexicaanse jongen die ook au pair is! Ik vond het heel gezellig. Rond 18.15 was ik weer thuis en kon natuurlijk de troep weer opruimen die de kinderen hadden gemaakt.

Vrijdag 29 juli

Deze avond hadden Matteo en Mathilde een dansopvoering op school. Het was voor hun de laatste schooldag en dan hebben ze altijd een schoolfeest. Iedere klas bereid een dans voor en laat deze zien aan alle familie die er maar bij kan zijn. Het was dus erg druk! Het was leuk om alle dansjes te zien en natuurlijk Matteo en Mathilde. Nadat alle dansjes waren afgerond, ging iedereen eten en gezellig bij elkaar zitten. Wij gingen bij de mensen van de voetbal zitten. Was heel erg gezellig. Tegen 9e werd het schoolplein een soort van disco en iedereen ging lekker dansen, inclusief ik! Een erg leuke avond als zeg ik het zelf.

Zaterdag 30 juni

Woehoeeee! De dag dat mijn ouders en zusje zijn gearriveerd! Wow, wat was ik blij haha! Wat we allemaal hebben gedaan heeft mijn moeder in het vorige verhaal beschreven, dus vergeet niet die week ook te lezen!

Zondag 8 juli

De dag na het afscheid van me ouders. Het afscheid viel mij best wel weer erg zwaar en had vanochtend dus ook nog een lekkere huilbui. Ik ben deze dag wel op pad geweest! Dat moest ik gewoon van mezelf. Dus ik ging eerst even lekker wat eten in Orange, wat vreemd aanvoelde. De laatste keer dat ik daar was, was dus met me ouders en zusje. Maar goed, heb lekker gegeten. Daarna ging ik naar Caderousse. Daar hadden ze het centrum veranderd in een middeleeuwse markt en spelletjes. Toen ik er was, was er net een middeleeuws gevecht bezig. Was heel leuk om te zien. Daarna heb ik een voorstelling gezien van een man met 7 papegaaien. Die papegaaien deden allemaal kunstjes; skeeleren, memoriespellen, over een touw lopen, etc. Het was echt gaaf om dat te zien! Voor de rest was er niet zo heel veel, dus ik ben toen doorgereden naar Rochegude. Daar was een gigantische antieke markt! Ja tante Astrid, ze zijn er dus wel! Het was heerlijk om daar tussen de spullen te lopen. Het was wel een beetje duur allemaal, dus heb niet zoveel gekocht. Toen ik de markt helemaal had gezien, even een colaatje gedronken op het terras en daarna weer naar huis.

Dinsdag 10 juli

Deze week was Andy hier te slapen en Mathilde was bij Louna ( het zusje van Andy ). Ik ging vandaag zwemmen op een camping met Andy en Enzo. Daar zijn namelijk allemaal glijbanen, een jacuzzi en er is een soort van strand gemaakt. Dus heel leuk voor de kinderen. Ik heb vooral in de zon gelegen. Op de heenweg ging het niet helemaal goed. Ik had namelijk met mijn buitenspiegel een verkeersbord geraakt. Ze waren daar aan het werk aan de weg en het was dus heel smal. Gelukkig is er niks stuk of gebroken en kun je er niks van zien. Het was een heel chille dag. Ik hoefde niet zo heel veel op de jongens te letten.

Donderdag 12 juli

Dit was een betere dag van gister. Gister was ik namelijk best wel emotioneel en alles wat de kinderen zeiden op een beetje een boze toon, raakte me. Was dus niet zo een goede dag. Dat kwam ook doordat ik nog aan me ouders dacht en had gister een kaart van hun gekregen wat me ook erg raakte. Ze hadden er namelijk ingeschreven dat ze het heel speciaal vonden hoe ik hun alles heb laten zien en bedankte me er heel erg voor. Superlief!

Maar vandaag ging het dus beter! Ik hield mezelf lekker bezig door de kastjes in de keuken schoon te maken. Volgens mij waren die al in geen 2 jaar schoongemaakt, dus je kunt je voostellen dat het echt heel vies was. ’s Avonds gingen we naar de minigolf met Delphine, Andy, Enzo, Matteo en ik. Het was heel gezellig en hebben veel gelachen!

Vrijdag 13 juli

Geen last gehad van vrijdag de 13e hoor! We gingen vanavond naar Monstertruck! Eerst hebben we gegeten bij een tentje daar in de buurt. Het was gewoon in Mornas, aan de N7. Rond 9 uur liepen we naar het terrein en gewacht totdat het begon. Het was niet zo een monstertruck voorstelling als in Nederland in het Geldredom, maar het was gewoon op een open terrein en het was ook buiten. Niet dat dat erg was, want het was gewoon nog warm. Wel was er ontzettend veel stof die omhoogkwam door de auto’s, motors en trucks. Het was wel echt weer heel gaaf om het te zien

Zaterdag 14 juli

Deze dag is een nationale feestdag in Frankrijk. Er is overal feest en muziek en iedereen komt bij elkaar. Ik ging vanochtend vroeg op pad, want Le Tour De France kwam langs in Pont-Saint-Esprit! Dat is ongeveer 20 minuutjes rijden vanaf Mornas. Rond 9 uur stond ik al te wachten bij het hek. Het was al best wel druk en ik wilde natuurlijk ook de beste plaats hebben. Rond half 11 kwam de caravan voorbij met al zijn reclames en toeters en bellen. Het was alleen jammer dat ze best wel snel voorbij reden. Toen moesten we nog een uurtje wachten en daar kwamen de wielrenners aan hoor! Eerst de kopgroep en later de rest van het peloton. Ik vond het heel indrukwekkend om te zien. Ik was er gelukkig net op tijd bij om het te filmen. Het ging echt hard. Het duurde natuurlijk maar een paar seconden, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik de Tour heb gezien! Me vader zal wel jaloers zijn haha. Sorry pap! Nadat alles was voorbijgereden ging iedereen natuurlijk op het terras daar zitten, dus ik ben maar naar Orange gereden om te eten. Ik ging weer eten bij me vaste eettentje en daar heb ik een Nederlands gezin ontmoet! Ze vroegen eerst natuurlijk of ik Nederlands was en daarna zijn we aan de praat geraakt. Er waren 2 meiden bij van mijn leeftijd en die van Paula. En de oudste wilde ook au pair gaan doen, dus ze waren erg geïnteresseerd hoe ik alles doe en heb gedaan. Heb dus ook even mijn facebook gegeven en de site van deze weblog. Toen ik even later naar binnen ging om af te rekenen, kreeg ik van het personeel een gratis borreltje aangeboden! Echt ontzettend leuk. Ik moest en zou hem opdrinken. Dus ben weer op het terras gaan zitten haha. Ik werd wel weer lekker de hemel in geprezen tegenover dat andere gezin. Dat ik de beste klant was enzo. Erg goed voor me ego! Eenmaal thuis, was ik lekker alleen. Delphine, Maxime en de kinderen waren namelijk naar de ouders van Delphine. Heb even lekker een filmpje gekeken uit de collectie van Mathilde. Ik wist nog niet zeker of de rest thuis zou eten of niet. Dus om half 9 heb ik zelf maar gewoon wat gemaakt. Daarna even getut en weer naar Orange gereden. Er was daar namelijk live muziek. Heb even wat gedronken bij me vaste eettentje en toen kreeg ik een telefoonnummer van een van de obers die daar werkt! Hij vroeg of ik niet liever naar een kroeg ging en zo ja, dan moet ik hem een keertje bellen. Super aardig! Het was erg gezellig in Orange en heb daarna nog even een ijsje gehaald. Een geslaagde dag dus weer!

Zondag 15 juli

Weer een geslaagde dag. Ik blijf bezig zeg haha.

Vandaag dacht ik dat we al op vakantie zouden gaan, maar dus niet. Moest dus even verzinnen wat ik in de middag ging doen. Na het middageten ging ik zonnen en zwemmen in L’Ardeche. Waar ik ook met me ouders was. Het was echt superdruk en had gelukkig nog een plekkie kunnen vinden voor de auto. Ik ging lekker zonnen, lezen, zwemmen en gewoon chillen. Toen liepen er 2 jongens langs die me begroetten. Even later kwam een van die jongens naar me toe om een vuurtje te vragen. We raakten natuurlijk aan de praat en ben toen bij hun gaan liggen. Het was erg gezellig! Ze kwamen uit Parijs en waren hier op vakantie met familie om vervolgens door te rijden met vrienden naar Lloret de mar. Ze vroegen vanmiddag of ik vanavond niet met hun wat kon doen. Ik zei dat ik het eerst moest vragen. Het was gelukkig goed, dus na het eten ben ik daar weer heengereden. We gingen even wat drinken en daarna weer op het strand gezeten. Dit keer was ik alleen met een van die jongens. Hij heet Jeremy en in 22 jaar. Het was eigenlijk wel superromantisch hoe we daar zaten. Met het kalme water, op het zand en boven ons een superheldere sterrenhemel. Het kon ook niet anders dan dat ik met hem heb gezoend! Jaaa mensen, jullie lezen het goed.

Ik was wel erg laat thuis (3 uur) en dat mocht ook niet meer van Delphine, maar ze was gelukkig niet boos. Verder spreek ik hem eigenlijk niet meer. Hij woont toch in Parijs, dus is niet erg. Wel vind ik het jammer dat ik nou net weer de mensen heb ontmoet die hier niet in buurt wonen. Achja, is nou eenmaal zo.

Donderdag 19 juli

Vandaag gingen we op vakantie. Nja, vakantie… ik moest wel evengoed werken. Ondanks dat was het wel heel leuk! We gingen rond half 2 weg en rond 3 uur waren we bij het huis van Brigitte en Jose. Daar verbleven we dus. Brigitte en Jose hebben ook een au pair, dus ik sliep bij haar op kamer. Er sliepen trouwens nog veel meer mensen in dat huis, omdat het heel druk is in het restaurant van Brigitte vanwege een festival daar. De au pair van hun heet Anna en is 23 jaar. Ze komt uit Spanje. Ik vond haar eigenlijk niet zo goed. Ik heb in principe alles gedaan met de kinderen, behalve op de was na. De rest deed ik, zoals; koken, kinderen in de gaten houden, kinderen te bed, spelen met de kinderen, boodschappen gedaan, etc. Ze was ook heel onzeker en was eigenlijk voor alles bang. Ze kon ook geen nee zeggen tegen de kinderen, dus ik heb het voortouw genomen. De eerste dag was natuurlijk een beetje wennen en Anna en ik waren alleen met de kinderen thuis. We hebben lekker gezwommen en ’s avonds zijn we naar een stierengevecht geweest. Was echt ontzettend leuk om te zien. Ik vond het wel een beetje zielig voor de stier, maar het bracht wel sensatie. Dus ik heb weer erg genoten!

Vrijdag 20 juli

Vandaag gingen we met ze allen naar het strand. Anna was alleen maar bezig met zonnen en ik ging met de kinderen zwemmen en spelen. Ook hadden we een picknick mee om ’s middags lekker op te eten. Het was heel gezellig. Later in de middag weer naar huis en nog even een duik in het zwembad. ’s Avonds lekker een filmpje gekeken met ze allen en lekker te bed.

Zaterdag 21 juli

Deze dag gingen ik en Mathilde naar een markt in het centrum. Was heel gezellig! Heb ook een superleuke bikini gekocht die Mathilde voor me heeft uitgekozen. Later in de middag gingen we met ze allen naar Paradise. Dat is een soort grote speeltuin voor kinderen. Dus Anna en ik hebben lekker gezeten en wat gedronken. Daarna weer naar huis en ’s avonds hebben we gegeten in het restaurant van Brigitte. Hoefde ik gelukkig niet te koken.

Zondag 22 juli

Ik ging vandaag weer naar het strand, maar alleen met Mathilde. De rest wilde helaas niet mee, terwijl het de laatste dag was! Evengoed lekker genoten op het strand met Mathilde. Na een uurtje weer terug, want ze wilde niet meer. Toen nog even gezwommen in het zwembad. Later alles weer opgeruimd en heb ik weer gekookt. We gingen na het eten naar het restaurant van Brigitte. Vanwege het festival was er op het plein live muziek. Jose had tegen Anna gezegd dat de jongens thuis bleven en dat ik en Anna met de Mathilde en Louna naar het restaurant kwamen. Toen Anna tegen de jongens zei dat ze thuis moesten blijven, zeiden ze dat ze ook mee wilden. Ik wist dus van niks en iedereen was dus in het restaurant. Daar bleek dus dat we alleen met de meiden moesten komen! Aaarghhh, mja het kon evengoed. Even later weer naar huis en weer een film gekeken. Ik was gesloopt. Terwijl ik alles deed met de kinderen, heeft Anna niks gedaan. Gelukkig was dit de laatste dag.

Maandag 23 juli

Vanochtend zijn we dus naar huis gereden en hebben we Louna meegenomen en Enzo blijft nog bij Brigitte. Ik ben erg benieuwd hoe Anna het gaat doen met de jongens! Ik heb vanochtend alle tassen weer opgeruimd en daarna alle kleren in de was gedaan. Wat een werk joh! Vanmiddag hebben we nog even gezwommen en vanavond ga ik even skypen met mama en papa.

Het verdere nieuws is dat ik langer blijf. Dat is zeker. Ik weet alleen nog niet zo goed hoelang. Ik wil sowieso mijn diploma halen op de universiteit in de Franse taal. Ik weet dus niet hoelang ik daar over ga doen. Dat moet nog blijken als ik in september weer ga beginnen.

Ik hoop dat ik nog wat kan meemaken van het festival in Avignon als ik deze week nog vrij krijg. Het duurt namelijk maar tot 28 juli. Maar ik denk het wel. Dat wordt weer leuk!

Ik maak nog steeds vorderingen met de Franse taal en krijg ook veel complimentjes over hoe ik al praat voor een buitenlander in Frankrijk. Gaat helemaal goed dus!

Blijf vooral weer lekker reageren! Ik hoor snel van jullie!

De foto’s en video’s volgen uiteraard nog.

BisousBisousBisous!!!!

Reacties

Reacties

Loeloe

Lieve suus,

Al die verhalen!! Was een beetje op achter geraakt, maar ik ben weer bij hoor!! Ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt en helemaal op je plek bent. Ik hoop dat je echt je ding gevonden hebt met de Franse taal, dan gaat dat sowieso helemaal goedkomen!!

Je wordt er natuurlijk ook zo zelfstandig van, ben echt trots op je dat je dit allemaal gewoon doet!
Kan je niet een weekje hierheen komen? Misschien als kerstcadeautje?

En zelfs daar ben je je flirtmoves nog niet verleerd! We vroegen ons eigenlijk meteen allemaal af hoe oud ie was haha!! Grapje suus, liefde ken geen leeftijd :D

Tja.. dan gaan we straks op vakantie zonder je.. Niet meer s'ochtends verzamelen bij Suus voor een laatste foto en hup achterin de auto springen bij Jose! Niet op Schiphol staan terwijl Suus roept: 'Nee, we moeten meer drank mee hoor!!' En niet meer stressen s'ochtends, ik wil naar het strand maar Suus ligt nog in der bed! Maar dat komt evengoed goed, we gaan vast net zo genieten als jij:)

Suusie, geniet ervan zoveel als je kan, want dit maak je niet snel weer mee. En mis ons nog wel een beetje he?

Kusjes, loeroeeeeee

Nicole

Suuuuuuusje!
Naja, suusJE kan ik eigenlijk niet meer zeggen. Ik moet nu zeggen DE Susan. Jeetje, wat ben jij goed bezig!
En dat is alleen maar duidelijker geworden nu je je kan vergelijken met een andere au pair (Anna). De kinderen moeten heel blij zijn met jou, maar dat zijn ze gelukkig ook:-) In tegenstelling tot mij... Ik ben NIET zo blij met je!! Blijf je nog langer weg..
Nee maar je moet dat wel zeker doen hoor! Je hebt het daar zo naar je zin, die diploma halen is ook hartstikke handig en het is gewoon een enorme ervaring.
Hahaha ja wat Lau zegt: En zelfs daar ben je je flirtmoves nog niet verleerd! We vroegen ons eigenlijk meteen allemaal af hoe oud ie was haha!! Grapje suus, liefde ken geen leeftijd :D
Maar ik ben trots op je hoor, want dat zoenen moest er toch wel even een keer van komen hoor! :P
En ik hoor het al, als je ooit weer een keer terug bent in Nederland, gaan wij een terrasje pakken! Want jij bent inmiddels master of 'terras zitten'.
Heel veel plezier negerin (zoals ik opmaak uit de verhalen van je moeder)!
Ik mis je suuuus.
Xx nicole

mama Jose

Leuk verhaal weer Suus! Uiteraard hou je me bij via de telefoon, maar jouw verhalen lezen blijft gewoon leuk!

En dames van de reacties: Errug leuk en lief allemaal!

Het is niet alleen dat Susan in Frankrijk zit, maar jullie zie ik ook een stuk minder! Dus jullie stukjes tekst doen ook mij erg goed! Dank jullie wel daarvoor.......

Nou Suus, ik spreek jou snel weer xxxxxxxxx mama

Nina

Haaai susen!

zo te lezen heb je het nog steeds goed naar je zin daar. bijna iedere dag je vaste terrasje op, lekker naar het strand of zwembad.. heerlijk! Je hebt in ieder geval al meer sensatie in je leventje daar haha.

En wat betreft die andere aupair is zij niks bij jou hihi, die kinderen mogen het inderdaad treffen met jou.

en heel jammer dat je langer blijft ik mis je wel hier!!!

ben benieuwd naar je volgende verhalen!

xxx

Susan

wat een leuke reacties allemaal!!
jaa sorry jongens, maar ik wil wel nog heel graag blijven. hoevaak zou ik deze kans nog krijgen? daarom heb ik besloten om toch deze kans te pakken en het beste eruit te halen. en als ik weer terug ben, ben ik weer helemaal van jullie! haha.

nog een laatste update: de foto's en video's staan er op!
pap, mam en paula....vergeten jullie niet om jullie foto's nog even naar mij te sturen?

KUSSS

ed as en de kids

Wo wat een verhalen allemaal,je maakt meer mee dan de meeste mensen in een heel jaar.Beetje jaloers ben ik wel op je loopt ze daar zomaar over zo een leuke markt waar ik al heel lang van droom.Ik had al heel veel leuke verhalen van je moeder gehoord,maar hoe jij erover schrijft lijkt het net of ik er zelf bij ben.Zelf ben ik alleen in parijs geweest en dat vond ik al heel speciaal,ik heb trouwens nog wel een tijdje een frans vriendje gehad een legionair,heb ik nog heel wat brieven van liggen,kun jij die mooi een keertje voor mij vertalen want mijn frans gaat niet verder dan mijn schoolfrans en hij praatte geen andere taal.Lekker dat je weer eens gezoend heb anders ben je dat ook verleerd tegen de tijd dat je weer thuiskomt.nou suusie lekker voor je dat je het zo naar je zin hebt en al helemaal je draai gevonden hebt daar in dat mooie land,we wachten met smart op je volgende verhalen
Lieve groetjes van ons en een dikke kus.

Rosanne

Hey lieve Suus.

Klinkt weer goed allemaal. Ben super benieuwd om alles in het 'echt' te zien! nog 4 weekjes en dan kan ik je weer lekker knuffelen!

kussie!

francien

suus ,
wat leuk dat je het nog steeds naar je zin hebt!
en dat je al hebt gekust hahah heerlijk kind ben je toch ook,

De kinderen mogen echt blij met je zijn!

geniet er van en ik vind het stiekem jammer dat je niet snel naar huis komt, ik mis je!



liefss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active